• Anonym (Saken är den)

Hur ofta träffar du någon med samma saker som du?

Jag är nyfiken på hur ofta du träffar på någon som har samma saker som du? Med samma saker menar jag kläder, skor, smycken, väskor, inredning, färg på väggarna, prydnadssaker och möbler osv.

Om du gör det är det då en familjemedlem, avlägsen släkting, bekant, arbetskamrat eller främling på gatan? Inte för att du har varit hemma hos en främling på gatan men du fattar vad jag menar.

Händer det ofta att någon har samma saker eller stil som du?

• Svar på tråden Hur ofta träffar du någon med samma saker som du?
  • Anonym (Sällan)

Samma stil? Det händer väl, I alla fall delvis. Samma saker? Extremt sällan. De flesta har väl någon gammal Billy stående, men annars. Både mitt hem och min garderob är ganska eklektisk, mycket är gammalt, handgjort, eller bara udda. 

• Anonym (Då&då)

Det händer lite då och då, minst en gång om året som jag hajar till över det i alla fall. En bekant som har en likadan matta, en kollega med en likadan blus, en granne med likadant köksbord... Är ju oftast varor som är lättillgängliga. Typ Ikea och KappAhl. Har några möbler från Ikea som jag vet finns massor av ute i svenska hem, en Vittsjö-hylla till exempel. Men en gång har jag faktiskt blivit lite förvånad när jag hittade en "tvilling" till en skål jag fått av mamma, som hon köpte på någon resa under 70-talet. Så verkligen inget det kryllar av.

• Aniiee

Det händer inte ofta.

Men igår brast jag faktiskt i gapskratt när jag såg Schindler's list (sorry, inte en film man ska skratta åt). Jag hade aldrig noterat det förut, men glasen som Schindler försöker skåla med Stern med? Japp, exakt likadana står i mitt barskåp.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Hur ofta träffar du någon med samma saker som du?