• Jagvillhadig

Partner inte sexintresserad

Min partner (man) har inte stort sexbehov, han har aldrig tyckt om kyssar utan har vi sex så är det bara sex så att säga. Han är min stora trygghet och stöttar mig och finns alltid där, han är fantastisk på det sättet. Alltid haft gemensam ekonomi där jag haft lika mycket pengar att spendera som han oavsett om jag varit föräldraledig, sjukskriven osv. Men jag vill ju ha mer sex, närhet, kyssar osv Vill känna mig åtrådd mm Tips? 

Vill inte lämna men vill ha mer 6.. måste ju finnas fler i samma situation.. 

• Svar på tråden Partner inte sexintresserad
  • Testa först

Att leva utan sex i en relation är inte kul. Jag levde så med mitt ex. Llöste det med att ha sex utanför förhållandet. Hur bra och härligt som helst.

Kan du tänka dig det, så rekommenderas det starkt.

Önskar dig lycka till! Sex som är förutsättningslöst och utan krav är det bästa.

• Mister1978
    Jagvillhadig skrev 2024-09-28 21:25:18 följande:
    Partner inte sexintresserad

Min partner (man) har inte stort sexbehov, han har aldrig tyckt om kyssar utan har vi sex så är det bara sex så att säga. Han är min stora trygghet och stöttar mig och finns alltid där, han är fantastisk på det sättet. Alltid haft gemensam ekonomi där jag haft lika mycket pengar att spendera som han oavsett om jag varit föräldraledig, sjukskriven osv. Men jag vill ju ha mer sex, närhet, kyssar osv Vill känna mig åtrådd mm Tips? 

Vill inte lämna men vill ha mer 6.. måste ju finnas fler i samma situation.. 

Jag är en man och det låter som vi är i exakt samma situation. Vi har det bra på många sätt men min fru är ointresserad av sex och närhet och gör ingen ansträngning fastän hon vet att jag tycker det är viktigt i ett förhållande. Har liknande tankar som dig, vad ska jag göra för snart håller det inte längre..
  • Swedman

Jag har hört av vår kurator (när jag höll på att skilja mig) att mannen älskar helheten med bil, hus, kvinna, barn medan kvinnan har fokus på mannen. Är det så att du ingår som en del i det han älskar?
    Jobbiga frågeställningar men vettigt att ta sig en funderare på.

Jag måste också tillägga att vi alla är olika och kärlek/omtanke kan ta sig många uttryck och inget är fel - från utövarens synvinkel. Det är mottagaren som kanske inte gillar tolkningen.

• GbgJohn
    Mister1978 skrev 2024-09-28 22:42:40 följande:
    Jag är en man och det låter som vi är i exakt samma situation. Vi har det bra på många sätt men min fru är ointresserad av sex och närhet och gör ingen ansträngning fastän hon vet att jag tycker det är viktigt i ett förhållande. Har liknande tankar som dig, vad ska jag göra för snart håller det inte längre..

Känns jättekasst att göra det utan den andres medgivande. Den känslan förtar sexlusten när man väl är där. Men om man skall göra det så måste man hitta en trygg part som har full förståelse och kanske i samma sits själv. 

tycker annars att man inte skall se ner på sig själv för att man vill ha mer sex i livet. Oftast är det mer än bara sexet, det handlar kanske om fysisk beröring och att kunna uttrycka sig fritt, dela energi och samtal som man inte gör hemma. Tuff sits. Varit där och vet precis hur turerna kan gå.

• Anonym (Lilli)

Känslig fråga .... men har din kropp förändrats på något sätt med stor viktuppgång? Vill inte förolämpa. 

• Jagvillhadig

Tack för era svar, det uppskattas. 

Jag vill inte såra min partner- han är en fantastisk man. Han har funnits för mig genom mycket tuffa tider. Varit tillsammans mer än halva livet.

Vikten hm ja? Vi har 2 barn tillsammans så klart att den har förändrats, så har även hans, haha. 
    Men vikten har jag tagit tag i och den är på nedgång, hurra! Men det gör jag mest för egen del, för att bli piggare och gladare men också för att känna mig finare. 

Jag har frågat vad jag kan göra, något han vill att jag ska tänka på osv. Jag har sagt att allt jag vill är att han ska må bra och om han har önskemål - vad som helst så önskar jag att han säger det. Men han har inga säger han.. 

• Anonym (Rob)

Varför är det känsligt?   Att gå upp i vikt är inte attraktivt. Vill man hålla sig attraktiv för sin partner går man inte upp i vikt.  

Anonym (Lilli) skrev 2024-09-29 15:46:19 följande:

Känslig fråga .... men har din kropp förändrats på något sätt med stor viktuppgång? Vill inte förolämpa. 

• Mister1978
    Anonym (Lilli) skrev 2024-09-29 15:46:19 följande:

Man får fråga. Nej skulle jag säga. Jag tränar ca 10-12 tim i veckan och har alltid gjort det. Både kondition och gym så jag skulle säga jag är väldigt fit för min ålder.
  • Mister1978
    Mister1978 skrev 2024-09-30 16:57:30 följande:
    Man får fråga. Nej skulle jag säga. Jag tränar ca 10-12 tim i veckan och har alltid gjort det. Både kondition och gym så jag skulle säga jag är väldigt fit för min ålder.
    Förlåt jag svarade i fel tråd Skrikandes
  • Anonym (Fyfan)
    Testa först skrev 2024-09-28 22:34:24 följande:

Att leva utan sex i en relation är inte kul. Jag levde så med mitt ex. Llöste det med att ha sex utanför förhållandet. Hur bra och härligt som helst.

Önskar dig lycka till! Sex som är förutsättningslöst och utan krav är det bästa.

Testa först skrev 2024-09-28 22:34:24 följande:

Det var väl det sjukaste rådet ever! Ta upp ämnet kommunikation och försök göra något för varandra! Herregud alla jävla omoraliska människor här på FL som anser sig ha rätt att bedra och lura sina partners..
  • Anonym (Synd)

Ok. Surt? Det är många män som lever i sexlöst förhållande och dom får alltid höra "gilla läget" och vill inte partnern så får man onanera. Förlåt för sympatilöst svar. Men helt ärligt så får det gälla åt andra hållet med. Du får köpa leksaker och onnanera istället. Duger inte det så får du göra slut o träffa någon ny. 

Svar på tråden Partner inte sexintresserad