• Anonym (Flinta)

38-år och vill hitta första flickvännen

Hej FL. Jag är en man på 38 år som aldrig haft en flickvän. Alla i min närhet i min ålder har ju skaffat partner och ibland även barn nu och jag är kvar ensam. Har försökt via nätet men det går inte bra alls.

Hur gör jag?

• Svar på tråden 38-år och vill hitta första flickvännen
  • Anonym (Hj)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 13:31:31 följande:
    Främst gillar jag utseendemässigt icke-maskulin. Inga synliga muskler, lite babyface och sånt. Frågan är vart jag kan hitta en sådan tjej som gillar en kille som mig?
    Det kan jag tyvärr inte svara på. Men känns som sånna tjejer borde finnas lite varstans.
  • Anonym (Flinta)
    Anonym (Hj) skrev 2024-10-05 15:10:39 följande:
    Det kan jag tyvärr inte svara på. Men känns som sånna tjejer borde finnas lite varstans.
    Ja det svåra är att hitta dom. Dom finns ju inte på nätet iallafall.

När jag var yngre blev jag alltid nobbad för jag var lite av en "late bloomer" såg väldigt pojkig ut fram till 30 och självförtroendet rasade till botten. Jag kan liksom inte tro på att jag kan hitta någon.

Börjar bli stressad över min ålder.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 16:14:13 följande:
    Ja det svåra är att hitta dom. Dom finns ju inte på nätet iallafall.

När jag var yngre blev jag alltid nobbad för jag var lite av en "late bloomer" såg väldigt pojkig ut fram till 30 och självförtroendet rasade till botten. Jag kan liksom inte tro på att jag kan hitta någon.

Börjar bli stressad över min ålder.
    Så leta på andra ställen än nätet då.
  • Anonym (Flinta)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-05 17:03:50 följande:
    Så leta på andra ställen än nätet då.
    Det har inte gått så bra det heller. Och numer vet jag inte vart jag ska leta utanför internet. Alla ens nära min ålder känns upptagna.
  • nihka
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 17:59:31 följande:
    Det har inte gått så bra det heller. Och numer vet jag inte vart jag ska leta utanför internet. Alla ens nära min ålder känns upptagna.
    Man letar inte efter lycka utan det är något som kommer på köpet när man trivs med det man gör. 

Lev ett liv som gör dig tillfreds så mår du inte bara bättre utan det ökar din attraktionsförmåga.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 17:59:31 följande:
    Då får du söka nya jaktmarker, nya hobbies, föreningar, kurser, you name it. 
  • Anonym (Flinta)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-05 18:15:17 följande:
    Då får du söka nya jaktmarker, nya hobbies, föreningar, kurser, you name it. 
    Ja jag måste det. Känner mig så fruktansvärt ensam på en lördag såhär... som att jag bara vill lägga mig ner och dö.
  • Anonym (Genteman)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 20:12:30 följande:
    Ja jag måste det. Känner mig så fruktansvärt ensam på en lördag såhär... som att jag bara vill lägga mig ner och dö.
    Ändå outade du inte ens ditt namn så att tjejen som var intresserad av dig i tråden kunde skriva till dig. Du verkar inte vilja göra jättemycket för att träffa någon då. Du hade ju en jättechans där, som du inte verkade vilja ta.
  • Anonym (Flinta)
    Anonym (Genteman) skrev 2024-10-05 20:25:48 följande:
    Ändå outade du inte ens ditt namn så att tjejen som var intresserad av dig i tråden kunde skriva till dig. Du verkar inte vilja göra jättemycket för att träffa någon då. Du hade ju en jättechans där, som du inte verkade vilja ta.
    Vi har kontakt via PM.
  • Anonym (Genteman)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 20:29:28 följande:
    Vi har kontakt via PM.
    Men toppen! Varför deppar du då?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 20:29:28 följande:
    Vi har kontakt via PM.
    Kanske är en kille...
  • Anonym (Flinta)
    Anonym (Genteman) skrev 2024-10-05 20:40:34 följande:
    Men toppen! Varför deppar du då?
    Eftersom du inte vet något om vår konversation. Tror du helt plötsligt vi ska gifta oss?
  • Anonym (Genteman)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 20:52:34 följande:
    Eftersom du inte vet något om vår konversation. Tror du helt plötsligt vi ska gifta oss?
    Du finner ingen glädje i att få kontakt med någon som kanske kan tänkas vara intresserad av dig?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 20:52:34 följande:
    Herregud, hur tror du hon reagerar om hon ser dina inlägg ikväll? Hon erbjöd hjälp för ingenting. Du fattar verkligen inte hur du pissar på de som vill hjälpa?
  • Anonym (Flinta)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-05 21:00:03 följande:
    Herregud, hur tror du hon reagerar om hon ser dina inlägg ikväll? Hon erbjöd hjälp för ingenting. Du fattar verkligen inte hur du pissar på de som vill hjälpa?
    Jag har inte skrivit något dåligt. Och tycker inte något dåligt.

Men ni drar lite förhastade slutsatser här.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Flinta) skrev 2024-10-05 21:13:20 följande:

Du fattar alltså inte innebörden i vad du skriver och vilka signaler det sänder? Jösses du har större problem än jag kunde föreställa mig.
  • Eurydike

Riktigt förhastade slutsatser 😅
  • Anonym (Genteman)

Ingen har dragit någon slutsats öht.
Svar på tråden 38-år och vill hitta första flickvännen