• Anonym (E)

Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?

Jag har lagt märke till en skillnad mellan högutbildade och lågutbildade killar, förutom intelligensen då, och det är att de flesta lågutbildade killar har tatueringar och ofta flera stycken. Varför är det så? Nu kommer jag få alla killar som känner sig kränkta emot mig men det är isåfall pga av ert dåliga självförtroende som ni blir kränkta. 

• Svar på tråden Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?
  • Anonym (Eh)
    Tukt skrev 2024-10-07 12:02:59 följande:
    Nej, det är inget självklart att göra omdömen om de som diskuterar, i stället för att diskutera. Det är snarast en brist hos den som gör det, att den inte har förmågan att vara saklig.
    Men dina påståenden är så pass skarpa att här behövs det nog en eller flera källor på slutsatsen att tatuerade har läger intelligens.
    Jo, för mig är det självklart. Resonerar du korkat och ologiskt så kommer jag att påpeka detta också.
    Sen så räcker det med att åka ut till rikare områden och se på en vanlig badstrand hur det ser ut. Inga trashiga tatueringar på sånt folk, människor med klass, stil och intelligens. 
    Tatuerade hittas nästan alltid underklassen, både bland män och kvinnor.
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-07 13:39:07 följande:
    Jo, för mig är det självklart. Resonerar du korkat och ologiskt så kommer jag att påpeka detta också.
    Sen så räcker det med att åka ut till rikare områden och se på en vanlig badstrand hur det ser ut. Inga trashiga tatueringar på sånt folk, människor med klass, stil och intelligens. 
    Tatuerade hittas nästan alltid underklassen, både bland män och kvinnor.
    I stället då för att skriva "korkat" och "ologiskt", skulle du kunna föra ett resonemang om varför det är så korkat och ologiskt. Det är ju liksom det som är diskussionen. Annars är det bara en pajkastning.
    Väntar fortfarande på en källa runt att tatuerade skulle vara mindre intelligenta än otatuerade.
  • Anonym (Eh)
    Tukt skrev 2024-10-07 13:43:41 följande:
    I stället då för att skriva "korkat" och "ologiskt", skulle du kunna föra ett resonemang om varför det är så korkat och ologiskt. Det är ju liksom det som är diskussionen. Annars är det bara en pajkastning.
    Väntar fortfarande på en källa runt att tatuerade skulle vara mindre intelligenta än otatuerade.
    Det gjorde jag också indirekt genom mina egna förklaringar.
    Det är lätt att räkna ut med tanke på att lågutbildade tatuerar sig medan högutbildade inte gör det. Det krävs mer hjärna för en mer avancerad utbildning. Det säger ju sig självt.
  • Tukt
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-07 13:47:31 följande:
    Det gjorde jag också indirekt genom mina egna förklaringar.
    Det är lätt att räkna ut med tanke på att lågutbildade tatuerar sig medan högutbildade inte gör det. Det krävs mer hjärna för en mer avancerad utbildning. Det säger ju sig självt.
    Då tolkar jag att du inte har mer att komma med än fördomar och "badstränder".
    Jag får tacka för pratstunden.
  • Anonym (Eh)
    Tukt skrev 2024-10-07 14:04:11 följande:
    Då tolkar jag att du inte har mer att komma med än fördomar och "badstränder".
    Jag får tacka för pratstunden.

Badstränder var naturligtvis bara ett exempel. Ett där folk dessutom visar sina kroppar där det syns extra tydligt vilka som är WT och inte.
    Det syns också överallt i hela samhället. Lågutbildade i lågutbildade jobb med billiga kläder, cigarrettlukt och anskrämliga tatueringar. Det hör ihop och inget som folk med klass och stil sysslar med.

• Anonym (Nikkie)
    Anonym (Eh) skrev 2024-10-07 04:26:25 följande:
    Nej, det är inte mitt påhitt utan något självklart i denna tråd och många andra att man gör omdömen om folk och även dömer. Det är både naturligt och underförstått för de flesta normala människor som inte har nån diagnos (typ Aspergers) som gör att de inte begriper självklara saker. Och jag kommer att ge mina synpunkter oavsett vad du tycker om dessa. Lågutbildade människor skaffar tatueringar eftersom de har en lägre intelligens än högutbildade, sämre förmåga till långsiktigt tänk samt styrs av dålig smak och en underutvecklad impulsförmåga. 

Om man tatuerar sig som ung och sen läser på högre nivå, är man ändå WT i era ögon?

Nu är jag i tatuerad själv men tycker resonemangen är märkliga. Många som tatuerar sig gör väl det som unga, och då är det väl snarare de som vill utmärka sig som tuffare. Men gemensamt är väl att man inte har samma konsekvenstänk, och inte bryr sig hur det ser ut som äldre? 

• Tukt

Sedan är man väl olika. Jag tycker exempelvis fördomar är bland det fullast som finns och vittnar på begränsningar av hjärnans funktion.

• Anonym (Nikkie)

Jag menar att det är en viss skillnad på någon tatuering, och att ha fullt på hela kroppen. Trots att det anses vara en klassmarkör så finns det säkert fler högutbildade som har det, fast bara lite mer dolt.

• Anonym (Troligen)
    Tukt skrev 2024-10-07 17:56:34 följande:

Sedan är man väl olika. Jag tycker exempelvis fördomar är bland det fullast som finns och vittnar på begränsningar av hjärnans funktion.

Jag anser att det finns betydligt värre saker i samhället än fördomar.
  • Anonym (Gammelgäddan)
    Anonym (Troligen) skrev 2024-10-07 18:49:46 följande:
    Ja, och det finns betydligt värre saker än tatueringar, också.

Det är dags att släppa på fördomarna för det kan faktiskt vara vem som helst som är tatuerad idag och inte bara folk som hade dåligt konsekvenstänk som yngre.
  • Tukt
    Anonym (Troligen) skrev 2024-10-07 18:49:46 följande:
    Fördomar dödar. 
  • Anonym (Troligen)
    Tukt skrev 2024-10-07 20:33:16 följande:
    Fördomar dödar. 
    Det gör blixten, vatten, bilar, sjukdomar, olyckor, ålder, svartsjuka, en nöt i halsen, ensamhet, idrott, beroenden och massor av andra saker också.

Tycker det är enormt dramatiskt sagt att fördomar skulle vara det värsta som finns.
  • Tom Araya
    Anonym (E) skrev 2024-10-04 02:58:32 följande:
    Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?

Jag har lagt märke till en skillnad mellan högutbildade och lågutbildade killar, förutom intelligensen då, och det är att de flesta lågutbildade killar har tatueringar och ofta flera stycken. Varför är det så? Nu kommer jag få alla killar som känner sig kränkta emot mig men det är isåfall pga av ert dåliga självförtroende som ni blir kränkta. 

Till att börja med vill jag dementera ett direkt samband mellan intelligens och utbildningsnivå. Det är inte alla intelligenta som skaffar sig högre utbildning och alla med högre utbildning är inte intelligenta eller i alla fall inte över normalnivå, även om det underlättar.

Vad det gäller din fråga om tatueringar så tror jag att det kan handla om kultur, intressen och vilket umgänge man har, precis som för andra attribut man kan se mer eller mindre av hos vissa befolkningsgrupper.
  • Tukt
    Anonym (Troligen) skrev 2024-10-07 20:59:41 följande:
    Det gör blixten, vatten, bilar, sjukdomar, olyckor, ålder, svartsjuka, en nöt i halsen, ensamhet, idrott, beroenden och massor av andra saker också.

Tycker det är enormt dramatiskt sagt att fördomar skulle vara det värsta som finns.
    Vare sig blixten eller ålder går att göra speciellt mycket åt. Fördomar däremot är ett val...
  • Anonym (Troligen)
    Tukt skrev 2024-10-07 21:29:36 följande:
    Vare sig blixten eller ålder går att göra speciellt mycket åt. Fördomar däremot är ett val...
    Oavsett så är det långt ifrån det värsta som finns. Du är aningens dramatisk.
  • Tukt
    Anonym (Troligen) skrev 2024-10-07 21:47:13 följande:
    Oavsett så är det långt ifrån det värsta som finns. Du är aningens dramatisk.
    Så det är viktigare att folk får ha fördomar, än att folk misshandlas, mördas och förtrycks? För den som blir mördad kan jag lova att det är en smula dramatiskt.
    Du sjunger den privilegierades klagosång.  
  • Anonym (Otroligt)

Förlorade ett vad och är nu tvungen att tatuera in "CARPE DIEM" på rövhalvorna.
    Carpe på vänster och diem på höger.

Svar på tråden Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?