• Anonym (fundersam tjej)

Varför skriver han ens något till mig?

Hej hörni! 

Jag dejtade en kille i cirka 4 månader och för några veckor sedan avslutade han med mig. Vi har inte haft alls någon kontakt sen dess, men nu ikväll skickar han något i stilen med "glömde gratta dig på din födelsedag, grattis i efterskott, hoppas du hade en bra dag" (jag fyllde år för några dagar sedan). 

Obs! jag tror absolut inte det här betyder något att "han vill ha tillbaka mig" (jag är inte ett dugg intresserad att inleda något med honom igen. inte för att det avslutades dålig, men bara för att vi inte är kompatibla)

Min fråga är: är det "normalt" att skicka något sms? Brukar folk göra det även när dem "dumpat" dig? 

• Svar på tråden Varför skriver han ens något till mig?
  • Anonym (Y)

Kan finnas massa anledningar. Män brukar bli intresserade när tjejen backar, inte är klängig och fokuserar på sitt egna liv. Det eggar dem.

Jag skulle svara -tack så mycket- och inget mer

Anonym (Y) skrev 2024-10-06 19:29:29 följande:

Kan finnas massa anledningar. Män brukar bli intresserade när tjejen backar, inte är klängig och fokuserar på sitt egna liv. Det eggar dem.

Jag skulle svara -tack så mycket- och inget mer

Ja kanske det är de...

Jag tänkte inte svara mer än bara ett tack som du sa.

Men det känns bara konstigt att han ens skickade iväg ett grattis meddelande när det nästan gått en vecka sedan jag fyllde år. Det vore mer rimligt om den kom på min födelsedag, men såhär många dagar efteråt kunde han väl lika gärna skita i det...?
  • Anonym (K)

Min bästa gissning är att han definitivt är intresserad av att inleda något. Kanske bara ett ONS. Har aldrig varit med om att en kille hör av sig igen utan någon dold agenda. Men det är bara min erfarenhet. Ni killar får givetvis rätta mig om jag har fel.

Skickade precis iväg ett "tack så mycket " sms på whatsapp osäker dock på om jag kanske blivit blockad? det är bara ett check märke bakom mitt meddelande men jag kan fortfarande se hans profilbild och när han senast varit online hmmm...

• Anonym (Inte luras)
    Anonym (fundersam tjej) skrev 2024-10-08 08:44:33 följande:

Skickade precis iväg ett "tack så mycket " sms på whatsapp osäker dock på om jag kanske blivit blockad? det är bara ett check märke bakom mitt meddelande men jag kan fortfarande se hans profilbild och när han senast varit online hmmm...

Tror inte att du är blockad, utan att han inte läst det än.

Bra svar. Tror att han är sugen på sex. Låt dig inte luras.
  • Anonym (Sparlaga for framtida chans till ligg)

Min gissning ar att han haller dig pa sparlaga, for att kunna plocka fram dig igen i framtiden nar han inte dejtar nagon och ar sugen pa ett ligg. Var pa din vakt.

• Anonym (H)

Det där är svårt, förstår att det känns jobbigt! Antagligen betydde du en del för honom under en viss period, och då känns det rätt att gratta. Men behöver inte betyda att han vill något mer

Svar på tråden Varför skriver han ens något till mig?