• Anonym (Kari)

Han planerar inte och frågar alltid samma dag om jag kan ses. Varför gör han så här?

Vi har varit ihop i snart 4 månader. Det mesta känns jättebra förutom en sak. När han frågar om jag vill ses är det alltid samma dag eller som bäst dagen innan. Jag föredrar att planera plus ha något stt se framdmot.

Vet arr många kanske tänker att han väntar på att nåt bättre ska dyka upp men jag tror inte det är så för att när jag frågar honom t.ex en vecka innan så säger han (nästan) alltid att han kan ses eller föreslår alternativ om han inte kan. 

Varför tror ni han gör så här? Någon som är likadan som kan ge insikt?

Min enda teori är att han är ofta är utmattad efter jobb och inte kan beräkna hur mkt energi han kommer ha när dagen kommer. Fler teorier? Bör jag ta upp det och hur gör jag det snyggt?

• Svar på tråden Han planerar inte och frågar alltid samma dag om jag kan ses. Varför gör han så här?
  • Anonym (e)

Jag förstår inte riktigt, pratar ni inte om sånt? Att du vill planera några dagar innan ibland. För många funkar samma dag bra så han har nog inte ens reflekterat över att du tycker det är ett problem.

• Tukt

En del är ju bara helt enkelt så, att de har noll planeringsradie. Kan bero på diagnos, men måste såklart inte vara det.
    Förmodligen kommer det vara svårt att vända det där beteendet allt för mycket.
    .

• Anonym (L)

Om du är en sån som gärna planerar och han precis tvärtom är ni kanske inte den ideala matchen med varandra.

• Dexter dot com

Det är ju väldigt vanligt att folk tar dagen som den kommer men är det en dealbreaker för dig bör du ju ta upp det med honom. Personligen är jag en planerare och skulle inte stå ut med en person som tar dagen som den kommer och inte har framförhållning.

• Anonym (Kari)
    Tukt skrev 2024-10-10 17:24:59 följande:

En del är ju bara helt enkelt så, att de har noll planeringsradie. Kan bero på diagnos, men måste såklart inte vara det.
    Förmodligen kommer det vara svårt att vända det där beteendet allt för mycket.
    .

Han har nog ingen diagnos.han KAN planera det vet jag för det gör han i andra saker och är välorganiserad. Jag KAN nästan alltid ses när han frågar så undrar ibland om han inte respekterar min tid och tar för givet att jag kan ses när som.
  • Anonym (e)
    Anonym (Kari) skrev 2024-10-10 17:47:07 följande:
    Han har nog ingen diagnos.han KAN planera det vet jag för det gör han i andra saker och är välorganiserad. Jag KAN nästan alltid ses när han frågar så undrar ibland om han inte respekterar min tid och tar för givet att jag kan ses när som.
    eller så tror han att du är ok med det

Gissar nog mest på teorin att han avvaktar för att veta hur dagsformen är efter jobbet
  • Anonym (Olika)

Jag avskyr att planera. Jag vill inte veta vad jag skall göra nästa veck, eller ens i övermorgon. Jag åker alltid på sista minutenresor. Jag vill åka skidor på februarilovet men kommer inte boka förrän ca 2 veckor i förväg.
    Jag har medvetet valt ett jobb där jag aldrig vet vad som kommer hända under dagen förrän jag är på plats.

Jag skulle inte må bra av att ändra på detta och börja planera mer i förväg. Är han likadan är det nog ingen bra match på sikt.
    Är det däremot så att han gärna planerar men inte har tänkt på att det är viktigt för dig kan det fungera.
    Kommunicera.

• Anonym (Zarah)

För mig kvittar det om jag blir tillfrågad samma dag men då får vederbörande också förstå att jag kanske inte kan träffas samma dag.
    Vill nog helst veta kvällen innan men då jag också har ett jobb som tar mycket energi så är det även dagsformen som styr.

Det positiva är ju ändå att han vill ses!

Spontana träffar kan ju också liva upp en annars jobbig dag, är nog rätt flexibel av mig!

• Anonym (Add)

Jagar ADDoch 3barn med adhd och autism.
    Jag är sjukt strukturerad och planerar nästan allt långt innan.

Min särbo har aspberger och har struktur på jobb och sina aktiviteter .
    Han har däremot svårt att svara på om vi ska ses om en vecka.
    Han vet inte innan hur dagsformen är osv.
    I början väntade jag med att bestämma något annat ifall att.
    Men efter 6 månader så kunde jag fråga på tisdagen om lördagen och om han svarade att han inte vet så bestämde jag annat.
    Efter några gånger ändrade han lite på sitt tänk och bestämde 2 dagar innan.

Jag är fine med det, hittar jag på annat får han gärna hänga på men han är introvert och gillar inte folk.

• Anonym (Kari)
    Anonym (Olika) skrev 2024-10-10 17:53:39 följande:

Jag avskyr att planera. Jag vill inte veta vad jag skall göra nästa veck, eller ens i övermorgon. Jag åker alltid på sista minutenresor. Jag vill åka skidor på februarilovet men kommer inte boka förrän ca 2 veckor i förväg.
    Jag har medvetet valt ett jobb där jag aldrig vet vad som kommer hända under dagen förrän jag är på plats.

Jag skulle inte må bra av att ändra på detta och börja planera mer i förväg. Är han likadan är det nog ingen bra match på sikt.
    Är det däremot så att han gärna planerar men inte har tänkt på att det är viktigt för dig kan det fungera.
    Kommunicera.

Jag är spontan men just när det gäller killar föredrar jag framförhållning pga att  en dejt är inte samma sak som att träffa en kompis spontant
  • Anonym (Kari)
    Anonym (Zarah) skrev 2024-10-10 18:58:28 följande:

För mig kvittar det om jag blir tillfrågad samma dag men då får vederbörande också förstå att jag kanske inte kan träffas samma dag.
    Vill nog helst veta kvällen innan men då jag också har ett jobb som tar mycket energi så är det även dagsformen som styr.

Det positiva är ju ändå att han vill ses!

Spontana träffar kan ju också liva upp en annars jobbig dag, är nog rätt flexibel av mig!

Det slog mig att dwt mycket väl kan vara dagsformen. Det mesta här talar för att det är så då han ofta är trött efter jobbet. Oftast vill han ses ändå men brukar förvarna att han har lägrw energi och föredrar lugn kväll framför t.ex gå ut :)
  • Anonym (Bella)

Prata inte. Agera.

Du ska inte behöva tala om för din kille att han ska vilja umgås med dig och planera in tid med dig. Han måste vilja det själv. Då finns enbart en enda lösning som funkar (säger jag av erfarenhet):

Backa. 

Ta ett steg tillbaka. Boka upp roliga saker med vänner eller träning och sluta låt han vara mittpunkten. När han föreslår en tid med kort varsel så säger du -tyvärr, har redan saker inplanerade då-.

Det låter kanske konstigt. Men män är bekväma. Om du backar och fokar på egna saker så kommer han bli lite lätt orolig och börja styra upp saker med dig. Han kommer bli tvungen att steppa upp och män VILL kämpa för kvinnan han tycker om. Män VILL att kvinnan ska vara lite av en utmaning för honom. Dessutom blir män lätt svartsjuka när en kvinna är uppbokad på roliga saker (även om det bara är med andra kvinnor) för det själ t
    id från honom. Och män går igång på att hans kvinna har ett aktivt spännande liv. Det liv han attraherades av initialt innan hon blev helt uppslukad av honom och började göra avkall på sitt.

Testa. 

Backa. Andas ut och va cool

Svar på tråden Han planerar inte och frågar alltid samma dag om jag kan ses. Varför gör han så här?