• Anonym (Vurt)

Hjälp min man är så osexig!

Min man har blivit så sjukt osexig. 40+, skallig, fet och ful klädstil. Håret går ju inte att göra så mkt åt och ansiktet ff fint.

jag vet, jag är ytlig men ändå. Alla andras män i samma ålder blir ju bara snyggare m åldern. 

Tips någon? 

• Svar på tråden Hjälp min man är så osexig!
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Attraktion) skrev 2024-10-14 11:24:18 följande:
    Mitt ex blev värre med åren. 

Ska jag försöka dra en liknelse till ett område jag inte kan eller bryr mig om är det inga problem. Min man får gärna fatta besluten kring tekniska prylar. 
    Ok, ja folk är ju olika. 
    Jag och min man tycker om att vara fina tillsammans, även om vi visst skrotar runt i pyjamas här hemma emellanåt.

Det är ändå stor skillnad på kläder och tekniska prylar, det är ju ingen som ser vilken dator/TV/mobil/annan teknisk sak du använder när du är ute bland folk.

Fast. om mannen är totalt obrydd så kanske han bara tycker att det är skönt att någon annan anstränger sig så att han ser lite snygg ut. Men, det måste komma från honom själv och inte genom att partnern kastar eller gömmer hans kläder för att tvinga på honom något annat han kanske inte ens vill ha.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Abc) skrev 2024-10-14 11:29:13 följande:

Ja det håller jag med om.
    Tyvärr tog det några år att fatta att jag är tunnhårig. Synd att ingen säger något. 

Jag hade turen att se ett kort på mig taget ovanifrån vilket öppnade ögonen för mig.

Det är ju något som är väldigt känslig som man inte vill kasta i ansiktet på någon annan...
  • Anonym (Attraktion)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-14 11:29:56 följande:
    Ok, ja folk är ju olika. 
    Jag och min man tycker om att vara fina tillsammans, även om vi visst skrotar runt i pyjamas här hemma emellanåt.

Det är ändå stor skillnad på kläder och tekniska prylar, det är ju ingen som ser vilken dator/TV/mobil/annan teknisk sak du använder när du är ute bland folk.

Fast. om mannen är totalt obrydd så kanske han bara tycker att det är skönt att någon annan anstränger sig så att han ser lite snygg ut. Men, det måste komma från honom själv och inte genom att partnern kastar eller gömmer hans kläder för att tvinga på honom något annat han kanske inte ens vill ha.
    Kasta och gömma är väl lite överdrivet kanske. Men jag hade kunnat lägga den fulaste tröjan underst i högen när jag sorterade. Exet hade inte märkt det alls
  • Anonym (Kläd)

Jah föredrar personligen killar som har jeans och någon snygg t-shirt till vardags framför skjorta. Skjorta för mig är liksom mer finare och inget man använder vanligtvis till vardags. Därför skulle jag heller aldrig kunna bli tillsammans med någon som har skjortstilen till vardags. Skulle heller inte vara med någon som går i mysbyxor ute bland folk såvida de inte är mot det mer sportiga hållet, Hemma så är mysbyxor absolut att föredra om vi inte väntar besök. 

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Attraktion) skrev 2024-10-14 11:40:18 följande:
    Kasta och gömma är väl lite överdrivet kanske. Men jag hade kunnat lägga den fulaste tröjan underst i högen när jag sorterade. Exet hade inte märkt det alls
    Haha, ja så kan man förstås göra!
    Skönt att det är ett ex då. Glad
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-14 11:31:13 följande:
    Det är ju något som är väldigt känslig som man inte vill kasta i ansiktet på någon annan...
    Ja kanske. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Abc) skrev 2024-10-14 12:53:57 följande:
    Ja kanske. 
    Hade du önskat att någon sagt något?
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-14 13:08:30 följande:
    Nu spelar det ingen roll längre men folk runtomkring men jag undrar hur länge jag gick i ovisshet och mina bekanta visste.

Så en snäll påpekan kunde varit bra tänker jag.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-14 13:08:30 följande:
    Och här kommer förra inlägget med lite bättre grammatik.

Nu spelar det ingen roll längre men jag undrar hur länge jag gick i ovisshet och mina bekanta visste.

Så en snäll påpekan kunde varit bra tänker jag.
  • Anonym (morrhoppan)
    Anonym (J) skrev 2024-10-14 02:18:51 följande:

Påtala att du oroar dig för hans hälsa och ta med honom till gymmet. Tryck även på att ni bör äta nyttigare. En glad och hälsosam man är ju givetvis mer attraktivt oavsett vikt. Sen kan du ju köpa nya kläder åt honom nästa gång han fyller år. 

Men vadå "vi" behöver äta nyttigare?

Vi lagar allt från grunden hemma och det finns lagom stora matlådor, men min man väljer ju att ta feta burgare och Dagens för stora portioner ihop med kollegor som är yngre och tränar/förbrukar mer än han gör. Fika på jobbet måste han ju också ha, det är omöjligt att stå emot. Sen fortsätter han med godis, nötter och går ibland upp mitt i natten hemma och äter mackor eller glass.

Så nej, man kan inte lägga det på en partner tycker jag att den andre tar varje chans att vräka i sig extra kalorier. Jag har inga problem att hålla vikten på den mat som äts hemma och jag tränar mindre än vad han gör.

Om vi säger att "vi" ska gå ner i vikt så slutar det med att jag tappar två kilo som jag inte behöver tappa medan han går ner ett och går upp det igen på en kvart.
  • Anonym (J)
    Anonym (morrhoppan) skrev 2024-10-14 19:00:21 följande:

Vi lagar allt från grunden hemma och det finns lagom stora matlådor, men min man väljer ju att ta feta burgare och Dagens för stora portioner ihop med kollegor som är yngre och tränar/förbrukar mer än han gör. Fika på jobbet måste han ju också ha, det är omöjligt att stå emot. Sen fortsätter han med godis, nötter och går ibland upp mitt i natten hemma och äter mackor eller glass.

Så nej, man kan inte lägga det på en partner tycker jag att den andre tar varje chans att vräka i sig extra kalorier. Jag har inga problem att hålla vikten på den mat som äts hemma och jag tränar mindre än vad han gör.

Om vi säger att "vi" ska gå ner i vikt så slutar det med att jag tappar två kilo som jag inte behöver tappa medan han går ner ett och går upp det igen på en kvart.
    Det är snyggare sätt att föra fram det på och dessutom motiverar det han kanske lite extra om ni lägger upp ett gemensamt hälsoprojekt. Men visst, du kan ju också bara visa han den här tråden och se hur han tar det.
  • Anonym (M2)
    Anonym (morrhoppan) skrev 2024-10-14 19:00:21 följande:

Du är inte ts och således inte det "vi" som syftade till.
  • Mandel
    Anonym (J) skrev 2024-10-14 19:51:39 följande:
    Det är snyggare sätt att föra fram det på och dessutom motiverar det han kanske lite extra om ni lägger upp ett gemensamt hälsoprojekt. Men visst, du kan ju också bara visa han den här tråden och se hur han tar det.

Den taktiken fungerar sällan på män, tyvärr. 
    Alldeles för få män är mottagliga och villiga att erkänna att de inte "duger".
    Jag försökte i 10 år med x-maken, men han hade inget intresse av att vare sig avstå onyttigheter eller alkohol eller att röra på sig.

När jag till slut ärligt, men vänligt lade fram att jag faktiskt inte tände på hans ölmage fick jag bara svaret att den störde inte honom så varför störde den mig?

Har väninnor med exakt samma erfarenhet.

Och surfar man runt här så finns det även gott om män som gör allt för att få fart på sin partner, men det slutar bara med att hon fastnar ännu mera i myskläderna i soffan med godispåsen.

Det går inte att ändra någon som inte vill själv. Och de flesta som lever osunt och med kraftig övervikt borde vara medvetna om det, men inte redo att ta tag i det. Och de blir inte redo förens de själva är det utan snarare så att "tjat" från andra får dem att vänta ännu längre med en ev förändring.

Är ju annars ganska vanligt att folk tar tag i sin hälsa vid separationer. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Core

En bra grundregel när man väljer partner är att det spår denne är inne på kommer fortsätta.. Var han exempelvis modemedveten förr? Var han intresserad av träning och hälsa? Etc. Om så är fallet och han bara slet i allt helt plötsligt, är det fog för gnäll och separation. Om han däremot bara är vad han varit, men åldern kommit ikapp, skulle du valt partner mer mer omsorg.

Det är svårt att få en medelålders man att bara ändra sig för att passa dina kriterier, så någonstans får du acceptera eller separera 

• Anonym (morrhoppan)
    Anonym (M2) skrev 2024-10-14 23:00:31 följande:
    Du är inte ts och således inte det "vi" som syftade till.
    Jag bara förklarar för er att det kan spela försumbar roll vilken *mat* man äter hemma, när det är maten som äts utanför hemmet och alla snacks som är problemet.
  • Anonym (M2)
    Anonym (morrhoppan) skrev 2024-10-15 17:48:10 följande:
    Jag bara förklarar för er att det kan spela försumbar roll vilken *mat* man äter hemma, när det är maten som äts utanför hemmet och alla snacks som är problemet.
    Du är fortfarande inte ts. Om du inte har dubbla konton vilket jag tvivlar på. 
Svar på tråden Hjälp min man är så osexig!