Hur ärlig ska man vara?
Jag har en vän jag fått känslor för, men jag känner mig ärligt talat utnyttjad. Han hör av sig massor när han mår dåligt (när exet lämnat honom för sjuttonde gången), men visar inget överdrivet intresse för mig som person, utan på senaste tiden har det i princip bara varit han, han, han och hans mående. Jag har gjort allt jag kan för att stötta och vara en bra vän, men jag kan inte mer. Det gör för ont och han är bara helt fixerad vid exet som behandlat honon väldigt illa. I somras fick han mig att tro att han hade känslor för mig också och lyckades få mig i säng, men bara dagar senare var han tillsammans med henne igen. Då blockerade jag honom i flera veckor, men då gjorde han nytt konto och skrev om hur mycket han saknar mig och dum som jag var smälte jag. Sen dess har de blivit tillsammans och gjort slut en gång till och trots att han säger att det är slut på allvar den här gången är han helt låst vid henne.
Jag känner att jag nått min gräns för vad jag kan ta, men vet inte hur ärlig jag ska vara... ska jag säga att jag har känslor för honom och att jag därför inte kan fortsätta vänskapen?