• Anonym (Muffen)

Påtala för dejt att jag vill att hon har buske - ris eller ros?

Jag är i 25 års åldern och dejtar en kvinna som är i 30 års ålder. Vi har träffats flera gånger och gjort olika saker. Hon gillar mig mycket och jag gillar henne. Vi har inte haft någon sexuell kontakt så, men kysst varandra och så. 
    Jag ogillar helrakade underliv på kvinnor, även om det så klart funkar, och nu innan vi har en sexuell kontakt så vill jag be henne odla fram en buske.

Hur lägger jag fram det på ett bra och avslappnat eller kul sätt? 
    Hur hade du själv reagerat om du var hon?

Hon är en kvinna som tränar mycket och tar hand om sig själv. Min fördom säger mig att hon är helrakad. Hon känns som en sån kvinna. 

• Svar på tråden Påtala för dejt att jag vill att hon har buske - ris eller ros?
  • Lynx123

Nja det skulle jag nog hålla tyst om. Om ni längre fram kan tala öppet om sex kan du ju nämna att du tänder på lite buske, men inte i det här stadiet.

• Anonym (Oktober)

Tycker faktiskt inte det är ok att ta upp det. Däremot om ni, sedan när ni har sex, kommer in på det, så kan du säga att du inte bryr dig om hon är rakad eller inte.

Men visst, är det så att hela relationen hänger på detta, så säg det så fort som möjligt. 

• Anonym (k)

Som Lynx säger är det ingen konversation du ska ha nu. Senare möjligtvis men du får vara redo att hon faktiskt inte vill.

• Anonym

Är du som jag som aldrig skulle kunna tända på ett helrakat kön så är det nog ändå bäst att föra det på tal.

Själv skulle inte för att smör i Småland raka underlivet för att en partner vill det. Lika lite kan du begära att hon ska skaffa buske.
    Då är det bara att tacka för kaffet och gå.

• Anonym (Hin Håle)

Precis under din tråd finns en tråd där en kvinna får himla mycket medhåll när hon proklamerar hur äcklig hennes man är. Hon får många tips på hur hon ska kunna ändra på honom. 

Personligen tycker jag inte att du ska ta upp det med kvinnorna på FL säger emot. Så kör hårt. 

• Anonym (Oktober)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2024-10-14 11:44:16 följande:

Precis under din tråd finns en tråd där en kvinna får himla mycket medhåll när hon proklamerar hur äcklig hennes man är. Hon får många tips på hur hon ska kunna ändra på honom. 

Personligen tycker jag inte att du ska ta upp det med kvinnorna på FL säger emot. Så kör hårt. 

Och överst i listan ligger en tråd om att svenska kvinnor ska ändra på sig, för de är så tjocka och oslimmade. 
  • Fjäril kär

Hur mycket sexuell erfarenhet har du? 

Är detta en dealbreaker eller är det bara nån porrig filmfantasi? 

Tillhör rakade kön något du ändå kan leva med och faktiskt inte spelar någon roll så deal with it..  då kan du istället vid rätt tillfälle tala om att du skulle uppskatta en mer buskig frisyr lite då och då som kryddar sexet. 

• Hjelm

Säga till en person man aldrig ens har varit intim med hur man tycker att denne borde hantera sitt eget könshår?

Nej, håll tyst för guds skull.

• Anonym
    Hjelm skrev 2024-10-14 11:59:11 följande:

Säga till en person man aldrig ens har varit intim med hur man tycker att denne borde hantera sitt eget könshår?

Nej, håll tyst för guds skull.

Är det bättre att backa när man väl kommit så långt tycker du?
    Om hår eller ickehår är en dealbreaker så är det.

Lika avtändande som ett stort synligt tandkött, skillnaden är bara att man ser det innan man fått av kläderna.
  • Giftskåneman

Kan du inte tänka dig ett förhållande med rakad är det bäst ta upp detta innan ni kommer för långt.
    Samma sak vad ni gillar i sängen, om du vägrar nåt hon älskar kan detta bli en anledning till att göra slut.

• Anonym (Toker)

Fria till henne. Cirka två veckor efter kyrkan så är busken på plats.

Lycka till!

• Anonym (Oktober)
    Anonym skrev 2024-10-14 12:27:34 följande:

Lika avtändande som ett stort synligt tandkött, skillnaden är bara att man ser det innan man fått av kläderna.
    Och så gnäller män på att kvinnor är så kräsna. 

Men visst, är det en dealbreaker då tar man upp det direkt, gärna redan i presentationen om man dejtar på nätet.
  • Anonym (Oktober)
    Anonym skrev 2024-10-14 12:27:34 följande:

Fast det är ju ingen dealbreaker.

Jag ogillar helrakade underliv på kvinnor, även om det så klart funkar, 
  • Anonym
    Anonym (Oktober) skrev 2024-10-14 12:59:46 följande:
    Fast det är ju ingen dealbreaker.

Jag ogillar helrakade underliv på kvinnor, även om det så klart funkar, 
    Just det... funkar det så funkar det. 
    Ingen dealbreaker för ts. Men för mig,
    Anonym (Oktober) skrev 2024-10-14 12:56:39 följande:
    Och så gnäller män på att kvinnor är så kräsna. 

Men visst, är det en dealbreaker då tar man upp det direkt, gärna redan i presentationen om man dejtar på nätet.
    Jag är kvinna för övrigt.
  • Anonym (S)

Är den nån som har helrakat numera? Vanligt är ansat som en landningsbana eller trimmat hår som inte skulle sticka utanför en bikini. Så det kan ju hända att hon har rätt mkt hår redan. Du kan väl säga vad din preferens är om det kommer upp till diskussion, men att tala om att du vill att hon har en viss stil - nej, då hade det inte blivit fler dejter för min del.

Svar på tråden Påtala för dejt att jag vill att hon har buske - ris eller ros?