• Anonym (Nybliven singelkille)

Kvinnor ge mig tips - hur skapar jag en attraktiv dejtingprofil

Hej alla där ute. Jag skulle vilja be er om tips och hjälp. Jag ska för första gången börja pröva på att nätdejta och tänkte skapa mig en bra profil. 
    Vill gärna få tips på hur en sådan profil ser ut? 

1. Hur många bilder bör jag ha? 

2. Hur ska jag vara på bilderna? Blick, ögon, klädsel, ställning m.m. Ansiktsuttryck? 

3. Vad ska jag skriva i min profiltext och hur lång bör den vara? Ska den vara charmig och lättsam eller mer seriös och strukturerad? 

4. Hur ska jag gå tillväga när jag chattar med kvinnor? Hur ska mina meddelanden struktureras? Ska de vara seriösa och strukturerade eller mer lättsamma? Hur väcker jag ett intresse? 

5. Vad för profiler går du som kvinna igång på? Vad får dig att haja till och vilja veta mer? Vilen sorts profil fastnar du för?

• Svar på tråden Kvinnor ge mig tips - hur skapar jag en attraktiv dejtingprofil
  • Jagvillhadig

Charmig och lättsam, positiv men ändå tydlig med vad du önskar. Berätta det om dig själv som du tycker är viktigt att veta om den du letar efter.

De mer allvarliga delarna kommer ni in på när ni chattar. Viktigast är att väcka intresse. 

Lycka till! 

• Anonym (Desperat och tar allt?)

Underskatta inte bilder tagna av ett proffs

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Nybliven singelkille) skrev 2024-10-16 12:57:25 följande:
    Den är väl egentligen samma sak som hur jag ska väcka ett intresse, fast skriven med andra ord. Hur väcker jag ett intresse? För det är det jag vill göra. 
    Nej det är verkligen inte samma sak! 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Nybliven singelkille) skrev 2024-10-16 12:57:25 följande:
    Den är väl egentligen samma sak som hur jag ska väcka ett intresse, fast skriven med andra ord. Hur väcker jag ett intresse? För det är det jag vill göra. 
    Om det är samma sak, varför tog du med punkt 5, den är ju samma som punkt 4?
  • Anonym ("Naturligt")

Känns som att du är som många andra män/killar som tror man ska liksom "spela ett visst spel på ett specifikt sätt för att vinna". I själva verket är alla olika vad gäller deras attraktionskraft, och också vad de själva dras till. (Både kvinnor och män).

Men generellt så tror jag att de flesta uppskattar en bild som känns naturlig, man ska se bra ut och liksom "avslappnad".

Gärna visa att du är någon som gör något du gillar. 
    Gillar du mode, klä dig snyggt (I kläder DU gillar), och ta en avslappnad, naturlig bild när du har dessa kläder.

Gillar du att resa, ha en bild från en resa (SOM DU GILLADE), inte något du tror "kvinnor gillar". 
    Det ska ju vara "du". 

Le, eller åtminstone se varm/glad ut i ansiktet på bild passar de flesta. Det ska komma inifrån- att du faktiskt ser ut att trivas där du är! Det är det som är attraktivt.

Ser du ut som Sebastian Bach gjorde på 90-talet är det ett plus. :) (Skämt!) 
    En räcker ju, men två bra bilder är väl också intressant. Om du kan ha en mer likt "porträttbild", och en där du befinner dig i en situation du trivs i. T.ex. med vänner, eller på ett ställe du trivs på... (resa, kanske?)

2. Hur ska jag vara på bilderna? Blick, ögon, klädsel, ställning m.m. Ansiktsuttryck? 
    Du ska se naturlig ut. Kläder: Snygga såklart. Rena, hela, sitter bra. (Personligen tycker jag att många metalfolk/rockfolk klär sig rätt snyggt, men det är inte modernt längre. :) 

3. Vad ska jag skriva i min profiltext och hur lång bör den vara? Ska den vara charmig och lättsam eller mer seriös och strukturerad? 
    Naturlig. Förställ dig inte. Var den du är. Är du skämtsam i verkliga livet också, så kan den vara lite skämtsam/(charmig?)- MEN det ska vara "lagom." Alla har olika preferenser, så försök bara vara dig själv, men ändå trevlig liksom,

4. Hur ska jag gå tillväga när jag chattar med kvinnor? Hur ska mina meddelanden struktureras? Ska de vara seriösa och strukturerade eller mer lättsamma? Hur väcker jag ett intresse? 
    Alla har som sagt olika bild om vad de söker, så alla kvinnor har inte samma åsikter om det här.
    Men var snäll, trevlig, intresserad av personen!! 
    T.ex. skriv något om något ni har gemensamt. 

5. Vad för profiler går du som kvinna igång på? Vad får dig att haja till och vilja veta mer? Vilen sorts profil fastnar du för?

Människor som ser ut att ta hand om sig utseendemässigt och ser ut att vara trevliga och intelligenta. Det är en viss liksom utstrålning. (ett exempel är en bild där man ser att personen har hälsosamt hår, gärna lite längre, och hud som ser ut att vara hälsosam.) 

• Anonym (Gotta Putt)

Jag skulle börja med ordet självinsikt.  Vem är DU? Vad har du att erbjuda ? Matchar dina krav det själv har att erbjuda? Skulle du ärligt talat dejta dig själv ? - Varför/Varför inte?  

Oavsett vad du skriver eller visar för bilder så ha självinsikt och var ärlig.  Skryt inte,  kom inte med klyschor. Skippa machopratet. Visa att du har nåt innanför pannbenet,  har schyssta värderingar och är väluppfostrad - då kommer du halvvägs.  

Bästa profiltext jag nånsin läst var en som lessnat på allt fejk och istället beskrev en vanlig men dråpligt skriven sketen onsdag i november med jobb, trilskande barn, trasig tvättmaskin,   halvfabrikat till middag, godis och Netflix och ångest över en halvdan ekonomi,  trångsynta polare  , kass självkänsla, Arsenal  och övervikt ...  den människan fick en hel del svar kan jag meddela... 

• Anonym (Lagom)
    Anonym (Desperat och tar allt?) skrev 2024-10-16 13:15:24 följande:

Nja. Kan se litt överansträngt och krystat ut om bilderna är för bra. Men proffs som kan ta rätt typ av bilder är nog allra bästa valet
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Nybliven singelkille) skrev 2024-10-16 12:50:14 följande:
    Kvinnor ge mig tips - hur skapar jag en attraktiv dejtingprofil

Hej alla där ute. Jag skulle vilja be er om tips och hjälp. Jag ska för första gången börja pröva på att nätdejta och tänkte skapa mig en bra profil. 
    Vill gärna få tips på hur en sådan profil ser ut? 

Sorry, jag är kille, men svarar ändå.

Du ska vara dig själv, så som du är till vardags, i din profil. Försöker du att ge ett intryck av att vara någon du inte är, kommer det bara att leda till besvikelse och nobben, om det hela leder till en dejt eller mera.
    När det gäller bilder, så är det nog inte någon skillnad mellan vad män och kvinnor vill se... ju mer desto bättre. Både porträtt och helprofil. Blanda lite olika så att det blir lätt att se hur du ser ut till vardags och till "fest". Undvik gymbilder och fiskebilder (stående regel). Normala ansiktsuttryck med lite leende är nog aldrig fel... blir bara dumt om du gör dig till.
    Skriv naturligt och så pass långt att du kan beskriva dig själv, hur du är som person och vilken typ av partner du söker. Kika på vad andra killar skriver om du är osäker.
    Återigen... var naturlig när du chattar. Ställ frågor och visa intresse (samma när du pratar)... visa att du är intresserad. När man försöker att vara rolig och skämta i skrift, blir det lätt fel, även om man använder smileys. Om det känns rätt, fråga om ni kan ta det vidare över telefon... så mycket bättre än att hålla på att chatta i all evighet.

När det gäller din sista fråga så har jag inte en aning.
  • Anonym (Fråga männen)

Vore det inte bättre att fråga män som är framgångsrika på dejtingmarknaden och får många svar. Alternativt så kan du kolla in andra killars presentationer.

• Anonym (man50)
    Anonym (Desperat och tar allt?) skrev 2024-10-16 13:15:24 följande:

Med tanke på TS knappt verkar veta vem han själv är, hur han skall presentera sig, vad han ska säga i en chat...

Så är jag nog rädd för att detta kan blir totalt fel (!), att låta en (proffs) fotograf ta bilder "profilbilder" dvs...

Ursäkta TS, nu är jag förvisso man, och äldre. Och testade nät-dejting för första gånger för ca 8mån sedan. Med framgång kan tilläggas.

Bilder. Se till att de är skarpa och med fokus. Det kan vem som helst fixa med en hyffsat modern mobiltelefon. Har du vänner, be någon knäppa av så behöver inte alla vara av modell "Selfie", kanske har du rent av en kompis som har lite "bild-känsla".

Men de skall vara skarpa och med fokus. Att lägga ut suddiga, eller redigerade (typ bortsuddad bästa kompis, en emoii framför sitt barn, eller whatnot) - helt obegripligt. Välj en annan bild!

Text. Utgå från dig själv. Vem är du? Vad vill du? Vad söker du hos en potentiell partner, relation. Intressen? Är du charmig och lättsam? Skriv då så, och i den stilen! Är du "inte det", utan mer struktur, achtung, achtung - tja, då får du väl skriva så...

Ärlig, öppen, tydlig.
  • Anonym (Jenny)
    Gärna 3-5 stycken.
    Se glad ut! Ett leende och en glad blick får mig intresserad. Foton både på nära och långt håll. Gärna i något sammanhang du gillar.
    Typ 10 meningar? Den ska vara som du är - om du är väldigt seriös ska texten också vara det, osv. Men tramsa inte till det, och tänk på att skämt, ironi mm inte går fram i text. 
    Berätta om vem du är och vad du söker - ålder, utbildning/yrke, ort, ev. barn eller önskan om barn, intressen, mål i livet.
    Ärlig och trevlig! Skriv inte bara enstaviga meddelanden.
    - Någon som verkar glad, trevlig, har ordning på sitt liv, intressen som matchar mina. 
  • Anonym (Tips)

Hur gammal är du, det kan påverka svaren? Men ett hett tips är att om du ska använda en app som Tinder eller Badoo så kommer du LÅNGT före alla andra om du förutom foto lägger upp en liten rörlig bild på någon sekund, som en liten gif eller videoklipp på dig själv. Det gör att en annars intetsägande kille blir mer attraktiv om man får se honom lite live. 

Jag har swipat på många sådana, där bilderna ensamt inte lockar alls men den lilla videon ger helt andra vibbar och väcker intresse. Filma bara dig själv och le lite i en sekund när du är ute och går i naturen eller åker bil eller annat vardagligt. Bästa tipset jag kan ge dig!! 

• Anonym (IQ 129)

Du får väl bestämma dig för vilken sorts kvinna du vill locka.

Det mesta som skulle locka en bimbo hade fått mig att kräkas.

Svar på tråden Kvinnor ge mig tips - hur skapar jag en attraktiv dejtingprofil