Katch91 skrev 2025-01-09 21:00:10 följande:
Alltså själva ?missfallet? är som en mens för kroppen. Så länge hcg är ur kroppen kommer du så småningom ägglossa igen. Du behöver alltså inte vänta en mens i mellan eftersom det först måste komma ett ägg för att den komma mens.
nuppa på så fort du känner för det och hoppas träffa ägglossningen direkt efter missfallet.
Fast om barnmorskan säger att man ska vänta kanske det är bättre. Missfall är ju inte riktigt som en mens. Även om man kan bli gravid direkt efter kanske det kan vara bättre att lyssna på barnmorskan och vänta.
Dessutom kan man ju tro att man har slutat blöda sen börjar det igen, så var det för mig när jag fick mitt andra missfall. Trodde jag hade slutat blöda och vi hade oskyddat sex dumt nog, direkt efter märkte jag att jag blödde igen. Fick som tur är ingen infektion men var livrädd för det.
Den gången blev jag gravid igen med en mens emellan (fast den ägglossningen efter första mensen var 2,5 veckor sen), graviditeten gick bra. Har aldrig blivit gravid eller försökt bli gravid direkt efter missfall, efter första väntade vi en eller två månader tror jag det var med att försöka och 6 månader efter missfallet blev jag gravid igen, den graviditeten gick också bra.
Har tre barn och väntar fjärde och har inte så tätt mellan någon av mina (yngsta är snart 3 nu) så jag har inte riktigt tänkt sådär med SGI, dessutom pluggar jag nu. Förstår att det är jobbigt att förlora pengar men som nån annan skrev kommer hälsan först.