• ResanTillMelonia

Tolkade han mig helt fel eller?

hur hade ni tolkat texten från en tjej som föreslår att killen och hon kan ses så att han får en chans att berätta vad det är han vill henne egentligen? det var så jag skrev till en kille, som efter många år fortfarande sitter och kontaktar mig på nätet. Ibland så ofta som dagligen. Vi känner varandra IRL, och började träffas för 4 år sedan.

jag blir chockad av hans tolkning av mitt förslag. Alltså hur tafatt får man bli?!

vad är era spontana tankar kring detta förslag och intentionerna bakom det? Hur hade ni tolkat det? skulle jag ha sagt det på ett annat sätt?

jag kan avslöja senare vad jag menade och hur han borde ha tolkat det. Jag vill först veta vem som är mest naiv: han eller jag?

efter det kommer en följddiskussion so hang on.

• Svar på tråden Tolkade han mig helt fel eller?
  • Meddelande borttaget
  • ResanTillMelonia
    Anonym skrev 2024-10-19 00:23:34 följande:

Hur hade du själv tolkat texten som jag inte skriver här:

?

(Alltså ... Vad skrev du?)

Shit vilket jobbigt forum detta är! Skrev ett helt svar, men så kom det upp en banner och all text raderades.

så jag fattar mig kort: jag skrev att jag har dålig erfarenhet av att prata i telefon med honom. Vill han mig något får han jättegärna säga det till mig face 2 face. Inte skriva massa över nätet. vi känner ju varandra irl, och det var så vår bekantskap startade. Inte över ett nätforum alltså.

sa att jag kan komma dit han bor, skulle ändå utfärda ett ärende där. Eller så kommer han till min kommun (grannkommuner). hans svar var bara barnsligt och drygt. ungefär som hans telefonsamtal brukar vara.

men hans reaktion får mig att misstänka att han tolkade detta helt fel. skulle du göra en sexuell tolkning av detta? det var absolut inte så jag menade. Utan jag menade ordagrant: vill han mig något får han gärna möta upp mig och säga exakt vad det är. Jag är öppen för det, istället för att bli störd över meddelanden på nätet till mig.
  • Meddelande borttaget
  • ResanTillMelonia
    Anonym skrev 2024-10-19 01:58:12 följande:
    Det är det. Jag håller helt med dig angående forumets tillkortakommanden.

Lite återigen - Man hade behövt texten för att avgöra hur man tolkat det. Det är t ex stor skillnad mellan "Vafan vill du mig egentligen?! Kom hit och säg det face to face!" och "Var det något som du egentligen ville ha sagt ...? Hjälper det om vi träffas?"

Men ok. Baserat på din senaste, sammanfattande hint:
    Han kan inte ha uppfattat det som krävande, nära provocerande, i värsta fall nuddande hotfullt?
    Lite som att "nu jävlar öppnar du käften, annars kommer jag dit" fast mindre "illa"?

Nej, några hintar åt det sexuella hållet skulle jag definitivt inte kunna hitta där, nästan oavsett hur du formulerade dig.
    Men shit! Nu har jag försökt svara flera gånger. texten raderas ju bara och det laggar som fan med alla banners som kommer upp. Orka!

är avstängd från det forumet så kan inte kopiera in exakta texten. Men det var som ditt andra alternativ. helt i trevlig ton. nej han kan inte ha uppfattat det som uppkäftigt. Även om han ofta har uppfattat mig som arrogant mm. helt felaktigt - bara hans uppfattning dvs.

så Jag blir också förbryllad av att han verkade göra en sexuell tolkning. Förstår inte heller hur han kom fram till det.

är du kvinna eller man?
  • Meddelande borttaget
  • ResanTillMelonia
    Anonym skrev 2024-10-19 02:18:08 följande:

Jag är man (men identifierar mig som man - en rätt ovanlig kombination numera).

han har skrivit en ganska extrem grej efter det här. Han trodde uppenbarligen det här var en sexuell invit. det tog ett tag för mig att fatta det bra.

hur kan ni män vara så pantade?
  • Anonym (?)
    ResanTillMelonia skrev 2024-10-19 08:32:37 följande:
    han har skrivit en ganska extrem grej efter det här. Han trodde uppenbarligen det här var en sexuell invit. det tog ett tag för mig att fatta det bra.

hur kan ni män vara så pantade?
    Män är inte så pantade.  Den du har kontakt med är.  Dags att bryta verkar det som. 
  • Anonym (M)

Jag fattar inte riktigt. Är ni ihop? Umgås ni?

Får intrycket att du inte uppskattar att skriver till dig så då är det ju bara att blocka honom. 

• Anonym (J)

Jag antar då att det var sexuellt syfte han hade från början. 

• ResanTillMelonia
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 08:51:01 följande:

Jag antar då att det var sexuellt syfte han hade från början. 

Ja, men hur kunde han tolka mig så fel? Han hade kunnat gå med på det och vid tillfället Säga vad det är han vill egentligen. Sedan se vart det leder.

jag sa inte: ska vi träffas och knulla. Jag menade träffas ute en snabbis. Han säger sitt. Vad det är han Vill. jag mitt. Vad jag vill.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (M) skrev 2024-10-19 08:40:10 följande:

Jag fattar inte riktigt. Är ni ihop? Umgås ni?

Får intrycket att du inte uppskattar att skriver till dig så då är det ju bara att blocka honom. 

Nej nej vi har inte varit ihop. Vi träffades förut, alltså för några år sedan. Och han fortsätter stalka mig även när vi har avslutat det där.

fattade inte det där med den nya tjejen heller. Han bad en snubbe ringa mig bara för att säga att han träffade en annan. Alltså, haha. jaha och? Jag tror att han vill att jag ska bli ursinnig. jag reagerar inte på det sättet.

dethar gått flera år sedan vi slutade dejta/träffas. Han sitter än idag och stalkar mig på nätet.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (?) skrev 2024-10-19 08:37:02 följande:
    Män är inte så pantade.  Den du har kontakt med är.  Dags att bryta verkar det som. 
    Det får jag hålla med om. Men det stör mig att män misstolkar saker sexuellt. Något helt oskyldigt får ofrivilligt en sexuell innebörd ibland. Det måste du medge.

tyvärr gör denna egenskap att jag ser ned på män lite grann. jag ser det som en svaghet att inte kunna tolka signaler som de är utan nästlar in det i någon slags sexuell betydelse.
  • Anonym (Snabbis)
    ResanTillMelonia skrev 2024-10-19 14:41:34 följande:
    Det får jag hålla med om. Men det stör mig att män misstolkar saker sexuellt. Något helt oskyldigt får ofrivilligt en sexuell innebörd ibland. Det måste du medge.

tyvärr gör denna egenskap att jag ser ned på män lite grann. jag ser det som en svaghet att inte kunna tolka signaler som de är utan nästlar in det i någon slags sexuell betydelse.
    Använde du ordet snabbis? Som du gjort här?

Varför blockar du inte?
  • Meddelande borttaget
  • ResanTillMelonia
    Anonym skrev 2024-10-20 03:19:20 följande:
    Nämen förlåt att jag svarade och varsågod för att jag gjorde det då. Då är jag alltså pantad nu, för att jag svarar och är man?
    Sorry. Trodde att du ville ha svar.

Dra åt helvete. Dö gärna på vägen.
    Nej men Snälla. det var en grov generalisering!

kvinnor är ockaå fett jobbiga - grovt generaliserat. Det finns vanliga beteenden tjejer kan ha som stör mig fett mycket. men som jag inte har då. Fast detta gäller inte sådant här, det är helt andra grejer.

du måste väl hålla med om att män är hopplösa på det här viset, även fast du själv kanske inte nödvändigtvis funkar så.

jag vill gärna ha svar. Fler svar
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Snabbis) skrev 2024-10-19 14:50:13 följande:
    Använde du ordet snabbis? Som du gjort här?

Varför blockar du inte?
    Nej jag använde inte ordet snabbis. kan gå in och kolla om några dagar (är avstängd på andra forumet just nu). Vad jag ordagrant skrev.

Men jag skrev att antingen kan jag komma till hans kommun. Han bor nära ett stort centrum där och jag behövde hämta ut ett pass Ändå. Eller så kan han komma till min kommun. bor ett i naturområde och det finns flera platser nära mitt hem där man kan sitta eller gå runt och prata helt ostört utomhus. Han vet ju förstås om detta.

jag kan ju inte blocka! Det är på ett diskussionsforum på nätet
  • ResanTillMelonia
    Anonym (?) skrev 2024-10-19 08:37:02 följande:
    Jag har bett honom flera gånger. men bara några dagar efter skrev han att han inte kunde låta bli.
Svar på tråden Tolkade han mig helt fel eller?