• Melerad ögonfärg

Tjejer, vad spanar ni in på andra tjejer?

Kom just hem från en teater där en av skådespelarna hade stora bröst. Jag som kille spanar gärna in lite alla möjliga delar av era kvinnliga kroppar. Men när någon hoppar runt på en sen med stora bröst, då hamnar fokus lätt på just brösten, vare sig man vill eller ej. Men när jag tittade mig omkring, sås såg jag att inte bara vi män spanade in dessa bröst. Även kvinnorna runt mig spanade även dem in brösten på skådespelerskan. 
    Så nu undrar jag vad ni tjejer spanar på hos andra tjejer? Det kan vara på ett sexuellt sätt, eller bara att man är avundsjuk, eller att man bara måste gissa kupa eller annat.
    Men vilken del skulle du säga att du alltid spanar in på en kvinna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer, vad spanar ni in på andra tjejer?
  • Anonym (Triggar komplex :))
    Anonym (Spinky) skrev 2024-10-19 08:03:17 följande:
    Hm, jag hade ingen glipa mellan låren ens när jag låg precis på gränsen till underviktig. 
    jag störde mig så enormt på mitt thigh gap, såg ut som om benen var helt skeva...så jag körde massvis av sumo-marklyft och lår-adduction för att "fylla igen" så nu har jag inte det trots att jag är väldigt smal.
  • Anonym (Spinky)
    Anonym (Triggar komplex :)) skrev 2024-10-19 09:10:32 följande:
    jag störde mig så enormt på mitt thigh gap, såg ut som om benen var helt skeva...så jag körde massvis av sumo-marklyft och lår-adduction för att "fylla igen" så nu har jag inte det trots att jag är väldigt smal.

Coolt! Jag har bara smala höfter och är kobent!

Aldrig varit missnöjd med mina lår för övrigt, varken som spinkis eller nu när jag har tantfläsk. 

• Anonym
    Anonym (Spinky) skrev 2024-10-19 09:22:42 följande:

Coolt! Jag har bara smala höfter och är kobent!

Aldrig varit missnöjd med mina lår för övrigt, varken som spinkis eller nu när jag har tantfläsk. 

Tantfläsk?
  • Anonym (Kvinna)

Vet inte om det klassa som att spana in men jag noterar alltid kvinnors frisyr, hårfärg osv. Så ska jag välja en enda sak så blir det håret.

• SannnaB

Jag brukar titta på hur dom är klädda och om dom doftar gott. 

• Anonym (J)
    Anonym (Hur smal) skrev 2024-10-19 01:54:00 följande:

Röstade på lår, för det är nog det jag definierar mest som smal på en kvinna. så fint att ha en glipa mellan låren. Tjocka lår är fula. en del tjejer har fruktansvärt feta lår. Usch

Jag är lång och smal men har ändå ingen glipa längre. 
  • Anonym (.)
    Anonym skrev 2024-10-19 08:11:32 följande:
    Jag är fd anorektiker, var rejält illa däran när det var som värst. 

Jag tittar och resonerar precis likadant. Resonerar alltså för mig själv, skulle aldrig kommentera högt för personen i fråga. Dock kommenterar vi därhemma om vi exempelvis ser någon väldigt fet person på TV.

Gällande ts så kollar jag, precis som "Hur smal", just på hur smal en kvinna är. Om hon har fläskig mage t ex.
    Jag har själv anorexia men skulle aldrig få för mig att kommentera sånt ens hemma. Reflekterar jag över andras kroppar? Självklart. Men istället för att säga vad jag tänker då i stunden om en kropp håller jag tyst och reflekterar över varför jag tänker som jag gör. Det handlar ju inte enbart om att någon ska höra och bli sårad utan även om att arbeta med mig själv och ifrågasätta skönhetsideal.
  • Melerad ögonfärg

Vi män bryr oss nog inte lika mycket som ni kvinnor hur kvinnors kroppsform är, rak eller rund. Kvinnor liksom män är sexiga oavsett form om de vet hur de ska föra sig. Så vad är det er blick först scannar av hos en annan kvinna? Som någon tidigare konstaterade att området mellan låren är sexigt. Vad mer?

• RosenBladh

jag röstade ansiktet för att det är det jag tycker är finast på en tjej, när det är fint Skrattande men ser att de flesta skriver om jämförande komplex här ?. Jag har alltid varit osäker på min mage och speciellt efter första graviditeten blev det inte direkt bättre ? blir nog lite osäker/imponerad om någon har en helt perfekt platt mage

• felicityporter
    Anonym skrev 2024-10-19 08:11:32 följande:
    Jag är fd anorektiker, var rejält illa däran när det var som värst. 

Jag tittar och resonerar precis likadant. Resonerar alltså för mig själv, skulle aldrig kommentera högt för personen i fråga. Dock kommenterar vi därhemma om vi exempelvis ser någon väldigt fet person på TV.

Gällande ts så kollar jag, precis som "Hur smal", just på hur smal en kvinna är. Om hon har fläskig mage t ex.
    Det låter inte som att du blivit frisk än, jag beklagar sorgen. 😢
  • Anonym
    felicityporter skrev 2024-10-21 23:12:50 följande:
    Det låter inte som att du blivit frisk än, jag beklagar sorgen. 😢
    Då har du fel.
    Jag är frisk sedan mer än tjugo år tillbaka.

Och nu menar jag frisk på riktigt, inte bara "underkontroll" eller "okej".

När jag var sjuk orkade jag inte ens se på tjocka människor, ännu mindre prata om dem.

Så du behöver inte beklaga.
  • felicityporter
    Anonym skrev 2024-10-22 11:32:14 följande:
    Då har du fel.
    Jag är frisk sedan mer än tjugo år tillbaka.

Och nu menar jag frisk på riktigt, inte bara "underkontroll" eller "okej".

När jag var sjuk orkade jag inte ens se på tjocka människor, ännu mindre prata om dem.

Så du behöver inte beklaga.
    Det tillhör sjukdomsbilden att kommentera hur ?fläskig mage? någon har eller studera om hon har ?thigh gap? och i sådana fall om det är godkänt stort eller ej.
    Till och med att bara tänka sådana tankar visar på att man fortfarande inte är riktigt okej mentalt än, men delar man dessutom med sig av sådana sjukliga tankar högt är man långt ifrån frisk mentalt.

Jag har också varit äckligt underviktig, 38 kg vägde jag som värst. Jag tyckte att jag var jättesnygg på den tiden, men nu när jag tittar på bilder av mig själv ser jag hur sjuk jag verkligen var.
Svar på tråden Tjejer, vad spanar ni in på andra tjejer?