• Anonym (Perra)

Partners mindre bra sidor

Jag är tillsammans med en fantastisk kvinna. Hon är vacker, vänlig, kreativ och vill alla väl. Det smärtar att skriva detta men då och då och egentligen allt oftare beter hon sig korkat åt. Hon prioriterar fel saker. Har svårt med rutiner och att hjälpa barnen med rutiner. Hon tror alltid det bästa om alla människor och har därför blivit sårad/skadad många gånger i livet.

Mitt inlägg är absolut inte meningen att ?dissa? henne. Jag vill fortsätta leva med henne. Gissar att de flesta har saker ni ogillar om er partner. Hur ska man bäst hantera dessa?

• Svar på tråden Partners mindre bra sidor
  • Anonym (Vem?)

Har du levt med en person flera år och till på köpet skaffat barn tillsammans borde du ha löst det för länge sedan

• Dexter dot com

Vill hon inte jobba på sina dåliga sidor får du ju acceptera dom sidorna eller lämna henne. Det blir ju riktigt jobbigt om du ska störa dig på henne fast du varit medveten om hennes felprioriteringar och ändå valt att leva med henne.
    Vad säger hon själv om detta?

• Anonym (Linda)

Man accepterar dem eller lämnar relationen. 

• Anonym (Di)

Ingen människa är perfekt. I ett bra förhållande kompletterar man varandra och kommunicerar. Om hon har svårt med rutiner, så sätter ni er ner tillsammans och planerar, kanske även skriver upp rutinerna. Exempelvis middagstider, läxläsning och läggdags. Det som behöver fungera i vardagen helt enkelt.

Att hon tror gott om alla är en fin egenskap men att hon blir sårad ofta borde ju lära henne att inte ge hela sig själv utan att få något tillbaka. Här kan ni också kommunicera, om du tex ser att hon gör saker men bara får skit tillbaka.

Du kanske också har sämre sidor som hon kompletterar, väger upp och hjälper dig med?

När de sämre egenskaperna överväger de bättre bör man lämna, eller om de sämre är såpass allvarliga att man själv mår dåligt över dem som partner.

Din frus sämre egenskaper är ganska små. Att hon tror gott om andra drabbar mest henne själv, och rutiner kan ni jobba med tillsammans.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Perra) skrev 2024-10-19 09:18:20 följande:
    Partners mindre bra sidor

Jag är tillsammans med en fantastisk kvinna. Hon är vacker, vänlig, kreativ och vill alla väl. Det smärtar att skriva detta men då och då och egentligen allt oftare beter hon sig korkat åt. Hon prioriterar fel saker. Har svårt med rutiner och att hjälpa barnen med rutiner. Hon tror alltid det bästa om alla människor och har därför blivit sårad/skadad många gånger i livet.

Mitt inlägg är absolut inte meningen att ?dissa? henne. Jag vill fortsätta leva med henne. Gissar att de flesta har saker ni ogillar om er partner. Hur ska man bäst hantera dessa?

Och vad tror hon skulle skriva om dig, om hon skulle lista dina dåliga sidor?
  • Tukt
    "Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden"
Svar på tråden Partners mindre bra sidor