Anonym (Vi) skrev 2024-10-22 15:43:36 följande:
Jag brukar laga mat till familjen egäfter jobbet och ibland köra ungdomarna till sina aktiviteter. Träna också några gånger i vecka
Men jag vill att han och skulle bygga upp intressen eller något intresse tillsammans.
Jag trodde en del på oss när vi träffades. Han hade ivänner, tränade och hade ett annat jobb. Sen blev han arbetslös och fastnade tyvärr i det ett tag. Då trodde jag att han skulle plugga något och passa på att göra något vettigt, men han tänker visst inte så matnyttigt. Till slut fick han ett jobb ändå, men rätt underbetalt, så det känns som att hela familjen väl och ve hänger på mig nu.Han umgås inte heller med folk längre. Jag träffar mina väninnor ibland - men vi blir isolerade på grund v hans attityd. Han bryr sig inte, vill inte fixa nåt. Han tycker jag är ytlig och jag tycker han är en latmask.
Jag vill ha mer friluftsliv, fjällen och segling. Samt sy och träna i mitt liv. Om jag seperarerar om ett par år vill jag lära känna lite nya vänner. Klart jag vill ha en ny man och relation sen - men jag vill inte hamna fel igen. Jag vill ha det där med intressen och vänskap också. Att dela upplevelser tillsammans. Jag tror på att lära känna folk innan.
Jag har också försökt skapa lite gemensamma intressen. Jag är själv en person som gärna säger ja till att pröva det mesta medan min fru är tvärtom och är instinktivt skeptisk till nya saker.
Lyckades övertyga henne om att vi ska börja jogga tillsammans. Köpte skor, anmälde oss till ett lopp utomlands för att ha en extra motivation etc. Men hon tröttnade direkt så jag får ta mig ut själv. Helt ok det också men det hade varit roligare att göra det tillsammans.
Jag gillar att vandra och bestiga berg, inga svåra klättringar utan mer av typen brant vandring upp till en topp. Har varit i alperna några gånger men efter ett par dagar slutar det med att jag går iväg själv medan frun går till spa-avdelningen på hotellet istället.
Om frun får välja semester blir det ett all-inclusive på kanarieöarna medan jag villl ha lite äventyr och utmaningar. Svårt att hitta en bra mellanväg.
Har åkt på några kortare resor ihop med en kompis, men det är mer av typen åka till Prag över helgen och dricka öl. Supertrevligt, men jag saknar någon att göra de lite roligare resorna med. Framförallt sådana som är 1-2 veckor såsom besiga Mount Blanc, vandra till Everest base camp etc. Har en kvinnlig fd kollega som har liknande intressen. Tror att hon skulle haka på om jag frågade men vet att det kommer bli ett jäkla liv då, bara för att det är en kvinna.