Vän med ligg..?
Hej!
Det är så att min kille och jag gick isär, på mitt initiativ, för några månader sen. Vi bor i olika lägenheter och har haft lite kontakt då vi har en hund tillsammans. Vi bägge har varit med andra under tiden, men nu pratar vi om att kanske försöka igen.
Saken är den att den killen jag varit med är en kompis. Och min kille har berättat att han har någon misstanke om att det tog slut pga denna killen jag varit med. Men det var absolut inte så. Jag har inte ens berättat att jag gjort något med någon under vår tid isär. Han berättade vad han gjort utan att jag bad om det.
Nu är mina funderingar:
jag har varit med denna killen väldigt nyligen. Och känner mig egenligen som en dålig människa eftersom vi pratat om att försöka igen. Det känns som att jag lever två separata liv. Ett där vi pratat om att försöka och ett där jag är med denna killen (inga känslor inblandade) Samtidigt har vi inte bestämt något ännu och är inte tillsammans.
Min andra fundering är:
Hur gör man sen egentligen? Om vi det blir vi igen så vill jag verkligen inte förlora min kompis (som jag varit med). Vi umgås i en kompiskrets och jag vill inte heller välja bort det. Väljer jag min kille igen så är det ju honom till 110% och jag kommer hålla det helt proffesionellt mer min vän och endast umgås när vi ses alla i kompiskretsen. Bör man berätta att varit med sin kompis? Som exet varit svartsjuk på redan innan det tog slut
Hur gör man? Det känns som en riktig soppa av alltihop. Skulle aldrig varit med en kompis från början, men nu är det ju som det är.. Hjälp snälla