• Anonym (Fundersam)

Vi har varit tillsammans i 4 år

Och för någon dag sedan berättade hen att hen är osäker på sina känslor för mig. Hen säger att hen fortfarande älskar mig och vill få det att funka men att något fattas. Det finns inte samma glädje eller längtan efter närhet från hens sida. Att vi tar varann för givet. då vi jobbar i skift får båda parter mycket med egentid, frågan är om det kanske blivit för lite kvalitetstid istället?

vad gör vi nu? Hur kan vi reda ut känslorna och få förhållandet att bli starkare igen? Eller är det bara att göra slut och flytta isär?

• Svar på tråden Vi har varit tillsammans i 4 år
  • Anonym (F)

Men sluta analysera och gör livet lite roligare istället! Man måste inte sitta och älta och diskutera, bättre att agera!

• Anonym (Hh)

Vad gör ni när ni båda är lediga samtidigt? Det är ju då som man får se till att göra roliga och speciella saker. Planera och se fram emot roliga saker. 
    Helt förståeligt om en i förhållandet ledsnar om man tex bara är hemma när man väl är lediga samtidigt. Viktigt att kunna umgås och ha roligt ihop och hitta på nya saker. 

• Anonym (S)

Ansträng er mer. Gå ut på dejter, var fysiskt med varandra, överraska, piffa till er lite extra, prata om drömmar och mål, se över om ni kan börja jobba andra tider och få mer tid tillsammans. 

Jag hade en relation där vi slutade anstränga oss, vi blev mer som vänner och efter 4 år tog relationen slut och vi separerade. Jag fattade att jag bara kände vänskap då jag fick känslor för en kollega. Jag berättade för honom hur jag kände och som tur var kände han likadant. Vi flyttade ifrån och är vänner. 

Nu är jag gift med en annan man och har bestämt att aldrig göra om samma misstag. Aldrig ta för givet utan att vi anstränger oss för varandra. 

• Anonym (?)

Låter som den sk 3-årskrisen när förälskelserasen är över. Har ni haft långa relationer tidigare så ni vet vad det innebär? 

Svar på tråden Vi har varit tillsammans i 4 år