• Anonym (J)

Är det konstigt att min kille skrev "tack för igår"?

Varit ihop i 11 månader, igår gick jag på en social tillställning på hans jobb och efteråt sov vi hos honom. Jag gick hem vid lunch idag och han sms:ar mig på kvällen och avslutar med "tack för igår och idag!" Puss

Är det inte en konstig grej att skriva till sin flickvän? Känns som nåt man skulle skriva till en kollega? Övertänker jag och nojar i onödan?  Jag nojar över att det kändes lite för "artigt" på nåt vis

• Svar på tråden Är det konstigt att min kille skrev "tack för igår"?
  • Anonym (Jgfj)
    Anonym (Mannen2) skrev 2024-10-27 22:23:01 följande:

Se det som något positivt bara och släpp det. Finns inget att bry sig om här. Väg det mot att du inte fått ett SMS överhuvudtaget.

Precis, så som många andra hade gjort 
  • Venenum

Jag tänker att din partner verkligen uppskattade tiden tillsammans och ville visa dig uppskattning för det? Inte bara ett "trevligt igår", utan verkligen "tack som fan, skitkul". Men om ni varit tillsammans i 11 månader, varför ligger du och analyserar ordval? Har ni det dåligt tillsammans?

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Anonym (Kvinna ...)
    Jag och min partner har varit tillsammans I snart 5 år. Vi var ute på teater och liten pubrunda i fredags (händer väldigt sällan för oss). På morgonen efter säger han tack för igår. Sånt säger han ofta, och även "tack för att du finns ".

Det var ärligt och fint. Misstänker att han var lite stolt över dig inför sina kollegor. Detta är enbart positivt Flört
  • Anonym (orion)

Jag tycker också det låter konstigt, speciellt som att han tackar henne för deltagande på ett socialt arrangemang på jobbet. Det kan ju knappast ha varit en extraordinär upplevelse. Låter lite grann som att TS blir nedgraderad från flickvän till KK och han tackar för deltagande i ett arrangemang hon inte behöver delta i.

• Freddie K

Jag tycker bara att det låter gulligt. Varför skulle han inte tacka? Han verkar ha lite hyfs i alla fall. .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Anonym)

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1.5år och vi brukar säga "tack för igår", "tack för en fin helg" och "tack för att du finns". Tycker det är inget som är konstigt att din pojkvän skrev så :) 

• Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-28 06:21:34 följande:

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1.5år och vi brukar säga "tack för igår", "tack för en fin helg" och "tack för att du finns". Tycker det är inget som är konstigt att din pojkvän skrev så :) 

Exakt, så gör vi också. Jättefint tycker jag.  
  • Anonym (J)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-10-28 06:37:59 följande:
    Exakt, så gör vi också. Jättefint tycker jag.  
    Verkar som det är nåt bra 🙂❤️
  • Anonym (Y)

Haha jag hade nog höjt på ögonbrynen lite. Han menar säkert ingenting alls med det, men det låter ju väldigt formellt för att komma från ens partner. Mer något man kunnat skriva efter någon av de första dejterna. 

• Ascendere

Nej, inte konstigt. Han ville skriva nåt gulligt och uppskattande. Svara "Tack själv hjärtat" eller nåt liknande och gå vidare med din dag. 

• Anonym (J)
    Anonym (Y) skrev 2024-10-28 09:48:50 följande:

Haha jag hade nog höjt på ögonbrynen lite. Han menar säkert ingenting alls med det, men det låter ju väldigt formellt för att komma från ens partner. Mer något man kunnat skriva efter någon av de första dejterna. 

Hade du blivit orolig?

Han skrev så precis i början, de första veckorna efter vi träffats varför jag undrade.

Kanske var det pga att en tillställning som denna inte var nåt vanligt förekommande är min teori.
  • Ascendere
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 10:03:57 följande:
    Hade du blivit orolig?

Han skrev så precis i början, de första veckorna efter vi träffats varför jag undrade.

Kanske var det pga att en tillställning som denna inte var nåt vanligt förekommande är min teori.
    Han uppskattar att du följde med honom på hans Jobb event. Det betyder mycket för oss män när kvinnor gör Det. 
  • Mandel

Du följde med på något som rörde hans jobb vilket många inte skulle göra, så vad är det för problem att han då tackar dig för att du gjorde det?
    Någon kollega fick kanske inte med sig sin dejt och berättat det och då blir din pojkvän extra glad över att hans följde med.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Gaskarl

Jag häpnar över folks tankar och reaktioner ibland. Är det så ovanligt med hyfs, artighet och att man är allmänt trevlig bland ungdomar idag?

• Anonym (Y)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 10:03:57 följande:
    Hade du blivit orolig?

Nä hade inte blivit orolig.
  • Anonym (Jonna)

Det var gulligt skrivet av honom, tycker jag. 

• Anonym (Tackare)

Jag och min särbo gör så. Muntligt när vi skiljs åt eller med ett sms ibland. 

Om någon av oss skulle offra av sin dyrbara fritid och följa med på en jobbgrej skulle vi nog vara extra noga med att tacka.

..som om det inte var jobbigt nog att gå på sina egna sociala måsten gällande jobbet efter arbetstid trots att jag gillar de flesta av mina kollegor.. ..hans däremot.. jättetråkiga programmerare .. znark

Svar på tråden Är det konstigt att min kille skrev "tack för igår"?