• Anonym (H)

Säga till eller tacka och ta emot?

Beställde en sak från ett stort företag. Det stod att det levererats, men jag hade inte fått något. De bad mig fråga grannar om någon annan tagit emot det (snarare stulit isf, som att de skulle erkänna det). Efter ett tag var det fortfarande spårlöst och efter mycket om och men skickade de ett nytt... dagen efter dök första paketet upp. Det låg i hallen och hade ramlat bakom en bänk. Någon annan måste ha tagit in det. Så nu har jag plötsligt två av den varan.

Ska jag säga till eller bara låta det vara? Det är inget dyrt, nån hundralapp.

• Svar på tråden Säga till eller tacka och ta emot?
  • Anonym (abc123)
    Anonym (H) skrev 2024-10-28 09:13:43 följande:
    Säga till eller tacka och ta emot?

Beställde en sak från ett stort företag. Det stod att det levererats, men jag hade inte fått något. De bad mig fråga grannar om någon annan tagit emot det (snarare stulit isf, som att de skulle erkänna det). Efter ett tag var det fortfarande spårlöst och efter mycket om och men skickade de ett nytt... dagen efter dök första paketet upp. Det låg i hallen och hade ramlat bakom en bänk. Någon annan måste ha tagit in det. Så nu har jag plötsligt två av den varan.

Ska jag säga till eller bara låta det vara? Det är inget dyrt, nån hundralapp.

Om jag vore dig så skulle jag nog ge paketet till någon okänd på gatan alternativt lagt det under granen å torget. Hade det varit fråga om en Tesla så hade jag definitivt inte skickat tillbaka utan kanske sålt den till någon för halva inköpspriset.
  • Anonym (H)
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-28 09:41:42 följande:
    Om jag vore dig så skulle jag nog ge paketet till någon okänd på gatan alternativt lagt det under granen å torget. Hade det varit fråga om en Tesla så hade jag definitivt inte skickat tillbaka utan kanske sålt den till någon för halva inköpspriset.
    Det är en förbrukningsvara, skulle du ändå ge bort den och isf varför?
  • Anonym (abc123)
    Anonym (H) skrev 2024-10-28 09:54:47 följande:
    Det är en förbrukningsvara, skulle du ändå ge bort den och isf varför?
    Om det är t.ex. dammsugarpåsar så lägg dem bara i städskåpet! Skulle du skicka tillbaka dubbletten så skulle ändå ingen märka din ärlighet.

Enkelt!
Svar på tråden Säga till eller tacka och ta emot?