• Anonym (Konstigt)

Konstigt beteende, eller?

Jag har en kollega jag kommit väldigt nära och tycker om som både vän och kollega. Vi har en bra relation och han  hör alltid alltid av sig hur jag mår, hur det går, både på plats eller om vi jobbar hemifrån. Extremt engagerad och bryr sig om mig. Men han ändrar helt och hållet beteende när han är hemma samtidigt som hans fru är där. Han ringer inte, skriver inte och låtsas som att jag inte existerar, vilket jag tycker känns jätte konstigt? 

• Svar på tråden Konstigt beteende, eller?
  • Anonym (Problemet är...?)

Han är väl med sin fru. Vad är problemet?

• Ascendere

Inget konstig alls, han tycker du är attraktiv och vill ligga. Därför håller han det hela lite hemligt inför sin fru, kanske har han dåligt samvete också. 

• Dexter dot com

Ja, det är konstigt för är ni vänner borde ju frun känna dig. Eller är ni bara vänner på jobbet?

• Anonym (Carlo)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-30 14:46:23 följande:
    Konstigt beteende, eller?

Jag har en kollega jag kommit väldigt nära och tycker om som både vän och kollega. Vi har en bra relation och han  hör alltid alltid av sig hur jag mår, hur det går, både på plats eller om vi jobbar hemifrån. Extremt engagerad och bryr sig om mig. Men han ändrar helt och hållet beteende när han är hemma samtidigt som hans fru är där. Han ringer inte, skriver inte och låtsas som att jag inte existerar, vilket jag tycker känns jätte konstigt? 

Rent allmänt är det ju inte så konstigt att han fokuserar på att arbeta när han arbetar, istället för att ringa till dig och vara extremt engagerad i ditt mående och i dina sysslor. Jag vill inte kalla detta för att 'låtsas som att du inte existerar' eftersom han ju inte är anställd för att vara din coach.

Men han har tydligen andra prioriteringar när hans fru inte är där.
  • Ascendere
    Dexter dot com skrev 2024-10-30 14:58:54 följande:

Ja, det är konstigt för är ni vänner borde ju frun känna dig. Eller är ni bara vänner på jobbet?

Låter snarare som hon är hans "work wife" utan att veta om det själv 
  • Dexter dot com
    Ascendere skrev 2024-10-30 15:06:09 följande:
    Precis! Vänner för mig är personer man umgås med på fritiden och ofta ihop med familj och andra vänner. Kan ju vara så att TS upplever dom som vänner och han som att dom är kollegor.
  • Anonym (Konstigt)
    Ascendere skrev 2024-10-30 15:06:09 följande:
    Vadå work wife?
  • Anonym (Problemet är...?)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-30 16:49:06 följande:
    Vadå work wife?
    Platonisk vänskap med kollega.
  • Anonym

Ni har nog olika uppfattningar om er "vänskap"
    Han håller den till en arbetsrelation mellan kollegor
    Men du undrar varför ni inte har kontakt dygnet runt

Svar på tråden Konstigt beteende, eller?