• Anonym (Husköpare)

Skulle ni våga köpa en gård med rykten om oförklarliga dödsfall, spökar och besök av skogsrået??

Precis som frågan lyder.

Skulle ni våga köpa en gård där rykten säger att folk blivit utsatt för skogsrået i cykler?
    Helt enkelt blivit oförklarliga dödsfall och förändrade beteenden? Där det sägs spöka.
    Eller skulle ni backa? 😅

• Svar på tråden Skulle ni våga köpa en gård med rykten om oförklarliga dödsfall, spökar och besök av skogsrået??
  • Tukt

Jag tror inte på "spöken", men jag tror det finns saker vi ännu inte förstått. Så jag skulle nog tveka då det kan finnas saker som påverkar mig negativt utan att jag riktigt förstår varför.
    Men allt handlar ju om vad det är för hus, gård. Är det bara ett praktiskt boende eller älskar man stället. Sådant påverkar också.

• Anonym (Absolut)

Vi bor i ett hus där det "rör" sig av och till så ja.

• Anonym (Husköpare)
    Anonym (Skogsrå) skrev 2024-10-31 17:10:49 följande:

Jag är skogsrå och jag börjar tröttna rejält på alla fördomar som finns om oss. 

Det kanske finns ett fåtal skogsrån som håller på och jävlas med människor, men det betyder inte att man kan dra alla skogsrån över en kam! 

Nuförtiden är det dessutom många som inte ens ser skillnad på ett skogsrå och en vittra, så vem tror ni får ta skit för alla dumheter de hittar på?

Nä, skärpning, lär känna några skogsrån  först innan ni kommer dragandes med era beskyllningsar! 

Jag beskyller absolut inte någon. Platsen där huset ligger är även kopplat till vikingatiden.  Nära platsen finns ett fält med vikingagravar. Och det kan mycket väl funnits människor som sysslat med diverse saker, som trott på saker. Något sorts parallellt  universum. Det är som sagt otroligt mkt sägner kopplat till platsen/gården vi tänkt köpa. Vilket jag tycker är intressant!
  • Anonym (Medial)
    Tukt skrev 2024-10-31 17:27:48 följande:

Jag tror inte på "spöken", men jag tror det finns saker vi ännu inte förstått.

Så jag skulle nog tveka då det kan finnas saker som påverkar mig negativt utan att jag riktigt förstår varför.
    Men allt handlar ju om vad det är för hus, gård. Är det bara ett praktiskt boende eller älskar man stället. Sådant påverkar också.

Du förnekar det du tror på, det som "vi" inte ännu förstår.
    Jag förstår mer än du kan ana.

Mer än så skriver jag inte här i tråden då diskussioner som detta ibland tenderar att trigga saker.

Tänk på det.
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Medial) skrev 2024-10-31 18:47:44 följande:
    Du förnekar det du tror på, det som "vi" inte ännu förstår.
    Jag förstår mer än du kan ana.

Mer än så skriver jag inte här i tråden då diskussioner som detta ibland tenderar att trigga saker.

Tänk på det.
    Hur tänkte du där?
    Har du missat något i texten? Eller har jag?
    Jag tolkar inte Tukts inlägg på samma sätt som dig.
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Absolut) skrev 2024-10-31 19:28:03 följande:
    Hur tänkte du där?
    Har du missat något i texten? Eller har jag?
    Jag tolkar inte Tukts inlägg på samma sätt som dig.
    Då kanske Tukt kan berätta lite närmare om hur han menar.

Jag tror inte vare sig du eller jag har missat något, bara att vi tolkar olika... vore intressant att veta vem. 
  • Tukt
    Anonym (Medial) skrev 2024-10-31 19:31:45 följande:
    Då kanske Tukt kan berätta lite närmare om hur han menar.

Jag tror inte vare sig du eller jag har missat något, bara att vi tolkar olika... vore intressant att veta vem. 
    Jag vet inte vad i mitt inlägg som är otydligt. Men tror vår civilisation är rätt tidigt i utvecklingen. Om vi överlever så kommer vi förmodligen lära oss mycket nytt som vi trodde inte fanns eller verkade konstigt.
    .
  • Anonym (C)

Nej, och särskilt inte om det är en gammal sliten gård med en massa renoveringsbehov.

• Mayjel

Ja, om gården i fråga var fräsch, upprustad och vi ponerade att jag hade ekonomisk möjlighet att bo där som ensam person.

Jag är inte rädd för spöken och andar. Är högst tveksam till deras existens men om det nu ändå skulle finnas några så är de välkomna att kontakta mig. Hittills har ingen verkat så intresserad dock Solig Spöke

• Eurydike

Jag är alldeles för feg för sånt! Tror aldrig jag skulle våga bo där och även om jag vågade så skulle jag säkert inte lyckas somna. Det skulle bli ohållbart i längden och jag sover redan med lampan tänd som det är nu 😱

• Anonym (Medial)
    Mayjel skrev 2024-11-01 20:49:53 följande:

Ja, om gården i fråga var fräsch, upprustad och vi ponerade att jag hade ekonomisk möjlighet att bo där som ensam person.

Jag är inte rädd för spöken och andar. Är högst tveksam till deras existens men om det nu ändå skulle finnas några så är de välkomna att kontakta mig. Hittills har ingen verkat så intresserad dock 

Var försiktig med vad du önskar,  det kan slå in... SpökeSpöke
  • Mayjel
    Anonym (Medial) skrev 2024-11-02 14:40:51 följande:
    Var försiktig med vad du önskar,  det kan slå in... SpökeSpöke
    Ser ingen anledning till att vara rädd för spöken. Om de faktiskt existerade så hade det snarare gjort mig glad. Detta skulle ju bevisa på nått sätt att det finns mer, något högre, än det liv man lever just nu.

Så typiskt mänsklig natur att alltid vara så ängslig inför det okända, även sånt vars existens vi ännu inte kan fastställa. 

Säger det igen - andar, gastar och spöken - ni är mer än välkomna på en liten visit hos mig om ni känner er ensamma. Ja, om ni kan lista ut vem jag är bakom nicket här då förstås Död {#emotions_dlg.djavulsk}
  • exandthecity

Sådär har snacket gått om huset där jag bor nu. Men jag har bott här i 287 år och har inte märkt något konstigt.

• Anonym (Nej!)

Kanske något radioaktivt i närheten eller en dålig granne 

• Anonym (Sara)

Nej. Hade även tänkt på att den dagen ni vill sälja gården vidare så kan det bli svårsålt. Leta efter en annan gård i stället så slipper ni eventuella problem. 

• Anonym (L)

Hade gärna bott i en herrgård där det spökar men med en sambo som bokstavligen kissar i byxorna när det prasslar oväntat i buskarna eller när något plötsligt dyker upp så vet jag att det inte ens är värt försöket att föreslå det.

Svar på tråden Skulle ni våga köpa en gård med rykten om oförklarliga dödsfall, spökar och besök av skogsrået??