Få ordentligt hjälp på vc? Vart ska man vända sig?
Hej!
I måndags avslutade jag en 10-dagars kur Kåvepenin mot halsfluss. Jag hade dessförinnan vart sjuk nästan två veckor med halsont, slemhosta, ont utan på halsen samt smärta i övre delen av bröstet. Fick ingen tid hos vc så gick till jourcentralen där dom konstaterade halsfluss. Jag kände att smärtan avtog något de 2-3 första dagarna, men sen stagnerade det och jag blev aldrig helt frisk. Efter att jag slutade med antibiotikan har samma symptom kommit tillbaka. Jag fick träffa en läkare på vc igår där vi tog nytt test för halsfluss som var negativt. Han konstaterade då att jag har ett virus och jag ska vila. Jag har bokstavligt talat vilat sen början på oktober men mår inte bra. Känner inte heller att jag fick något vidare gehör hos vc när jag frågade om de kunde testa tex. lunginflammation, då jag verkligen aldrig känt såhär förut i kroppen. Det är främst smärtan i övre delen av bröstet (typ stickande och ömt under huden) som oroar mig.
Nu till min fråga, vad gör jag? Jag känner så tydligt att något är fel. Jag är van vid att få virusförkylningar, men detta är något annat. Vart kan man vända sig? VC är ju uppenbarligen inte sugna på att hjälpa till. Bor i Göteborg för övrigt.
Tack för ni tog er tid att läsa!