• Anonym (Lovisa)

Alla dejter går åt fanders

Allt kan gå jättebra när jag skriver med killar, men sen när vi ses IRL blir det extremt stelt och jag låser mig. Det spelar ingen roll hur mycket gemensamt jag har med dem, jag får liksom som en blackout av nervositet och kommer inte på nånting att säga. Så killarna får pladdra på och jag sitter knäpptyst i princip. 

Hur bryter man sånt här? 

Jag har alltid haft såna här problem med nya människor, så detta gäller inte enbart dejting. 

• Svar på tråden Alla dejter går åt fanders
  • Anonym (Jobbar hårt)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-11-07 23:01:56 följande:
    Lär dig läsa. Mitt tips är att hon ska fortsätta försöka så kommer hon lyckas.

Det kommer inga stekta sparvar flygande.
    Och nu försöker du trycka ner mig istället. Jag har läst det du skriver och du skriver att det kan vara TS utseende som är problemet och sedan att hon är gammal. Lägg ner bara. Det är INGEN som köper att du försöker hjälpa.
  • Freddie K

Jag kan också bli tyst, om inte den andra pratar på. Då kan jag också prata en del. Annars tycker jag om att lyssna. Är inte så mycket för att prata och det är jag inte för att jag är ointresserad. Jag bara är sån.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (korven)

Prova att köra dejter under promenader, lättare att prata då

• Eurydike

Jag kom på ett till tips! Dejta på platser där du känner dig bekväm. Vad som får någon att känna sig bekväm, får någon annan att känna sig obekväm. Vad är rätt miljö för dig? Jag tycker till exempel inte om när det är för ljust, för öppet (trivs bättre i hörn) eller för dyrt på en första dejt.

• SommarOchSolVårochBlommor
    Anonym (Jobbar hårt) skrev 2024-11-08 12:09:25 följande:
    Och nu försöker du trycka ner mig istället. Jag har läst det du skriver och du skriver att det kan vara TS utseende som är problemet och sedan att hon är gammal. Lägg ner bara. Det är INGEN som köper att du försöker hjälpa.
    Du bara inbillar dig. Om du känner dig nedtryckt är det inte från mina inlägg.

TS är (likt alla andra) sin egen lyckas smed. Hon måste bara fortsätta smida. Oavsett vad problemet är det bara att överkomma (tunghäfta som ej passar somliga, utseende som ej passar somliga etc).

Att ge upp är inget bra råd. Att skylla ifrån sig är inget bra råd. Att möta verkligheten som den är och bara fortsätta kämpa det är riktigt bra råd. Som ger det man eftertraktar.
  • Anonym (Öl)

Jag har alltid föreslagit att gå till en bar och dricka öl på första dejten. Vet att många tycker att det framstår som oseriöst, men tycker det funkar utmärkt. Det är lättsamt och mycket lättare att bryta isen med en eller två öl i systemet.

Om man, hypotetiskt, skulle byt all öl som utskänktes på dessa träffar till alkoholfri öl med samma smak utan att underätta konsumenternahade avslappningen likväl infunnit sig.

• Anonym (?)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-11-09 00:32:42 följande:

Om man, hypotetiskt, skulle byt all öl som utskänktes på dessa träffar till alkoholfri öl med samma smak utan att underätta konsumenternahade avslappningen likväl infunnit sig.

Varför tror du det? Alkohol frigör bl.a mycket dopamin och stimulerar GABA receptorerna, den effekten får du inte av placebo.
  • Räkan77

Kanske att du ska försöka träffa män på annat sätt än genom traditionella dejter. Skulle det vara möjligt att träffa män i andra sammanhang, tex genom nån förening, gemensamma vänner eller liknande?

Anonym (?) skrev 2024-11-09 01:28:02 följande:
    Varför tror du det? Alkohol frigör bl.a mycket dopamin och stimulerar GABA receptorerna, den effekten får du inte av placebo.
    Placebo
    Räkan77 skrev 2024-11-09 01:40:51 följande:

Kanske att du ska försöka träffa män på annat sätt än genom traditionella dejter. Skulle det vara möjligt att träffa män i andra sammanhang, tex genom nån förening, gemensamma vänner eller liknande?

Helt rätt. Större nät.
Svar på tråden Alla dejter går åt fanders