• Anonym (Sorg)

Ångest och sorg

Hej måste få skriva av mig lite 
    Den jag älskar min livskamrat hon jag ville spendera resten av mitt liv med lämnade mig för 3 månader sedan och jag har fortfarande sådan smärta så det går inte att beskriva saknaden är enorm jag mår så fruktansvärt dåligt har inte lust att göra något kan knapt äta har gått ner 20 kilo på nästan på 3 månader jag gråter varge dag och kan inte släppa henne ur tankarna en sekund har tappat livsgnista nästan totalt och ser inget ljust på framtiden alls att det är jul snart känns bara piss för att man inte få fira den med henne sen blev allt 1000 gånger värre när jag fick reda på för ett par dagar sedan att hon har börjat dejta en annan som att få ett lass sten över sig ungefär det är ju inte bara en människa man förlorar det är ju ett liv tillsammans och allt man gjorde tillsammans man känner sig så fruktansvärt ensam nu hoppet finns ju fortfarande att det blir vi i gen jag ska prata med psykolog om det men hur fan ska jag göra för att gå vidare jag vet inte hur jag ska göra jag pratar med vänner om det men jag tycker inte att det hjälper

• Svar på tråden Ångest och sorg
  • Anonym (NEJ!)

Ditt ex har gått vidare. Du bör absolut inte kontakta henne och berätta hur dåligt du mår. Fokusera på att äta, motionera och sova. Rör på dig mycket. Håll fast vid rutinerna. Hjärtesorgen kommer med tiden att försvinna. Ta hand om dig under tiden. Träffa kompisar om du har några. Träffa familj. Aktivera dig.

• Anonym (Sorg)
    Anonym (NEJ!) skrev 2024-11-06 11:48:35 följande:

Ditt ex har gått vidare. Du bör absolut inte kontakta henne och berätta hur dåligt du mår. Fokusera på att äta, motionera och sova. Rör på dig mycket. Håll fast vid rutinerna. Hjärtesorgen kommer med tiden att försvinna. Ta hand om dig under tiden. Träffa kompisar om du har några. Träffa familj. Aktivera dig.

Okej jag förstår tror jag
  • Anonym (NEJ!)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-06 12:16:42 följande:
    Okej jag förstår tror jag
    Du verkar inte övertygad.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (NEJ!) skrev 2024-11-06 12:24:23 följande:
    Du verkar inte övertygad.
    Nä inte helt
  • Anonym (NEJ!)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-07 12:00:47 följande:
    Nä inte helt
    Utveckla! Berätta vad du tror skulle bli bättre av att berätta för en person som lämnat dig och gått vidare, att du nu även är deprimerad.
  • Anonym (Syster)

Jag förstår dig. När jag och mitt x separerade vart jag otroligt deprimerad. Jag kunde inte kontrollera det. Jag kunde inte komma ur det. Efter 6 månader började jag gå i terapi. Då var jag oerhört trasig. Ingenting hade blivit bättre. Jag mådde hemskt. 
    Och det vart min räddning. Sakta, vääääldigt sakta blev jag bättre. Det hjälpte verkligen.  
    Så det är mitt bästa tips, gå och prata med någon. Och ja, det kommer ta tid. Men det finns ett liv efter detta. 

• Anonym (Sorg)
    Anonym (NEJ!) skrev 2024-11-07 12:36:56 följande:
    Utveckla! Berätta vad du tror skulle bli bättre av att berätta för en person som lämnat dig och gått vidare, att du nu även är deprimerad.
    Jag tror att det är bra att hon får veta hur jävla mycket hon betyder för mig
  • Anonym (NEJ!)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-08 20:20:49 följande:
    Jag tror att det är bra att hon får veta hur jävla mycket hon betyder för mig
    Varför?
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (NEJ!) skrev 2024-11-08 20:29:37 följande:
    Varför?
    Så att hon inte tror att jag tar så lätt på det
  • Anonym (Wera)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-11 00:40:19 följande:

Var det detta hon angav som enda skäl till att lämna relationen - att du tog för lätt på den? 

• Anonym (NEJ!)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-11 00:40:19 följande:
    Varför skulle hon tro det?
  • Olsdotter
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-06 00:09:36 följande:
    Ångest och sorg

Hej måste få skriva av mig lite 
    Den jag älskar min livskamrat hon jag ville spendera resten av mitt liv med lämnade mig för 3 månader sedan och jag har fortfarande sådan smärta så det går inte att beskriva saknaden är enorm jag mår så fruktansvärt dåligt har inte lust att göra något kan knapt äta har gått ner 20 kilo på nästan på 3 månader jag gråter varge dag och kan inte släppa henne ur tankarna en sekund har tappat livsgnista nästan totalt och ser inget ljust på framtiden alls att det är jul snart känns bara piss för att man inte få fira den med henne sen blev allt 1000 gånger värre när jag fick reda på för ett par dagar sedan att hon har börjat dejta en annan som att få ett lass sten över sig ungefär det är ju inte bara en människa man förlorar det är ju ett liv tillsammans och allt man gjorde tillsammans man känner sig så fruktansvärt ensam nu hoppet finns ju fortfarande att det blir vi i gen jag ska prata med psykolog om det men hur fan ska jag göra för att gå vidare jag vet inte hur jag ska göra jag pratar med vänner om det men jag tycker inte att det hjälper

Lär dig att ovilja att vara tillsammans med dig= avtändande för din del.

Fråga dig uppriktigt detta:
    Varför går du och trånar efter en människa som visat att hon inte sätter värde på dig och uppskattar dig? Vad är det för sår i dig själv du behöver läka? 

Du hade en fin tid med den kvinnan, och nu väntar andra fina tider. Den ende som står ivägen för dessa är du själv.
  • Anonym (X)

Hur länge var ni tillsammans?

• Anonym (Sorg)
    Anonym (X) skrev 2024-11-11 22:34:05 följande:

Hur länge var ni tillsammans?

3 år
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Wera) skrev 2024-11-11 07:35:52 följande:

Var det detta hon angav som enda skäl till att lämna relationen - att du tog för lätt på den? 

Nä det var det inte
  • Anonym (NEJ!)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-11-12 17:00:18 följande:
    Nä det var det inte
    Om det var så här du kommunicerade med henne, så kan jag förstå att det tog slut. Du är så otroligt fåordig och vi får dra varje ord ur dig. Inte så kul att vara tillsammans med en sådan person. Varför startar du en tråd om du inte ens svarar ordentligt?
  • Ascendere

Gå till gymmet 4-5 gr/vecka.
    Ska man vara deprimerad kan man lika gärna vara rippad också. 

Svar på tråden Ångest och sorg