• Anonym (L)

Undergiven eller självsäker under sex

Jag älskar att vara undergiven vid sex. Det är liksom så jag blir kåt. Att bara släppa kontrollen och låta sig bli styrd. Om jag till exempel skulle försöka ta initiativ och vara självsäker känner jag press och tappar lusten... 

Har inte haft jättemånga sexpartners men det har bara varit en som uppskattat att jag har varit lite blyg och undergiven, de andra har antytt att jag borde ta för mig mer i sängen. Det är inte så att jag är tråkig, utan jag vill prova alla möjliga sexställningar osv men jag gillar inte att vara den som leder. 

Men har iaf på senaste tiden börjat fundera på om jag inte bara ska försöka ta för mig mer för killens skull, för det verkar ju som att det är det killar mest vill ha? 

Borde jag vara mer självsäker och framfusig eller ska jag fortsätta vara undergiven? 

• Svar på tråden Undergiven eller självsäker under sex
  • Freddie K

Du gör det som känns bra för dig och tycker killarna inte om det så är det deras förlust, 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (XXX)

Antingen får du ligga med killar som är din motsats och uppskattar hur du är.

Eller så får du ändra på dig och både ge och ta. Jag tror den stora majoriteten befinner sig här, att de tycker sex ska vara ett givande och ett tagande. Inte 50/50 hela tiden varje gång, men över tid. 

• Anonym (Boa)

Du ska så klart inte försöka vara på ett sätt som du vet inte känns bra.

Sen är undergiven inte det samma som att vara tråkig. Jag är själv lagd åt det mer dominanta hållet och har haft partners som uppskattat att jag fört kommandot. Men med det sagt är det inte så roligt att ligga med någon som inte använder sina händer för att smeka min kropp, som aldrig rör sina höfter vid penetration eller som inte kan ta kommandot ibland och bara låta mig luta mig tillbaka och njuta.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Knappast)
    Freddie K skrev 2024-11-07 15:48:10 följande:

Du gör det som känns bra för dig och tycker killarna inte om det så är det deras förlust, 

Eftersom sex är ett samspel blir det ju bådas förlust.
  • Anonym (Laurenz)

Visst skulle jag önska att hon tog mer initativ, framför allt att förföra mig och dra mig till sängen. 

Men...

Jag gillar att dominera henne.
    När jag ber henne lägga sig över mitt knä så gör hon det, och får smisk.
    När jag lägger mig i en bra ställning använder hon munnen på ett perfekt sätt.

med mera

• Woody K

Undergiven är ok men passiv är tråkigt. Min dam uppfattar mig som dominant även om jag inte känner mig sån. Hon uppfattar sig själv som undergiven även om hon absolut inte är det.

• Anonym (Borderlina)

Jag har sexuellt trauma av pushiga dominanta män som tar för sig. Så jag gillar att känna att jag har kontroll och jag förför. Min man tar initiativ kanske 1/20 ggr vi har sex och då väldigt försiktigt. Men han är samtidigt ok med att jag har dubbelmoral, att jag kan vara pushig, "hoppa på honom" "attack-bj" osv. Vi har sex morgon+kväll de flesta dagar förut ville jag 3 men han orkar inte det riktigt så 2 är helt ok för mig.

Jag bestämmer hur, när osv. och han låter mig göra det vilket jag är väldigt tacksam för och trygg med.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Undergiven eller självsäker under sex