• Anonym (??)

Kommer det bli bra igen mellan oss eller hoppas jag för mycket?

Jag och min bästa vän har känt varandra i typ 3 år. Vi har varit varandra väldigt nära. Vi blev som tvillingar. Vi gjorde typ nästan allt tillsammans. Vi träna ihop. Vi åt ihop och ja, vi blev som plåster på varann. Vi fick en fin kontakt.

Men i slutet på september, alltså för mer än en månad sedan så bråkade vi.
    Och det var vår första bråk och det blev stort. Väldigt stort. Inget fysiskt bråk.
    Och jag erkänner att jag är boven i det som hände. 

Han sa att jag ska ta tag i mitt liv och att jag ska lämna honom ifred. Han behöver paus. 

Jag insåg att jag inte mådde så jätte bra så jag började gå i terapi och jag började även gå på antidepressiva. Något som han uppmuntrade mig att göra.

Jag lämnade honom ifred. Vi kunde ses på gymmet ibland men det var inget mer än bara ett hej mellan oss. 

Cirka två veckor efter ringer han och ville kolla läget. Jag berättar att jag går i terapi och tar antidepressiva. Han berättar att han också tar antidepressiva och att det kommer bli bra men att det tar tid. 
    Han berättar att han inte litar på mig efter vad jag gjorde och att han helt enkelt inte vet om det kommer bli bra igen mellan oss. Men han vill inte stänga ut mig helt säger han.
    Jag berättar för honom att jag grunnar väldigt mycket och jag säger att jag behöver veta om det är ett avslut så jag kan gå vidare och inte sitta vänta på honom. Då säger han att jag ska se det som ett avslut. För min egna skull så jag kan må bra.

Jag blev ju naturligtvis ledsen men det var bara att gilla läget.

Dagarna gick och jag fortsatte att träffa honom på gymmet och det blev lite mer än hejande. Han kunde stanna och prata lite. Fråga hur jag mår. Vad jag tränar osv. 
    Jag frågade om vi kommer umgås igen. Och han svarar då inte riktigt än. Men när jag blir frisk och stark i mig själv.

Sen hade vi inte kontakt på typ en vecka. Och jag började gå andra tider på gymmet så vi sågs inte.
    Och igår skickade han ett meddelande.
    Han undrar hur det går med medicinen och terapin.

Jag svarar att det rullar på och undrar hur det går för honom. Och han säger
    Fan jag har aldrig mått så här bra. Önskar att världen visste att det finns lösningar. Jag känner mig positiv och hoppfull. Mer självsäker än nånsin. Jag typ längtar till jag tar världen med storm. Och det bästa av allt jag har mycket tålamod. Duktig du är som tar tag i din terapi och tar dina tabletter. Jag är så stolt över dig. Så fint att höra.

Vi fortsatte att skriva fram och tillbaka. Vi skickade en del hjärtan till varandra och vi hade en väldigt fin konversation.

Jag frågar honom om han ska träna ikväll och undrar även om han vill gå träna med mig nån gång?

Han svarar bara på första frågan och säger att han ska gå träna ikväll. 

Jag undrar då om jag ska tolka hans ikke svar på den andra frågan som att han inte vill träna ihop med mig mer.

Då svarar han
    - Jag får se när vi kan och när det klaffar.

Jag svarar inte på det men senare på kvällen önskar han mig godnatt och jag önskar han godnatt tillbaka.

Det känns lite som att jag får dubbla budskap.

Jag vet inte riktigt vad han vill och inte vill. Hans svar är lite otydliga ibland.

Kanske är han inte riktigt redo att umgås igen som förut? 

• Svar på tråden Kommer det bli bra igen mellan oss eller hoppas jag för mycket?
  • Anonym (Volvo)

Här behöver du förstå att er täta kontakt ni hade tidigare inte var bra för någon av er och dit vill han inte hamna igen.

En sund vänskap är vad ni behöver landa i från och med nu. Och det betyder att ni hörs ibland, träffas nån gång och däremellan lever ni era egna liv. 

Om ert bråk saboterade er vänskap att han tappade tillit till dig så kommer han av förklarliga skäl backa undan från dig tills du jobbat upp förtroendet igen . Att få hans förtroende tillbaka handlar om att respektera hans önskan och inte tjata om mer än vad han är beredd att ge dig. Det är därför han inte svarar på vissa av dina frågor. 

• Anonym (??)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-11-08 11:57:58 följande:

Här behöver du förstå att er täta kontakt ni hade tidigare inte var bra för någon av er och dit vill han inte hamna igen.

En sund vänskap är vad ni behöver landa i från och med nu. Och det betyder att ni hörs ibland, träffas nån gång och däremellan lever ni era egna liv. 

Om ert bråk saboterade er vänskap att han tappade tillit till dig så kommer han av förklarliga skäl backa undan från dig tills du jobbat upp förtroendet igen . Att få hans förtroende tillbaka handlar om att respektera hans önskan och inte tjata om mer än vad han är beredd att ge dig. Det är därför han inte svarar på vissa av dina frågor. 

Jag funderar på att blockera honom och gå vidare med livet. Kanske låter barnsligt men jag har mått och mår ganska dåligt av det som har hänt och det känns som att det inte kan bli bra som förut men att han inte vill såra mig. 

Men att han hör av sig nån gång ibland och kollar hur jag mår och hur det går med terapin. Det är väl ändå ett tecken på att han bryr sig eller?

• Anonym (Volvo)
    Anonym (??) skrev 2024-11-08 15:01:01 följande:

Jag funderar på att blockera honom och gå vidare med livet. Kanske låter barnsligt men jag har mått och mår ganska dåligt av det som har hänt och det känns som att det inte kan bli bra som förut men att han inte vill såra mig. 

Men att han hör av sig nån gång ibland och kollar hur jag mår och hur det går med terapin. Det är väl ändå ett tecken på att han bryr sig eller?

Självklart bryr han sig om dig, det visar ju hans meddelanden tydligt. Men samtidigt markerar han ju tydligt vart hans gränser går.  Han har inga problem att ha kontakt med dig men förvänta dig inte mer än artig vänlighet. Kom ihåg att han faktiskt är sårad. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-11-08 15:25:19 följande:
    Självklart bryr han sig om dig, det visar ju hans meddelanden tydligt. Men samtidigt markerar han ju tydligt vart hans gränser går.  Han har inga problem att ha kontakt med dig men förvänta dig inte mer än artig vänlighet. Kom ihåg att han faktiskt är sårad. 
    Jag kanske låter bitter men om han inte vill umgås mer med mig så behöver han faktiskt inte heller höra av sig mer. Kolla hur jag mår eller om jag tar medicinen.
    Jag vet att jag sårade honom med det jag gjorde och jag var den sista som han förvänta sig det utav.

Nu vet jag inte om det är relevant eller ej men vi var intima några gånger.
  • Anonym (Volvo)
    Anonym (??) skrev 2024-11-08 15:36:30 följande:
    Jag kanske låter bitter men om han inte vill umgås mer med mig så behöver han faktiskt inte heller höra av sig mer. Kolla hur jag mår eller om jag tar medicinen.
    Jag vet att jag sårade honom med det jag gjorde och jag var den sista som han förvänta sig det utav.

Nu vet jag inte om det är relevant eller ej men vi var intima några gånger.
    Och kanske är det just den biten som gör allt värre. Att ni var intima . Du kanske hoppas på mer och han backar och vill inte ge dig det . Är det kanske det som gör dig lite bitter? 

Självklart kan han bry sig om dig på riktigt och faktiskt vara en fin människa.  Men förvänta dig inte några andra känslor.  Ni kommer inte bli intima igen. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-11-08 15:48:15 följande:
    Och kanske är det just den biten som gör allt värre. Att ni var intima . Du kanske hoppas på mer och han backar och vill inte ge dig det . Är det kanske det som gör dig lite bitter? 

Självklart kan han bry sig om dig på riktigt och faktiskt vara en fin människa.  Men förvänta dig inte några andra känslor.  Ni kommer inte bli intima igen. 

Nej. Vi kom överens om att inte vara intima igen utan bara vara vänner och vi gick aldrig över den gränsen igen.

Så om jag förstod dig rätt så tror du att han fortfarande bryr sig och fortfarande vill vara min vän? 

Tycker du jag ska vänta in honom? På att han hör av sig och frågar om vi ska ses? Typ promenera som vi gjorde innan. Eller träna? 

Jag vill inte fråga igen. Vill inte låta som efterhängsen

• Anonym (Volvo)
    Anonym (??) skrev 2024-11-08 16:11:51 följande:

Nej. Vi kom överens om att inte vara intima igen utan bara vara vänner och vi gick aldrig över den gränsen igen.

Så om jag förstod dig rätt så tror du att han fortfarande bryr sig och fortfarande vill vara min vän? 

Tycker du jag ska vänta in honom? På att han hör av sig och frågar om vi ska ses? Typ promenera som vi gjorde innan. Eller träna? 

Jag vill inte fråga igen. Vill inte låta som efterhängsen

Han är sårad men bryr sig fortfarande om dig. På hans villkor är vänskapen just nu. Och det kanske kan ändras längre fram . Men just nu vill han inte mer än det han ger dig. Här får du bara acceptera hans gränser . Han bestämmer spelreglerna. 
    Om han vill vara en schysst kompis på den nivån eller om han bara är en snäll människa kan vi inte veta just nu. 

Om DU var den som blivit sårad av honom, hur hade du tänkt i samma sits? Hade du gillat att få en massa sms och  frågor om träffar etc ?  
  • Anonym (??)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-11-08 19:51:43 följande:
    Han är sårad men bryr sig fortfarande om dig. På hans villkor är vänskapen just nu. Och det kanske kan ändras längre fram . Men just nu vill han inte mer än det han ger dig. Här får du bara acceptera hans gränser . Han bestämmer spelreglerna. 
    Om han vill vara en schysst kompis på den nivån eller om han bara är en snäll människa kan vi inte veta just nu. 

Om DU var den som blivit sårad av honom, hur hade du tänkt i samma sits? Hade du gillat att få en massa sms och  frågor om träffar etc ?  
    Jag förstår vad du menar. Jag känner mig i ett vakuum vilket är jobbigt att inte veta. Veta vad som ska hända. Om vi kommer umgås igen, träna igen osv. Men jag får stå ut med att inte veta.

Usch så dåligt jag mår ikväll. Han drog till det stället som jag och han brukade alltid gå till varje helg. Jag ska nog undvika sociala medier ikväll. Jäklar vad ont det gör att inte ha blivit bjuden  

Hade någon sårat mig så om jag sårat honom så hade jag nog blockerat människan. För det jag gjorde var väldigt grovt. Men jag är väldigt ångerfull.
Svar på tråden Kommer det bli bra igen mellan oss eller hoppas jag för mycket?