• Anonym (3ueuf)

Era erfarenheter utav akutpsyk?

Jag själv har bara negativa erfarenheter. Fick ingen hjälp, eller vård. Ingen empati eller förståelse. Blev hånfullt bemött. 

Skulle vara intressant att få ta del av andras upplevelser. Hur blev ni bemötta? 

Mitt egna mående blev endast sämre utav att ha kontakt med dem. Var jag inte självmordsbenägen då, blev jag det sen, 1000 gånger om. 

• Svar på tråden Era erfarenheter utav akutpsyk?
  • Anonym (Bipolär)

Så tråkigt att höra! Jag har fått bra bemötande och hjälp de gånger jag sökt genom åren. Ibland inläggning, hjälp med akutrecept (om jag missat att förnya ett recept i tid) eller bara ett samtal.

• Anonym (3ueuf)
    Anonym (Info) skrev 2024-11-09 22:51:04 följande:

Vilken stad, TS? 

Kungälvs sjukhus.

Åk aldrig dit!!!

Bara en massa fittiga och farliga för patientsäkerheten-läkare där. 
  • Anonym (Samma)

Det är samma för mig, har sökt akut hjälp två gånger och båda gångerna blev jag kallad för missbrukare som ville åt knark. Jag dricker inte ens alkohol. De var extremt hånfulla och nedlåtande. Deras utgångspunkt verkar vara att man ljuger och ens jobb är att övertyga dem om motsatsen. 

• Anonym (Också bipolär)

Jag åkte in pga akut manisk psykos. Blev nedbrottad och lagd i bältessäng vilket berodde på att jag skrek för full hals. I samband med bältandet så fick jag en spruta. Vet inte hur länge jag låg bältad men jag fick sedan en spruta till och de sa att det var samma preparat. Däckade totalt av andra sprutan och vaknade upp ensam inne i ett kalt rum. Men psykosen hade hävts vilket jag är väldigt tacksam för.

Tack vare denna upplevelse fick jag diagnosen bipolär och effektiv behandling. Jag mår bra idag.

• Anonym (3ueuf)
    Anonym (Också bipolär) skrev 2024-11-10 13:30:19 följande:

Jag åkte in pga akut manisk psykos. Blev nedbrottad och lagd i bältessäng vilket berodde på att jag skrek för full hals. I samband med bältandet så fick jag en spruta. Vet inte hur länge jag låg bältad men jag fick sedan en spruta till och de sa att det var samma preparat. Däckade totalt av andra sprutan och vaknade upp ensam inne i ett kalt rum. Men psykosen hade hävts vilket jag är väldigt tacksam för.

Tack vare denna upplevelse fick jag diagnosen bipolär och effektiv behandling. Jag mår bra idag.

Det är iallafall fall trevligt att höra att någon fått hjälp. 
Svar på tråden Era erfarenheter utav akutpsyk?