Anonym (Ts) skrev 2025-03-25 21:46:47 följande:
Hej. Jag kan förstå att du undrar med tanke på att han beter sig gränslöst mot en kollega, men det är inte så. Vi har inte haft ihop det och hans beteende förbryllar mig, därför skriver jag här. Har aldrig varit med om att kallas hora av en kollega för att jag pratar med annan kollega. ej heller förlöjligad, erfarit olika sorters kränkningar, gaslighting i kombination med komplimanger, gentlemannamässigt beteende, nästan uppvaktad mm. Han känner mig knappt, vi hann jobba ihop 1 år ganska exakt innan jag bad om förflyttning. Jag känner en otrolig avsky ifrån honom fortfarande. Finns det någon diagnos när det gäller hans konstiga beteende? Jag vet ärligt talat inte vad jag har gjort honom och han vägrade svara när jag tidigare frågade honom.
Nu är jag ju bara en vanlig person.. Om ens det.
Men om det du skriver stämmer så sätter jag på lite skoj, diagnosen: Idiot, samt ev tillhörande drag av narcissism. Betyder alltså att han inte har narcissism utan endast ev lutar lite åt det hållet. Förtydligade då det är olika saker enligt mitt tycke.
Samtidigt kan man ju undra vad du själv har för diagnos som efterfrågar om diagnos på det här forumet. Lutar nog även du åt lite det narcissistiska hållet. Därav fungerar inte eran kontakt alls då ni båda vill känna att ni är den som bestämmer och är mest perfektast.
Och man kan även kritisera mig som slänger ur mig låtsas diagnoser här.
Hmm.. Vad kan jag ha för diagnos.. Trött på mänskligheten? hehe