Snälla ge mig råd om mitt liv
Man snart 40, två barn i förskoleålder, sambo.
Jag är en osäker man som inte vet vad jag vill i livet, jag har dålig självkänsla och har mått dåligt i perioder. Jag har en underbar familj, sambo två barn, vi bor på en gård på landet med djur. Jag har egentligen aldrig vetat vad jag vill utan bara följt med på min sambos drömmar och "trott" att det kunde vara rätt för mig, kastat mig in i saker och sen ångrat mig. Det har inneburit mycket lidande för min sambo då vi har flyttat många gånger för jag inte trivts, egentligen kanske det var pga min osäkerhet och inte det yttre?
Nu har vi en ny gård men drömde om ett annat hus, så vi började bygga ett nytt hus här på gården som skulle bli drömmen. Det är halvklart och vi bor där, men jag ORKAR inte renovera mer, jag ser bara allt hur mycket som är kvar. Vi har inga pengar till att ta in hjälp, jag måste bygga allt. De innebär att vi får leva snålt i fler år och spara pengar till bygget samt att jag känner att jag missar mina barns uppväxt då jag måste bygga. Och jag mår inte bra för jag orkar inte mer, de räcker med barn och djur och vanliga jobbet.
Men jag förstår min sambo som inte vill orkar flytta en gång till pga min historia, jag har själv satt mig i denna situation. Nu vet jag inte var jag ska ta vägen, vi kan inte prata om de. Så fort jag tar upp det så håller hon på att lämna mig för hon kan inte lita på mig och jag bara velar i alla beslut. Jag förstår det. Sådan skuld och ångest att jag satt mig sjölv och henne och barnen i denna situation men jag reder inte ut det. Mår psykiskt skit men måste spela glad. Vad ska jag göra? Har ingen att prata med skäms så över mig själv och vad jag har gjort. Förstör allt... förlåt :(