• Anonym (s)

Han vill inte vara en del av mitt liv

Jag har en kille sen något år tillbaka och det känns inte som att han vill göra saker med mig, kanske handlar det om socialfobi eller liknande? oavsett så är han ju inte så med sina kompisar.
    Jag följer med på alla hans släktträffar även om det inte är så många, för mig betyder det oerhört mycket att kunna umgås med min familj och partner samtidigt = 2 saker jag älskar mest. Jag är alltid med hans kompisar men ytterst sällan så vill han umgås med mina.
    Nu kände jag för att skriva detta för jag frågade honom om att följa med på mitt julbord med jobbet men det ville han inte, han sa att han inte ville träffa massa okänt folk (mina kollegor) trots att jag sa att det hade betytt mycket och han ville inte följa med förra året heller.
    Finns det någon som känner igen sig och vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden Han vill inte vara en del av mitt liv
  • Anonym (s)

Vill även tillägga att han är väldigt social om vi går ut, pratar alltid med främlingar utan problem.

• Anonym (jahs)
    Anonym (s) skrev 2024-11-11 13:54:44 följande:
    Han vill inte vara en del av mitt liv

Jag har en kille sen något år tillbaka och det känns inte som att han vill göra saker med mig, kanske handlar det om socialfobi eller liknande? oavsett så är han ju inte så med sina kompisar.
    Jag följer med på alla hans släktträffar även om det inte är så många, för mig betyder det oerhört mycket att kunna umgås med min familj och partner samtidigt = 2 saker jag älskar mest. Jag är alltid med hans kompisar men ytterst sällan så vill han umgås med mina.
    Nu kände jag för att skriva detta för jag frågade honom om att följa med på mitt julbord med jobbet men det ville han inte, han sa att han inte ville träffa massa okänt folk (mina kollegor) trots att jag sa att det hade betytt mycket och han ville inte följa med förra året heller.
    Finns det någon som känner igen sig och vad skulle ni gjort?

Han kanske inte är lika social som du och tycker inte att det känns naturligt att umgås med dina vänner, din familj, dina arbetskamrater? Medan du tycker att sånt är trevligt?

Antingen får du acceptera att han inte vill umgås på samma sätt som du vill. Eller så får du prata med honom om varför han inte vill umgås med dina vänner/familj.

Jag är inte heller så social med nya människor och skulle inte vilja umgås med min mans arbetskamrater. Träffar hans vänner, men har egentligen inte så mycket gemensamt med dem för utom att vi känner min man. Jag umgås hellre med mina egna vänner och arbetskamrater, så får min man umgås med sina.
  • Dexter dot com

Jag hade accepterat att han inte har behov av att träffa mina vänner/arbetskollegor och varit nöjd med att han vill umgås med mig. Ses ni väldigt sällan eller varför är det viktigt för dig att han följer med när du förmodligen ändå har fullt upp att vara social med andra?

• Anonym (Igenkänningsfaktor)

Japp, känner igen mig. Mitt ex var precis likadan. Egoist ut i fingerspetsarna. Nämnde jag att det är ett ex...? Mer än tio år bortkastade.

• Anonym (Been there)

Har ett ex som var så. Vill inte vara med en sån person igen. 

Svar på tråden Han vill inte vara en del av mitt liv