• Anonym (Alltid på jakt)

Bra parfymer, dåliga parfymer, okej parfymer

Det är dags att gå till parfymaffären igen då jag aldrig hittar en parfym jag verkligen gillar. Det senaste året har jag köpt bland andra Libré som jag trodde mig älska men det höll i en vecka, sen köpte jag en rosa Versace parfym som höll i en månad, någon Armani, någon Clean, listan är lång... Ena dagen kan jag tycka att någon parfym doftar okej men andra dagen tycker jag att den är hemsk. Ingen parfym är suverän.

Så nu frågar jag dig precis som i rubriken om vilken parfym du tycker är bra, dålig eller bara okej? Jag behöver inspiration.

• Svar på tråden Bra parfymer, dåliga parfymer, okej parfymer

Ett till försök...

• Anonym (X)

Känns ganska meningslöst att köpa parfym om du tröttnar på alla dofter?

Några av de jag gillar: Hermes Le jardin de monsieur Li, Un jardin sur le Nil och Un jardin sur le toit, Versace Yellow Diamond, Narciso Rodrigues For her Pure musk och For her, Dior J´Adore, Chloé Signature. Sen finns det så många fler, jag älskar doft.

Anonym (X) skrev 2024-11-13 15:13:15 följande:

Känns ganska meningslöst att köpa parfym om du tröttnar på alla dofter?

Några av de jag gillar: Hermes Le jardin de monsieur Li, Un jardin sur le Nil och Un jardin sur le toit, Versace Yellow Diamond, Narciso Rodrigues For her Pure musk och For her, Dior J´Adore, Chloé Signature. Sen finns det så många fler, jag älskar doft.

Jag håller med men ibland vill jag ju dofta gott. Eller egentligen varje dag faktiskt men det är svårt när jag aldrig hittar rätt.

Jag har inte doftat på någon du skriver om förutom Versace så jag ska testa dina förslag.
  • Anonym (X)

Hoppas att du hittar någon du uppskattar. Annars kanske du ska satsa på billigare dofter så att du kan variera dig. Om du tröttnar på en så kan den vila på hyllan medan du kör nån annan.

• Anonym (önskar)

Jag önskar att Scentbird hade funnits i Sverige/Europa, så man kunde testa massa olika. Sniph är ett, i mitt tycke, sämre alternativ, men funderar ändå på att testa.

Anonym (X) skrev 2024-11-13 15:20:04 följande:

Hoppas att du hittar någon du uppskattar. Annars kanske du ska satsa på billigare dofter så att du kan variera dig. Om du tröttnar på en så kan den vila på hyllan medan du kör nån annan.

Det är ju en idé men jag har fått för mig att billiga parfymer doftar just billigt så jag är lite rädd för att använda sådana. Body mist är ju billigt iofs och kan dofta gott men varar ju tyvärr bara i en halvtimme. Obestämd
    Anonym (önskar) skrev 2024-11-13 16:35:32 följande:

Jag önskar att Scentbird hade funnits i Sverige/Europa, så man kunde testa massa olika. Sniph är ett, i mitt tycke, sämre alternativ, men funderar ändå på att testa.

Har aldrig hört om det men vi får knata in på närmaste parfymbutik och testa olika parfymer varje gång vi går förbi.

Svar på tråden Bra parfymer, dåliga parfymer, okej parfymer