Xenia skrev 2024-11-16 17:10:11 följande:
Nej, farmor har fel.
Och varför var det faktrum att hon var gift flera ggr ett stöd för hennes argument? Hon måste ju hittat flera dåliga män då. (Alternativt var hon själv så dålig, kunde t ex inte laga mat och var lat, att flera män tröttnade på henne.)
Nej, lyssna på din egen mamma i stället. Hon bryr sig säkert mer om sina barn än din farmor gjorde, hon lämnade ju sin son (din far) för att leva loppan.
Om man är ute efter en s k alfahanne så bör man förstås roffa åt sig en sådan helst innan man fyllt 25 år. Men alfahannen gifter sig sent så man behöver inte stjäla honom.
Farmor gjorde en hel del knasiga grejer i sitt liv, så jag säger inte att hon är ett ideal eller så utan bara att en del av sakerna hos sade verkade vettiga.
Som jag pusslat ihop det blev hon gravid väldigt tidigt 16 eller 17 och fick en väldigt stor summa pengar/muta av farfar för att inte besvära farfar som jag inte vet vem det är. Men istället för att använda de pengarna till pappa så tog hon de pengarna och länsade sina egna föräldrars pengar och en del värdesaker lämnade bebisen och rymde hemifrån.
Farfar som jag inte vet vem det är gav då farmors föräldrar samma summa pengar en gång till, han kände väl sig skyldig eller något...jag vet inte. Det här tog bort farmors dåliga samvete för hon visste att han, farfar, skulle betala igen till hennes föräldrar den gången (men det vet jag inte om det är en efterkonstruktion att hon visste att han skulle göra) Farmor återtog kontakten med min pappa rätt sent i livet efter att hon flyttat tillbaks till Sverige igen. Hon hälsade på ganska ofta och pappa ville gärna att hon gjorde det och mamma var rätt tolerant men hon och farmor krockade hela tiden.
Hon var inte rik då men hon hade vart rik tidigare i livet och hade en massa spännande historier om olika länder, olika män hon träffat, konstnärer, artister, affärsmän, kändisar osv., fina platser hon bott på och så där.