• Anonym (Farmors råd)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Det här är väl berättade farmor för mig att alla bra män är upptagna efter 25 så om man vill ha en bra man MÅSTE man lägga an på en upptagen man och man skall hålla sig borta från ungkarlar om de är över 25. Farmor var gift flera gånger vilket hon sa stödde hennes resonemang (Lyssna på mig jag har varit gift flera gånger din mamma har bara varit gift med din pappa ingen annan) och hade väldigt mycket olika livs- och relationsråd som mamma blev jätteupprörd över. En del var rätt galna som att ju sämre än kvinna är i sängen ju bättre är hon på att laga mat och hon själv hade aldrig lagat mat utan ätit ute eller haft hushållerska som lagade mat.

Men vi tar detta...ligger det något i det? Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

• Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)
  • Freddie K
    Anonym (Andrahandsmarknaden) skrev 2024-11-17 20:23:01 följande:

Jo men dom flesta kvinnorna väljer bort män med låg inkomst alternativt någon som har daglig verksamhet då det är ännu sämre ekonomiska förutsättningar än låg inkomst. 

Så länge man inte träffar någon som har en liknande situation. Men jag skulle av olika skäl inte träffa någon som tjänar under 50. Kan säga att jag själv har 60 så jag vill ha någon med samma krut. 

Jo, jag vet att de flesta kvinnor gör det, vilket är synd, men för mig blir det väl att hitta någon i samma sits, antar jag. Kanske lika bra det.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Varför är det så stort fokus på vad mannen tjänar? Räcker det inte att han tjänar tillräckligt så att han har så han klarar sig?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2024-11-18 20:15:04 följande:
    Man kan inte stjäla en annans man. En man är inte en egendom. En man kan säga nej om han vill det.
    Självklart kan en man säga nej. Men varför i all sin dar lägga an på en upptagen man? Har du någonsin sett hur det går till när en kvinna gör allt för att så kallat "stjäla" en man? 
    Jag har tyvärr sett min bästa vän råka ut för det. Var inte vackert. 
  • Anonym (Utmana)
    Agda90 skrev 2024-11-19 11:38:50 följande:
    Självklart kan en man säga nej. Men varför i all sin dar lägga an på en upptagen man? Har du någonsin sett hur det går till när en kvinna gör allt för att så kallat "stjäla" en man? 
    Jag har tyvärr sett min bästa vän råka ut för det. Var inte vackert. 
    Man vill utmana, bekräfta. Vackert eller ej, jag går igång på att fälla tio-taggarna med bra jobb, familj och allt. Se dom be mig om sex, det är så otroligt hett.

Jag brukar ha sex med dom några månader sedan tar jag en ny. Fungerar jättebra!
  • Anonym (Fyll i anonym signatur)

Bara för att svara på rubricerad fråga så behöver det där inte alls stämma.
    Jag är ett bra exempel på undantagena. Jag är ju gift (=upptagen).

• Agda90
    Anonym (Utmana) skrev 2024-11-19 14:59:04 följande:
    Man vill utmana, bekräfta. Vackert eller ej, jag går igång på att fälla tio-taggarna med bra jobb, familj och allt. Se dom be mig om sex, det är så otroligt hett.

Så du njuter av att skada andra. Check på den. I mina ögon är kvinnor som du patetiska som inte har fått lära sig att hålla tassarna i styr. 
  • Anonym (Andrahandsmarknaden)
    Freddie K skrev 2024-11-19 06:14:57 följande:

Varför är det så stort fokus på vad mannen tjänar? Räcker det inte att han tjänar tillräckligt så att han har så han klarar sig?

och vad är att klara sig då menar du? Att leva på bidrag? Ska man som kvinna sitta och bjuda mannen jämt om man vill gå ut och äta på restaurang, åka på en resa eller liknande. Att klara sig är ju enbart att överleva. Dom som har möjlighet har oftast högre ambitioner än så. 

Sedan handlar det ju om vad man har att prata om. Att själv ha ett kvalificerat yrke och lösa komplexa problem hela dagarna och så går ens partner på daglig verksamhet, du ser inte att det blir en stor kontrast? 

• Anonym (Farmors råd)
    Xenia skrev 2024-11-16 17:10:11 följande:
    Nej, farmor har fel.

Och varför var det faktrum att hon var gift flera ggr ett stöd för hennes argument? Hon måste ju hittat flera dåliga män då. (Alternativt var hon själv så dålig, kunde t ex inte laga mat och var lat, att flera män tröttnade på henne.)

Nej, lyssna på din egen mamma i stället. Hon bryr sig säkert mer om sina barn än din farmor gjorde, hon lämnade ju sin son (din far) för att leva loppan.

Om man är ute efter en s k alfahanne så bör man förstås roffa åt sig en sådan helst innan man fyllt 25 år. Men alfahannen gifter sig sent så man behöver inte stjäla honom.
    Farmor gjorde en hel del knasiga grejer i sitt liv, så jag säger inte att hon är ett ideal eller så utan bara att en del av sakerna hos sade verkade vettiga.

Som jag pusslat ihop det blev hon gravid väldigt tidigt 16 eller 17 och fick en väldigt stor summa pengar/muta av farfar för att inte besvära farfar som jag inte vet vem det är. Men istället för att använda de pengarna till pappa så tog hon de pengarna och länsade sina egna föräldrars pengar och en del värdesaker lämnade bebisen och rymde hemifrån. 

Farfar som jag inte vet vem det är gav då farmors föräldrar samma summa pengar en gång till, han kände väl sig skyldig eller något...jag vet inte. Det här tog bort farmors dåliga samvete för hon visste att han, farfar, skulle betala igen till hennes föräldrar den gången (men det vet jag inte om det är en efterkonstruktion att hon visste att han skulle göra) Farmor återtog kontakten med min pappa rätt sent i livet efter att hon flyttat tillbaks till Sverige igen. Hon hälsade på ganska ofta och pappa ville gärna att hon gjorde det och mamma var rätt tolerant men hon och farmor krockade hela tiden.

Hon var inte rik då men hon hade vart rik tidigare i livet och hade en massa spännande historier om olika länder, olika män hon träffat, konstnärer, artister, affärsmän, kändisar osv., fina platser hon bott på och så där.  
  • Anonym (Utmana)
    Agda90 skrev 2024-11-19 16:01:44 följande:
    Så du njuter av att skada andra. Check på den. I mina ögon är kvinnor som du patetiska som inte har fått lära sig att hålla tassarna i styr. 
    Det har jag inte skrivit så den tolkningen får stå för dig. Patetiskt är väl snarare att inte njuta av livet medan man kan. Det enda man med säkerhet vet är att det tar slut.

Tänkte inte på det?
  • Anonym (mothåll)
    Anonym (Andrahandsmarknaden) skrev 2024-11-19 18:22:34 följande:

och vad är att klara sig då menar du? Att leva på bidrag? Ska man som kvinna sitta och bjuda mannen jämt om man vill gå ut och äta på restaurang, åka på en resa eller liknande. Att klara sig är ju enbart att överleva. Dom som har möjlighet har oftast högre ambitioner än så. 

Sedan handlar det ju om vad man har att prata om. Att själv ha ett kvalificerat yrke och lösa komplexa problem hela dagarna och så går ens partner på daglig verksamhet, du ser inte att det blir en stor kontrast? 

Verkligen medhåll på den. Precis som att det behöver finnas fysisk attraktion behöver det finnas attraktion och intresse på andra plan. För mig som är synnerligen välutbildad och har ett väldigt ansvarsfullt och kvalificerat arbete skulle det vara uttråkande att vara tillsammans med någon som sitter i kassan på ICA eller jobbar på ett lager. Det skulle också vara tråkigt att behöva anpassa min livsstil efter den partnerns ekonomiska förutsättningar och t.ex. inte kunna köpa ett sommarhus tillsammans eller inte kunna resa tillsammans därför att jag i så fall behöver betala nästan allt. Vidare är ju hög utbildning och kvalificerat arbete ofta ett tecken på kapacitet och driv vilket är attraktiva egenskaper.
  • Anonym (mothåll)

Om detta är sant så är det en tydlig beskrivning av hur en person med en störd empatisk förmåga kan fungera, vilket någon annan användare här på forumet har skrivit en del om. Jag skulle säga att detta rör sig om en person med tydliga antisociala drag som dock förmodligen fungerar rätt så normalt i många avseenden. Alla antisociala är inte kriminella losers eller psykopatiska företagsledare.
  • Xenia

Fungerar det bra för mannen och hans familj?

Du låter som en psykopat som tänder på att förstöra för andra.

Eller så trollar du.
  • Xenia
    Anonym (Farmors råd) skrev 2024-11-19 18:52:41 följande:
    Farmor gjorde en hel del knasiga grejer i sitt liv, så jag säger inte att hon är ett ideal eller så utan bara att en del av sakerna hos sade verkade vettiga.

Som jag pusslat ihop det blev hon gravid väldigt tidigt 16 eller 17 och fick en väldigt stor summa pengar/muta av farfar för att inte besvära farfar som jag inte vet vem det är. Men istället för att använda de pengarna till pappa så tog hon de pengarna och länsade sina egna föräldrars pengar och en del värdesaker lämnade bebisen och rymde hemifrån. 

Farfar som jag inte vet vem det är gav då farmors föräldrar samma summa pengar en gång till, han kände väl sig skyldig eller något...jag vet inte. Det här tog bort farmors dåliga samvete för hon visste att han, farfar, skulle betala igen till hennes föräldrar den gången (men det vet jag inte om det är en efterkonstruktion att hon visste att han skulle göra) Farmor återtog kontakten med min pappa rätt sent i livet efter att hon flyttat tillbaks till Sverige igen. Hon hälsade på ganska ofta och pappa ville gärna att hon gjorde det och mamma var rätt tolerant men hon och farmor krockade hela tiden.

Hon var inte rik då men hon hade vart rik tidigare i livet och hade en massa spännande historier om olika länder, olika män hon träffat, konstnärer, artister, affärsmän, kändisar osv., fina platser hon bott på och så där.  
    Farmor verkar inte ha varit någon bra kvinna eller intresserad av att leva ett vanligt liv så jag skulle inte lyssna på hennes råd. Såvid du inte vill leva ett lika spännande och antisocialt liv som hon gjorde. Helt oacceptablet att

- Stjäla från sina egna föräldrar
    - Överge sitt eget barn

Jag fattar inte att din far öht ville umgås med henne. Jag förstår att det krockade med din mor, jag skulle heller aldrig velat umgås med en sådan svärmor som dessutom predikar sina lika egoistiska som daterade värderingar.

Det enda som kan stämma är att man som kvinna inte ska vänta för länge med att gifta sig och skaffa barn. Är en rik man målet bör man inse att man är på topp utseendemässigt vid typ 25 år, hitta en rik man och börja föda barn till dess. Men många kvinnor nuförtiden föredrar att utbilda sig till ett intressant jobb och försörja sig själva framför att jaga rika män.

Farmors liv verkar lämpligt för en film men farmor själv ingen att lita på.
  • Anonym (Utmana)
    Xenia skrev 2024-11-20 14:34:40 följande:
    Fungerar det bra för mannen och hans familj?

Du låter som en psykopat som tänder på att förstöra för andra.

Eller så trollar du.
    Huvudsaken är väl att det fungerar för mig. Eller uttryckte jag mig otydligt?
  • Xenia
    Anonym (Utmana) skrev 2024-11-20 16:10:29 följande:
    Huvudsaken är väl att det fungerar för mig. Eller uttryckte jag mig otydligt?
    Ja, så tänker en psykopat.
  • Bunny s
    felicityporter skrev 2024-11-16 01:40:52 följande:
    Jag håller med din farmor i flera av hennes råd, hon var en klok kvinna. ❤️
    En klok kvinna lämnar inte sitt barn för att resa runt. Jag tappar respekten helt när jag hör sånt faktist. 
  • Anonym (Utmana)
    Xenia skrev 2024-11-20 17:41:39 följande:
    Ja, så tänker en psykopat.
    Om att vara psykopat innebär att ha massor av skön sex med vem man vill så är jag väl psykopat då Solig! Har du andra tolkningar får du själv reda ut vad det innebär.
  • Anonym (Hej)

Det kanske kan ligga nått i det som din farmor säger men jag tror åldern har höjts sen hennes tid. Framförallt för att det blivit så vanligt att man tar lite längre tid på sig i livet, många tar sabbatsår efter studenten och hoppar sen på 5 åriga utbildningar och blir klara runt 25. Så skulle säga att åldern i dessa kretsar är med uppemot 30 i så fall. 

Och en bra man blir inte snodd. 

• Anonym (Farmors råd)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-21 09:28:19 följande:

Det kanske kan ligga nått i det som din farmor säger men jag tror åldern har höjts sen hennes tid. Framförallt för att det blivit så vanligt att man tar lite längre tid på sig i livet, många tar sabbatsår efter studenten och hoppar sen på 5 åriga utbildningar och blir klara runt 25. Så skulle säga att åldern i dessa kretsar är med uppemot 30 i så fall. 

Och en bra man blir inte snodd. 

Det sista där tror jag inte på. Det beror nog mycket på "tjuven" och tillfälle också. De flesta relationer går ju upp och ner och om en annan tjej då gör precis allt rätt när deras relation är "ner"???
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)