• Anonym (SoloRun1)

Åh vad less jag är på allt.

Allt har gått käpprätt åt helvete från 2017 fram till 2024 och misstänker 2025 kommer inte att vara annorlunda.

Förra året firades min jul på en utsiktsplats ca 5 km från min lägenhet, med en ryggsäck full i ved, en räkbaguette, en 5ocl Coca Cola och en flaska 500ml Minttu Black Mint.
    Satt ensam tills elden nästan slocknat innan jag packade ihop och drog hem.

Få vänner som ständigt är upptagna, släkt som typ aldrig kommer på besök längre, ringer sällan, etc...

• Svar på tråden Åh vad less jag är på allt.
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (Solo) skrev 2024-11-17 02:48:38 följande:
    Där har du fel anser jag. Mycket lycka kommer från att du är del av en gemenskap och få känna sig inkluderad och omtyckt bland andra. Den som inte lider av ensamhet utan har familj och vänner naturligt runt sig kan inte förstå detta. Jag är själv i den sitsen.; Har många bekanta men få som har tid över eller prioriterar att träffa mig. En stor sorg för mig. 
    Fast då är dui samma fälla som TS och väntar på andra för lycka. Det är ingen bra strategi.

Hitta lugnet, hitta den inre friden. Kan vara en av de där stora aha-upplevelserna i livet när man känner. Nej, jag behöver inte vara omtyckt eller vara en del av en gemenskap. Jag är lycklig bara av att få finnas i nuet.

Sedan tar man för sig av livet utifrån den utgångspunkten. 
  • Anonym (Sancreek)
    Anonym (Sancreek) skrev 2024-11-17 15:59:03 följande:
    Ta med dig tomtebloss nästa gång 
    .....men dom kanske bränner hål på bävernylonsbrallorna?
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Gogo) skrev 2024-11-17 18:07:09 följande:
    Fast då är dui samma fälla som TS och väntar på andra för lycka. Det är ingen bra strategi.

Hitta lugnet, hitta den inre friden. Kan vara en av de där stora aha-upplevelserna i livet när man känner. Nej, jag behöver inte vara omtyckt eller vara en del av en gemenskap. Jag är lycklig bara av att få finnas i nuet.

Sedan tar man för sig av livet utifrån den utgångspunkten. 
    Hitta lugnet, hitta inre friden, lycka att finnas i nuet???

Hoppas verkligen inte att du hänvisar till något mumbo jumbo nu väl?
    Sånt ger mig heebie Jeebies.
  • Anonym (Jultomte?)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-16 09:10:41 följande:

Förra året firades min jul på en utsiktsplats ca 5 km från min lägenhet, med en ryggsäck full i ved, en räkbaguette, en 5ocl Coca Cola och en flaska 500ml Minttu Black Mint.
    Satt ensam tills elden nästan slocknat innan jag packade ihop och drog hem.

Du kanske kan erbjuda dig att vara jultomte at nagon familj?
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Jultomte?) skrev 2024-11-18 08:04:34 följande:
    Du kanske kan erbjuda dig att vara jultomte at nagon familj?
    Utan julkänsla?
  • Anonym (Tomten är inte obetydlig!)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-18 08:08:24 följande:
    Utan julkänsla?
    Att se barnens lite skräckblandade förtjusning och glittrande ögon, bli bjuden på Alladinask, pepparkakor och glögg (nej just det..) och känna att du gör något som dessa barn förmodligen kommer att minnas länge.
    Gör inte det att du känner julstämning? Du är ju för sjutton tomten himself, han som kommer med julen😉

När jag var väldigt liten kom en äldre granne som tomte på jul. Han var ofta lite överförfriskad på ett roligt sätt. 
    En jul tappade han skägget när han drack glögg hos oss, väldigt roligt för oss barn: )
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Tomten är inte obetydlig!) skrev 2024-11-18 11:04:57 följande:
    Att se barnens lite skräckblandade förtjusning och glittrande ögon, bli bjuden på Alladinask, pepparkakor och glögg (nej just det..) och känna att du gör något som dessa barn förmodligen kommer att minnas länge.
    Gör inte det att du känner julstämning? Du är ju för sjutton tomten himself, han som kommer med julen😉

När jag var väldigt liten kom en äldre granne som tomte på jul. Han var ofta lite överförfriskad på ett roligt sätt. 
    En jul tappade han skägget när han drack glögg hos oss, väldigt roligt för oss barn: )
    Skulle vara den tråkigaste tomten då, "Skådespeleri" är inte mitt forté så att säga, sen har jag slutat helt med godis/ choklad/ läsk..
    Glögg ska vi inte tala om, får jag välja mellan glögg eller vätskebrist tar jag vätskebrist 10 av 10 ggr.
  • Anonym (Kepsmercagubbe med kasegylf)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-18 11:07:59 följande:
    Skulle vara den tråkigaste tomten då, "Skådespeleri" är inte mitt forté så att säga, sen har jag slutat helt med godis/ choklad/ läsk..
    Glögg ska vi inte tala om, får jag välja mellan glögg eller vätskebrist tar jag vätskebrist 10 av 10 ggr.
    Ja, meningen vore såklart att man hyr in dig för att du själv ska sätta i dig godiset framför kunderna.
  • Anonym (SoloRun1)
    Anonym (Kepsmercagubbe med kasegylf) skrev 2024-11-18 11:21:40 följande:
    Ja, meningen vore såklart att man hyr in dig för att du själv ska sätta i dig godiset framför kunderna.
    Tänkte inte på att gå och roffa åt sig, utan om man blev bjuden..
  • Anonym (Kepsmercagubbe med kasegylf)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-18 11:24:36 följande:
    Tänkte inte på att gå och roffa åt sig, utan om man blev bjuden..
    Knappast en risk värd att ta ju!
  • Tow2Mater

Kan du ha en depression TS?
    Ju mer du skriver ju mer förstår jag att ingen verkar vilja umgås med dig. I sällskap med andra måste man iallafall försöka sprida lite positivitet och inte bara negativitet. Dina konstanta negativa vibbar påverkar troligtvis bara andra att bli på dåligt humör.

• Anonym (Frida)
    Anonym (P) skrev 2024-11-16 16:52:13 följande:

Planera in att gå på julmässa i en kyrka på julafton. I min stad kommer det vara flera julbönstillfällen och olika midnattsmässor i kyrkorna över hela stan.

Planera in en sådan för dig själv, om du bor i en stad/nära en stad. Är säkert väldigt mysigt med tända ljus och musik och sång i en vacker kyrka!

Går alltid på julnattsgudstjänst, så stämningsfullt och vackert, man får verkligen julkänsla. Ibland går jag på julottan också.

Nu verkar det ju inte vara ett alternativ för TS då hon hellre sitter hemma istället. Tror TS skulle må bra av att vara lite mer öppen och mottaglig för att testa nya saker. 
  • Anonym (Gogo)
    Anonym (SoloRun1) skrev 2024-11-18 02:10:11 följande:
    Hitta lugnet, hitta inre friden, lycka att finnas i nuet???

Hoppas verkligen inte att du hänvisar till något mumbo jumbo nu väl?
    Sånt ger mig heebie Jeebies.
    Jag hänvisar till dig själv.

Sluta att tro att lycka ska komma från andra. Om man är olycklig är det egentligen bara ett resultat av att man inte gjort det man borde göra. Ingen annan är involverad. 

Lösningen för den som är olycklig är också att börja göra det man borde göra. I princip alla vet vad man ska göra för att  bli lyckligare om de tänker efter. Såsen till att höra det då.
  • Eurydike
    Anonym (Frida) skrev 2024-11-18 22:10:49 följande:
    Går alltid på julnattsgudstjänst, så stämningsfullt och vackert, man får verkligen julkänsla. Ibland går jag på julottan också.

Nu verkar det ju inte vara ett alternativ för TS då hon hellre sitter hemma istället. Tror TS skulle må bra av att vara lite mer öppen och mottaglig för att testa nya saker. 
    Jag gick på midnattsmässa för första gången förra året och det var väldigt stämningsfullt! I år ser jag fram emot att gå på det igen ⭐️
  • Anonym (Kiv (kille 50))

Är du man eller kvinna? Vad är det som har gått fel? Är det något du kan ändra på? 

Svar på tråden Åh vad less jag är på allt.