• Anonym (Tips?)

Hatar och älskar mitt hår - Vill inte raka mig

Jag kan ingenting om hår - Jag kan visserligen styla upp mitt hår med hårwax, men övrigt kan jag ingenting. Jag vill inte använnda hårwax jämnt, som jag gjorde på gymnasiet.

Jag använder det om det är fest och så.

Jag skulle vilja se mer vårdat ut. Men hur gör man?

Saltvattenspray kan väl fixa det mesta, men jag är samtidigt rädd om mitt hår och vill inte torka ut det.

Jag hatar mitt hår, men jag tycker också om det.

Jag vill inte snagga av mitt hår, men känner att jag kanske kommer göra det.

Finns det tips?

Jag är en man och har tjock hår.

• Svar på tråden Hatar och älskar mitt hår - Vill inte raka mig
  • Anonym (Lovisa)

En bra grundklippning är ett första steg.

Gå till en bra frisör och tala om vad du vill utstråla med din frisyr, tala om också om att du vill ha en frisyr som tack inte kräver wax alla dagar.

Tänk också på hur du klär dig inför frisörbesöket, kläder dvs helheten är också något frisörer lägger märke till och får en vision kring vad du har för stil.

Raka av håret ska du inte behöva med så bra förutsättningar som du har med ditt hår.

• asdfgh

Min erfarenhet (är visserligen kvinna, men har snaggat mig ett par gånger genom åren samt har manliga kompisar med tjockt hår) är att har man tjockt hår ser det bättre ut när det blir lite längre. När det är kort blir det lätt en boll.

Om jag inte minns fel är de första 2-3cm värst, sen börjar det lägga sig lite men jag skulle titta på frisyrer med minst 4-5cm långt hår. Själv har jag såpas tjockt hår att när jag snaggar sidorna av huvudet och bara lämnar kvar en rand på ca 3-4cm så ser mitt hår normaltjockt ut när jag har det utsläppt/i tofs i nacken. Har du någon som kan snagga dig regelbundet skulle någon sån frisyr kanske kunna vara ett alternativ?

Svar på tråden Hatar och älskar mitt hår - Vill inte raka mig