Det skulle vara information som behövdes komma ut, men han berättade direkt att jag pratade om henne!
Min bästa vän hade planerat ett projekt. Till detta projekt hade hon anlitat folk för att hjälpa till. Men jag märkte direkt att det var dåligt organiserat, och saker och ting var helt oförberedda. Det irriterade mig. Jag tog saken i egna händer och pratade med några av de som jobbade där och sa rakt ut att det var dåligt organiserat. Det behövde ju sägas!
Men sedan hände det. En ung man, som visst känner min vän privat, gick direkt efter mötet och berättade för henne vad jag hade sagt. Och nu, tydligen, är hon inte min vän längre. Hon tycker att jag "gick bakom hennes rygg".
Det där fick mig att koka. Jag bestämde mig för att ta ett snack med den här unge mannen. När vi pratade blev jag så arg att jag slog i bordet flera gånger ? så hårt att jag fick ont i handen! Han försvarade sig med att säga: "Det spelar ingen roll!" och "Men du gick ju bakom hennes rygg och berättade en massa saker." Han fattar inte att det jag sa var viktigt och något som behövde komma fram!
Jag sa till honom: "Händer något sånt här igen, då är du rökt!" Han har ju hjälpt mig tidigare med saker, som att måla och fixa, sånt som jag själv tycker är skräpjobb. Men då svarade han kaxigt: "Eller så slutar jag ställa upp för fler ärenden på en gång." Han missförstod mig helt! Jag försökte förklara: "Det var inte det jag menade. Du fattar ju aldrig vad man säger till dig!" Men han satt bara där och bad mig "sänka tonen." Sänka tonen?! Ska en 20-åring tala om för mig, en 60-årig kvinna, hur jag ska prata? Jag slog handen i bordet igen och sa: "Jäkla snorunge!"
Mot slutet av mötet satt han där, fortfarande lika lugn, och sa: "Jag gillar inte att bli kallad för jäkla snorunge." Med sin lugna ton la han till: "Spelar ingen roll. Du gick ju bakom ryggen på henne." Helt utan känslor! Jag var så arg att jag nästan skakade. Hur kan man vara så respektlös? Jag är så förbannad att jag knappt vet vad jag ska ta mig till!