• Anonym (SÅ ARG!)

Det skulle vara information som behövdes komma ut, men han berättade direkt att jag pratade om henne!

Min bästa vän hade planerat ett projekt. Till detta projekt hade hon anlitat folk för att hjälpa till. Men jag märkte direkt att det var dåligt organiserat, och saker och ting var helt oförberedda. Det irriterade mig. Jag tog saken i egna händer och pratade med några av de som jobbade där och sa rakt ut att det var dåligt organiserat. Det behövde ju sägas!

Men sedan hände det. En ung man, som visst känner min vän privat, gick direkt efter mötet och berättade för henne vad jag hade sagt. Och nu, tydligen, är hon inte min vän längre. Hon tycker att jag "gick bakom hennes rygg".

Det där fick mig att koka. Jag bestämde mig för att ta ett snack med den här unge mannen. När vi pratade blev jag så arg att jag slog i bordet flera gånger ? så hårt att jag fick ont i handen! Han försvarade sig med att säga: "Det spelar ingen roll!" och "Men du gick ju bakom hennes rygg och berättade en massa saker." Han fattar inte att det jag sa var viktigt och något som behövde komma fram!

Jag sa till honom: "Händer något sånt här igen, då är du rökt!" Han har ju hjälpt mig tidigare med saker, som att måla och fixa, sånt som jag själv tycker är skräpjobb. Men då svarade han kaxigt: "Eller så slutar jag ställa upp för fler ärenden på en gång." Han missförstod mig helt! Jag försökte förklara: "Det var inte det jag menade. Du fattar ju aldrig vad man säger till dig!" Men han satt bara där och bad mig "sänka tonen." Sänka tonen?! Ska en 20-åring tala om för mig, en 60-årig kvinna, hur jag ska prata? Jag slog handen i bordet igen och sa: "Jäkla snorunge!"

Mot slutet av mötet satt han där, fortfarande lika lugn, och sa: "Jag gillar inte att bli kallad för jäkla snorunge." Med sin lugna ton la han till: "Spelar ingen roll. Du gick ju bakom ryggen på henne." Helt utan känslor! Jag var så arg att jag nästan skakade. Hur kan man vara så respektlös? Jag är så förbannad att jag knappt vet vad jag ska ta mig till!

• Svar på tråden Det skulle vara information som behövdes komma ut, men han berättade direkt att jag pratade om henne!
  • Anonym (SÅ ARG!)
    Aliona skrev 2024-11-16 17:28:19 följande:

Men du gick ju bakom hennes rygg. Varför pratade du inte med henne direkt istället om du märkte att något var fel? Dessutom skriker du, slår näven i bordet och kallar mannen för förolämpningar - och blir upprörd för att han håller sig lugn! 

Han förstod inte vad han gjorde. Han ska inte berätta det som jag var tvungen att berätta för gruppen om. Resultatet blev att hon avslutade vänskapen.
    Anonym (Va) skrev 2024-11-16 17:33:17 följande:
    Du skulle ha tagit det med henne istället för att snacka skit om henne till andra. Och om den där killen gjort dig tjänster gratis så hoppas jag att han ber dig dra åt skogen efter det här. Du förtjänar att de båda två säger upp bekantskapen som du beter dig.
    Han radera mig från facebook och blockerade mig från facebook.
    Anonym (Va) skrev 2024-11-16 17:51:58 följande:
    Så vad menade du då när du sa att han "är rökt" om något liknande händer igen? Vad innebar det hotet egentligen?
    Kommer inte ihåg det just nu.

• Anonym (Ojojoj)

På slutet frågar du hur man kan vara så respektlös. Ja det borde ju du veta eftersom du var jävligt respektlös både mot honom och din fd väninna. Klart han inte vill hjälpa dig något mer.

• Anonym (Va)
    Anonym (SÅ ARG!) skrev 2024-11-16 18:44:34 följande:
    Han förstod inte vad han gjorde. Han ska inte berätta det som jag var tvungen att berätta för gruppen om. Resultatet blev att hon avslutade vänskapen.
    Anonym (Va) skrev 2024-11-16 17:33:17 följande:
    Du skulle ha tagit det med henne istället för att snacka skit om henne till andra. Och om den där killen gjort dig tjänster gratis så hoppas jag att han ber dig dra åt skogen efter det här. Du förtjänar att de båda två säger upp bekantskapen som du beter dig.
    Han radera mig från facebook och blockerade mig från facebook.Kommer inte ihåg det just nu.

Klart han ska. Han var ärlig, till skillnad från dig. Du behövde inte alls säga så till gruppen, du borde ha pratat med din f.d. vän istället

Bra!

Du måste väl veta på ett ungefär vad du menar när du säger att någon är rökt..? Tänkte du skicka någon att knäcka revbenen på honom, tänkte du skrika och skälla på honom, kasta en förbannelse över honom, anmäla honom till vartenda medlemsbrev du kan hitta online, eller vad...? Om man hotar någon (vilket kan uppfattas som olaga hot så du vet) så måste man väl själv fatta på ett ungefär vad man hade tänkt göra åt det.
  • Anonym (SÅ ARG!)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-16 18:54:02 följande:
    Klart han ska. Han var ärlig, till skillnad från dig. Du behövde inte alls säga så till gruppen, du borde ha pratat med din f.d. vän istället

Bra!

Du måste väl veta på ett ungefär vad du menar när du säger att någon är rökt..? Tänkte du skicka någon att knäcka revbenen på honom, tänkte du skrika och skälla på honom, kasta en förbannelse över honom, anmäla honom till vartenda medlemsbrev du kan hitta online, eller vad...? Om man hotar någon (vilket kan uppfattas som olaga hot så du vet) så måste man väl själv fatta på ett ungefär vad man hade tänkt göra åt det.

Jag tänkte att eftersom han tycker om att måla och lyfta och hålla på, så kanske om man säger något i den stilen så skulle han ta sig i kragen lite. Så jag försökte liksom fostra honom, med små kommentarer som jag egentligen inte menade så allvarligt.

Men så fort jag sa det, svarade han: "Eller så slutar jag ställa upp för fler ärenden på en gång.".

• Anonym (Va)
    Anonym (SÅ ARG!) skrev 2024-11-16 19:05:31 följande:

Jag tänkte att eftersom han tycker om att måla och lyfta och hålla på, så kanske om man säger något i den stilen så skulle han ta sig i kragen lite. Så jag försökte liksom fostra honom, med små kommentarer som jag egentligen inte menade så allvarligt.

Men så fort jag sa det, svarade han: "Eller så slutar jag ställa upp för fler ärenden på en gång.".

Han kanske tycker om att göra sånt åt människor som är sjyssta mot honom, du fattar väl att han inte gör sånt för att det är ett jättenöje där du liksom kan ha någon hållhake mot honom så han fortsätter göra saker gratis åt det...? Vad du än tycker om "snorungar" så är han en vuxen man (!) som förtjänar samma respekt som en gammal tant och det är inte din plats att fostra andra människor. Den som behöver fostras verkar vara du själv som inte har lärt sig hur man beter sig mot andra.

Japp, bra kille som satte ner foten direkt. Men igen, du måste väl ha ett hum om vad du hade tänkt för åtgärder mot honom om det skulle bli något liknande igen? Kanske hälla sniglar innanför tröjan på honom...?
  • Anonym (SÅ ARG!)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-16 19:11:34 följande:
    Han kanske tycker om att göra sånt åt människor som är sjyssta mot honom, du fattar väl att han inte gör sånt för att det är ett jättenöje där du liksom kan ha någon hållhake mot honom så han fortsätter göra saker gratis åt det...? Vad du än tycker om "snorungar" så är han en vuxen man (!) som förtjänar samma respekt som en gammal tant och det är inte din plats att fostra andra människor. Den som behöver fostras verkar vara du själv som inte har lärt sig hur man beter sig mot andra.

Japp, bra kille som satte ner foten direkt. Men igen, du måste väl ha ett hum om vad du hade tänkt för åtgärder mot honom om det skulle bli något liknande igen? Kanske hälla sniglar innanför tröjan på honom...?
    Jag förstår inte vad du försöker säga?
  • Anonym (Va)
    Anonym (SÅ ARG!) skrev 2024-11-16 19:28:21 följande:
    Läs mitt inlägg tills det klarnar då, känner ändå att det som står är väldigt tydligt. Och så kan du passa på att svara på frågorna också.
  • Fiona M
    Spucks skrev 2024-11-16 17:26:42 följande:

Nu är jag inte säkert om detta är en skämttråd. Vilket betyder, att ifall det är en, är det bra gjort - grattis Skrattande

Håller med!
  • Anonym (Zed)

Hur kommer det sig att du var för feg för att snacka med din (före detta) kompis?

• Anonym (kukn)

Alladessanovellerärtråkiga

• Anonym (kukn)

bra gjort??? den är likadan som resten av eljests

• Anonym (Ojojoj)
    Anonym (SÅ ARG!) skrev 2024-11-16 19:28:21 följande:
    Nej det brukar vara svårt att förstå det när man inte har alla hästar hemma.
  • Anonym (SÅ ARG!)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-16 19:11:34 följande:

Att be mig att sänka tonen när jag är riktigt arg är faktiskt både arrogant och besserwisseraktigt. Jag tänkte att jag säger det jag säger för att få honom att vakna upp. Där sitter han, helt känslokall och säger saker som "det spelar ingen roll". Ingenting av det jag sa verkade nå fram till honom, och jag blev bara argare och argare. Jag ville ju att han skulle vakna till och skärpa sig.

Jag tänkte att jag får honom att vakna upp, genom att säga det jag sa. Jag tänkte att det är hans nöje att lyfta, måla och hålla på, ja. Men om han vill dra sig undan, ja, då får han väl göra det.

• Anonym (Va)
    Anonym (SÅ ARG!) skrev 2024-11-17 07:31:46 följande:

Att be mig att sänka tonen när jag är riktigt arg är faktiskt både arrogant och besserwisseraktigt. Jag tänkte att jag säger det jag säger för att få honom att vakna upp. Där sitter han, helt känslokall och säger saker som "det spelar ingen roll". Ingenting av det jag sa verkade nå fram till honom, och jag blev bara argare och argare. Jag ville ju att han skulle vakna till och skärpa sig.

Jag tänkte att jag får honom att vakna upp, genom att säga det jag sa. Jag tänkte att det är hans nöje att lyfta, måla och hålla på, ja. Men om han vill dra sig undan, ja, då får han väl göra det.

Att höja tonen mot någon är faktiskt både arrogant och riktigt ohövligt. Att du sedan tycker att du ska "fostra" honom är verkligen besserwisseraktigt, och dessutom väldigt nedsättande eftersom du också utgår från hans ålder. Jättebra att killen är stark nog att stå upp mot såna som du!
  • Anonym (SÅ ARG!)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-17 08:10:08 följande:
    Att höja tonen mot någon är faktiskt både arrogant och riktigt ohövligt. Att du sedan tycker att du ska "fostra" honom är verkligen besserwisseraktigt, och dessutom väldigt nedsättande eftersom du också utgår från hans ålder. Jättebra att killen är stark nog att stå upp mot såna som du!
    Om han tycker det är fel att gå bakom ryggen folk, så gick han emot sin egna regel genom att gå bakom ryggen på mig!
  • Anonym (Zed)
    Anonym (SÅ ARG!) skrev 2024-11-17 10:09:43 följande:
    Om han tycker det är fel att gå bakom ryggen folk, så gick han emot sin egna regel genom att gå bakom ryggen på mig!
    Hur var det att gå bakom ryggen?
  • molly50
    Anonym (SÅ ARG!) skrev 2024-11-17 07:31:46 följande:

Jag kan förstå honom.
    Vem orkar stå och lyssna på någon som bara skriker?
    Du var ju själv rätt arrogant och respektlös som bara stod och skrek och slog näven i bordet istället för att lyssna på vad han hade att säga.
    Speciellt som du själv är den som har gjort fel som snackade skit om din kompis istället för att ta det direkt med henne.
    Han ska ha en eloge som orkade stå kvar och dessutom hålla sig lugn.
    Det är det nog inte alla som hade klarat i det läget.
Svar på tråden Det skulle vara information som behövdes komma ut, men han berättade direkt att jag pratade om henne!