Anonym (Klara) skrev 2024-11-19 09:52:30 följande:
Killen som jag dejtade när jag var strax över 20 som tog av en kondom utan att jag märkte, är det också mänskligt och ?man gör misstag?. Nej, jag tror till och med det kan räknas som ett övergrepp. Som tur är blev jag inte gravid den gången (hade dessutom redan ett barn) men om jag hade blivit det, hade du sagt samma sak då, försök lappa ihop situationen? Jag undrar var gränsen går för såna som tänker som ni? Och jag blir på riktigt rädd när jag läser om personer som försvarar sånt. Hoppas både min son och mina döttrar slipper råka ut för såna som dig och TS och några andra i tråden.
Och vad har din väns barnvagn med det här att göra? Och nej , att gå och köpa teaterblod för att lura någon till en graviditet är inte mänskligt och ?man gör misstag?. Det är något av det sjukaste jag har hört talas om (om tråden ena är på riktigt). Frågar dig också, du tycker alltså det är ok att en kille till exempel mixtrar med tjejens P-piller, ljuger om att han är steriliserad, gör hål i kondomen, tar av sig kondomen utan att tjejen märker eller kommer i tjejen mot hennes vilja? Är det också ?mänskligt?? Läste om någon som försökte skära ut sin tjejs P-stav.. också mänskligt eller? Blir på riktigt illamående av hur ni tänker..
Jag tror man måste vara förlåtande mot sig själv generellt. Ibland tänker man snett och gör grejer som inte blev bra. Det där med teaterblod låter som en knäpp idé som blev rejält fel.
Barnvagnen var en illustration av hur idén "att inte vara mogen för barn" kan se ut i praktiken. Föreställningen att barn är något man planerar och bestämmer är en väldigt nutida idé. Det är inget naturligt med den idén alls. Särskilt bland män är det min bild att det vanligt att vara nöjd med tvåsamheten och inte vilja ta nästa steg.
Att ljuga och hålla på är inte vettigt men man behöver också komma framåt i sådana här frågor. Att tänka sig att man ska kunna "diskutera sig till att bli redo" tror jag inte riktigt på. Att det bara händer är i min värld ett fullt rimligt sätt att få ordning på det hela. Sedan ska det helst hända utan inslag av lögner och fuskande.