• Sarsellinor

Mitt ex skrämmer mig

Hej! 

Jag gjorde slut med mitt ex för ca 3 månader sedan på sms eftersom han är manipulativ och jobbig. Det var ett mycket vänligt men tydligt sms. Efter det blockerade jag honom. 

Efter det kan jag se hur han ringer mig i princip varje dag. Det syns fast han är blockerad i samtalshistorik. Vid detta läge borde han förstå att han är blockerad för länge sedan. Han bor i en annan stad men börjar ändå oroa mig för att han är riktigt psyko. 

Överreagerar jag? Vad hade ni gjort i min sits? 

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Mitt ex skrämmer mig
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2024-11-19 14:23:53 följande:
    Och hur tolkar du rubriken i TS,"Mitt ex skrämmer mig"?
    Att han fortsätter ringa. Som jag redan sagt.
  • Anonym (Tjejen)
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 15:01:09 följande:

TS, kan något ha blivit glömt hos dig som han vill ha tillbaka?

Om så skulle vara, vad gissar du är orsaken till att han inte skickar t ex ett brev där han anger vad han i så fall vill ha tillbaka? Varför tycker du att det är normalt att ringa någon som blockerat honom varje dag under flera månader?

Är det för att du är en man som skulle bete dig så?

För mig låter det som stalkerbeteende. Alternativt utvecklingsstörning men det antar jag inte är fallet.
  • Tow2Mater
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-11-19 15:16:10 följande:
    Om så skulle vara, vad gissar du är orsaken till att han inte skickar t ex ett brev där han anger vad han i så fall vill ha tillbaka? Varför tycker du att det är normalt att ringa någon som blockerat honom varje dag under flera månader?

Är det för att du är en man som skulle bete dig så?

För mig låter det som stalkerbeteende. Alternativt utvecklingsstörning men det antar jag inte är fallet.
    Så nu ska jag gissa? Kan inte du gissa själv? Jag frågade TS en fråga, men hon verkar inte folja sin tråd idag.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 14:00:40 följande:
    Alla har sina egna världar baserade på egna erfarenheter, etc. Aven du. Och man kan tolka saker olika. Som att avsluta via sms är ett skitbeteende.
    Eller så kan man tänka sig att man vill hålla sig på behörigt avstånd från människor som är manipulativa och som man blir rädd för. Riktigt klokt beteende.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Tjejen)
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 16:11:00 följande:
    Så nu ska jag gissa? Kan inte du gissa själv? Jag frågade TS en fråga, men hon verkar inte folja sin tråd idag.
    Ja, jag menar, du har ju haft noll problem att gissa vilt hittills så varför inte lite till? Eftersom du säger att exet uppför sig normalt som en följd av ts hemska sätt att bryta upp.

Nä, jag gissar mkt sällan, jag håller mig till fakta.
  • Anonym (Ann)
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 13:01:30 följande:
    Många hittar på saker här.
    Fakta är att han ringer varje dag och har gjort i tre månader.

Det säger att han är läskig och att TS absolut inte bör svara honom.

Att TS dumpat genom sms kan uppfattas som taskigt, men det rättfärdigar inte hans beteende. 

Är det någon som hittar på är det ju du, som vanligt. 
  • Anonym (Ann)
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 16:11:00 följande:
    Ja, du verkar ju inte kunna läsa av vad TS förmedlar i sin text, utan du tror att han är en trevlig prick som skickar blommor varje fredag. 
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 14:59:42 följande:
    Att han fortsätter ringa. Som jag redan sagt.
    Och du tror inte att det kan vara skrämmande att han ringer varje dag i flera månaders tid?
    Han kanske har betett sig på liknande sätt då de var tillsammans också.
    Det är naivt att tro att han bara är ledsen och söker ett svar.
  • Tow2Mater
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 15:01:09 följande:

TS, kan något ha blivit glömt hos dig som han vill ha tillbaka?

Bumpar min fråga till TS så den inte forsvinner i svamlet.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 18:55:32 följande:
    Bumpar min fråga till TS så den inte forsvinner i svamlet.
    Svamlet består av rosor och kvarglömda saker. Wake up and smell the coffee. TS är rädd för sitt ex och gör klokt i att undvika honom.

Varför så ivrig att hitta förklaringar som gör om hans beteende till något normalt? Har du själv betett dig så här och vill rättfärdiga det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jo)
    molly50 skrev 2024-11-19 18:48:04 följande:
    Och du tror inte att det kan vara skrämmande att han ringer varje dag i flera månaders tid?
    Han kanske har betett sig på liknande sätt då de var tillsammans också.
    Det är naivt att tro att han bara är ledsen och söker ett svar.
    Troligen så är det så att han bettet sig på liknande sätt tidigare
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-19 20:27:18 följande:
    Troligen så är det så att han bettet sig på liknande sätt tidigare
    Ja,precis. Men Tow2mater verkar vilja få det till något annat.
    Som att hans beteende är något helt normalt.
  • Anonym (Ringblomma)

Trådstartaren har gjort rätt. Visst, i mångas ögon verkar det fegt men om man vet så vet man. Det finns inga "snygga" sätt att lämna en störd människa. Det är verkligen inte alla som ens fixar det. Dessutom går det inte att jämföra med hur nan skulle gjort om saker och ting vore normalt. Hans beteende kanske  är ett bevis för just det. Skulle tro att han anser att det är alla andra människor som är idioter. Du behöver troligen hjälp med att slippa undan den människan.l mitt fall utfärdades besöksförbud. Dessutom behövdes tillslut inte ens delgivning nå honom personligen. Hitta rätt hjälp! Det finns bättre team osv nu för tiden. Sådana där personer kan nämligen vara eller bli farliga.  Ta absolut inte på dig någon skuld för hur du lämnade, vad hade du för alternativ? 

• Anonym (red flag)
    Sarsellinor skrev 2024-11-18 19:21:07 följande:
    Mitt ex skrämmer mig

Hej! 

Jag gjorde slut med mitt ex för ca 3 månader sedan på sms eftersom han är manipulativ och jobbig. Det var ett mycket vänligt men tydligt sms. Efter det blockerade jag honom. 

Efter det kan jag se hur han ringer mig i princip varje dag. Det syns fast han är blockerad i samtalshistorik. Vid detta läge borde han förstå att han är blockerad för länge sedan. Han bor i en annan stad men börjar ändå oroa mig för att han är riktigt psyko. 

Överreagerar jag? Vad hade ni gjort i min sits? 

Tack på förhand! 

Du överdriver inte. Ta skärmdumpar på alla kontaktförsök och konversationer. Du kommer behöva det om han spårar ur.
  • Anonym (red flag)
    Anonym (Ringblomma) skrev 2024-11-20 08:13:26 följande:

Trådstartaren har gjort rätt. Visst, i mångas ögon verkar det fegt men om man vet så vet man. Det finns inga "snygga" sätt att lämna en störd människa. Det är verkligen inte alla som ens fixar det. Dessutom går det inte att jämföra med hur nan skulle gjort om saker och ting vore normalt. Hans beteende kanske  är ett bevis för just det. Skulle tro att han anser att det är alla andra människor som är idioter. Du behöver troligen hjälp med att slippa undan den människan.l mitt fall utfärdades besöksförbud. Dessutom behövdes tillslut inte ens delgivning nå honom personligen. Hitta rätt hjälp! Det finns bättre team osv nu för tiden. Sådana där personer kan nämligen vara eller bli farliga.  Ta absolut inte på dig någon skuld för hur du lämnade, vad hade du för alternativ? 

Precis.

Man ska lita på magkänslan eller utgå från beteendet och backa fort som fan. Backa och blocka.DIREKT en man visar sig vara sketchy (eller kvinna för den delen)

Svar på tråden Mitt ex skrämmer mig