• Anonym (Anonymus)

Är det jag som är känslig eller var det fel?

Häromdagen när jag och min kille skulle vara intima ville han sätta ögonbindel på mig och ?ta hand om mig?. Sagt och gjort, inget särskilt med det. Men efter ett tag fick jag hans kuk inkörd i munnen från ingenstans. Jag har inget emot att suga. Men jag vill gärna vara med på det. I den här situationen var det helt oväntat och ärligt talat mot min vilja. Och min kille är väl medveten om att jag har varit utsatt för sexuella övergrepp sedan jag var litet barn och sedan genom hela livet. Är det jag som är känslig pga allt jag varit med om eller var det inte helt okej gjort att bara göra så mot någon som har ögonbindel och inte vet vad som händer?

• Svar på tråden Är det jag som är känslig eller var det fel?
  • Anonym (j)

Varför ligger du med någon som du inte kan prata med om sånt här utan att vara livrädd för att han ska bli jättearg?

vänta nu läste mer... urk. Den där kan du inte lita på. Du behöver inte konfrontera utan kan dumpa direkt.

• Motherinlaw

Som vanligt när det kommer till kvinnor och män så tror kvinnor bara att männen ska förstå vad dem vill medans männen säger det rakt ut. 

Du får vara tydligare helt enkelt, han är inte tankeläsare! 

• Anonym (j)
    Motherinlaw skrev 2024-11-20 15:52:44 följande:

Som vanligt när det kommer till kvinnor och män så tror kvinnor bara att männen ska förstå vad dem vill medans männen säger det rakt ut. 

Nä inte om han är fullständigt dum i huvudet. Det är tydligt vilka förutsättningarna är och hur han gick över alla gränser. Inte något litet missförstånd precis.
  • Anonym (Nej)

"Älskling, det är ok att du har ögonbindel på mig, men jag är inte ok med att du utnyttjar mig sexuellt för det", ska man verkligen behöva gå igenom sånt med en normalt funtad person...? Ska man specificera en lista av saker som är ok eller inte ok kanske? Antingen vet man att man har samtycke eller så får man utgå från att man inte har det. TS eller andra kvinnor ska inte behöva täcka in varenda möjlig aspekt som en man kan komma att tänka på att han gör utan att hon är förberedd, införstådd och i samtycke.
  • Anonym (E)

Jag beklagar det du varit med om och att du hamnade i en situation du inte var bekväm med, men, hur länge har ni varit tillsammans och hur mycket vet han egentligen? Att du har berättat att du varit utsatt är en sak, men har du förklarat hur du känner angående avsugningar? 

Hans meddelande i efterhand visar ju på att han absolut inte förstått dina känslor, sa du ingenting när det hände? Jag förstår att det kanske inte är så lätt men han kan ju omöjligt veta om sexet fortsätter tänker jag.

Jag kanske har missat men vart hade du inte råd att åka? Jag förstår inte det inlägget...

Jag försvarar inte hans beteende men han behöver ju inte dömas ut som någon pervers våldtäktsman pga dålig kommunikation. 

• Anonym (Ähum)

Här var det ju faktiskt mannen som trodde kvinnan var tankeläsare när han antog att hon skulle veta vad han tänkte göra och att hon skulle vara okej med det. Så det där "som vanligt" kan du ju lägga tillbaka under stenen du hittade det. 

Han behöver helt enkelt vara tydlig med sina avsikter och inhämta samtycke innan han gör saker. Enkelt. 

• Anonym (Nej)

Av nyfikenhet, exakt vad var det ts kille sa "rakt ut"? Och hur ska hon kunna vara tankeläsare och veta vad han tänkte göra med henne? Saker de aldrig hade gjort förut dessutom?
  • Anonym (Anonymus)

Om någon säger att den ska sätta på mig ögonbindel och ta hand om mig, då tänker jag att det ska handla om mig och min njutning, allra helst eftersom det brukar vara så när min kille säger så. Att han dessutom skulle prova något helt nytt när jag inte såg något som jag dessutom har uttryckt tydligt att jag har svårt för, det räknade jag inte med och det har jag aldrig gett samtycke till. Han hade planerat detta noggrant och när jag sa att jag inte hade råd att åka till honom betalade han min resa så att jag kunde komma och få uppleva hans överraskning, som han så fint kallade det.

• Anonym (E)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-20 17:52:23 följande:

Om någon säger att den ska sätta på mig ögonbindel och ta hand om mig, då tänker jag att det ska handla om mig och min njutning, allra helst eftersom det brukar vara så när min kille säger så. Att han dessutom skulle prova något helt nytt när jag inte såg något som jag dessutom har uttryckt tydligt att jag har svårt för, det räknade jag inte med och det har jag aldrig gett samtycke till. Han hade planerat detta noggrant och när jag sa att jag inte hade råd att åka till honom betalade han min resa så att jag kunde komma och få uppleva hans överraskning, som han så fint kallade det.

Om ni nu brukar ha ögonbindel och det har var något helt nytt när du har varit tydlig med att han måste invänta dig så ja, det är ett övertramp, 

Nu spelar det egentligen ingen roll vad vi andra tycker då det på dina egna inlägg är tydligt med att han har gått över DIN gräns som du även kommunicerat, du ser honom med andra ögon nu och det är bara att avsluta relationen och gå vidare, hitta någon som är mer lyhörd och respekterar dig
  • Anonym (JB)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 11:16:36 följande:

Vi har faktiskt aldrig haft oralsex innan då det dels är ett rätt nytt förhållande dels har jag lite svårt för det pga massa traumatiska händelser i mitt liv. Och det vet han om. Och jag önskar att han låtit första gången varit på mitt intiativ och med min vilja, inte såhär. För när det känns rätt har jag som sagt inget emot det. Men såhär när jag inte alls var beredd tog det mig tillbaka till massa obehagliga minnen. 

Det förklarar saken, han lurade på dig ögonbindeln bara för att få köra ner kuken i halsen på dig. Vilket äckel. 
  • Anonym (nope)

Åh nej..detta fick mig att minnas den gången barnens pappa tyckte vi skulle ha lite mer spänning och han band fast mina händer i sängen och lade ögonbindel på mig. Första och sista gången det hände kan jag säga för det är INTE kul att inte ha kontroll över en sexuell situation. Och då menar jag inte att jag måste vara den som kontrollerar utan den helt vanliga kontrollen. Som fastbunden var jag helt utelämnad och det blev inte bra.

Sen finns det de som tycker detta låter kul och absolut, good for you men för mig var det bara obehagligt.

• Anonym (Nej!)

Nej! Det är du inte! Han är okänslig!

• Anonym (Man2)

Det kan ju vara så att han inte alls trodde att du skulle känna som du gjorde. Och jag är ledsen för det du upplevde och tycker du ska prata med honom och är han en bra man så lyssnar han på dig och respekterar det till fullo. Blir han arg är han inget att hänga i granen.

Jag personligen hade inte föreslagit något liknade när relationen är så pass ny och ni inte känner varandra då det kräver tillit.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-20 17:52:23 följande:

Är du fortfarande tillsammans med honom?
  • molly50
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 12:43:51 följande:

Problemet är att han inte alls verkar kunna förstå att det kan ha känts jobbigt för mig. För efteråt skickade han ett meddelande och frågade om det var lika fantastiskt för mig som det var för honom?

Och vad svarade du på det?
    Jag hoppas att du svarade att det inte alls var lika fantastiskt för dig med hans sk "överraskning" då han mycket väl vet vad du varit utsatt för sen du var barn.
  • Anonym (M)

Jag tycker det här är svårt att svara på till 100 %

du samtyckte ju till att få ögonbindel och bli omhändertagen? sen antar jag att man vanligen inte tänker att omhändertagandet kommer innebära en kuk i munnen, men alla är inte stöpta i samma form, ett faktum som är svårt att avfärda

• Anonym (M.l)
    Anonym (Anonymus) skrev 2024-11-19 10:37:48 följande:
    Är det jag som är känslig eller var det fel?

Häromdagen när jag och min kille skulle vara intima ville han sätta ögonbindel på mig och ?ta hand om mig?. Sagt och gjort, inget särskilt med det. Men efter ett tag fick jag hans kuk inkörd i munnen från ingenstans. Jag har inget emot att suga. Men jag vill gärna vara med på det. I den här situationen var det helt oväntat och ärligt talat mot min vilja. Och min kille är väl medveten om att jag har varit utsatt för sexuella övergrepp sedan jag var litet barn och sedan genom hela livet. Är det jag som är känslig pga allt jag varit med om eller var det inte helt okej gjort att bara göra så mot någon som har ögonbindel och inte vet vad som händer?

Din kille borde pratat med dig innan vad han skulle göra och med tanke på vad du har varit utsatt för tidigare så borde han inte gjort detta på dig överhuvudtaget. Som kille blir man mörkrädd över hur vissa män agerar mot en kvinna. Bedrövligt i mina ögon.
  • Anonym (C)

Ni som försvarar killen, brukar ni amse att det ingår i att bli omhändertagen att få en kuk inkörd i munnen utan förvarning? 

Låter porrskadat om man tror tjejen kommer av att suga.

Svar på tråden Är det jag som är känslig eller var det fel?