• Anonym (Sårad igen?)

Han ringde och ville ha mig tillbaka. Idag svarar han inte

vi hade för 3 månader sedan ett uppbrott jag och mitt ex. Var väldigt jobbigt för båda då det var praktiska skäl. Har inte träffats sen dess. Senaste månaden har vi haft sporadisk kontakt på kompisnivå med sms och nåt enstaka telefonsamtal. Igår ringde han mig och sa att han saknar mig och älskar mig och vill försöka igen. Vi sa vi skulle träffas imorgon och vi gjorde planer för helgen. Idag har jag skickat ett sms och ringt en gång ikväll men han svarar inte. 

kkart ni inte kan veta varför, men tror ni han fått kalla fötter? Blir helt förstörd här nu. Äter upp mig inifrån. 

• Svar på tråden Han ringde och ville ha mig tillbaka. Idag svarar han inte
  • Anonym (Li)

Vem vet. och det spelar inte heller någon roll. Man beter sig inte så som han gör. Älskar man någon så utsätter man inte den personen för detta.

Tycker du ska avvakta. Nästa gång han hör av sig så var bestämd att nej, detta går du inte med på. Han har skjutit ut sig själv. önska honom lycka till och bryt sen kontakten.

För din egen skull

• Anonym (Praktisk)

Har de praktiska skälen löst sig? För annars kanske han har insett att de fortfarande finns kvar?

• Anonym (Djävulens advokat)

Han ångrar sig och vill egentligen inte ha dig tillbaka. Han hade bara ett svagt ögonblick, men det gick över.

• Tow2Mater

Vilka planer har ni for helgen? Det är väl dem ni ska fousera på. Något kan ju ha varit akut ikväll; jobb? sjuk släkting? fixa helgens saker?

• Anonym (Sårad igen?)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-19 22:57:18 följande:

Vem vet. och det spelar inte heller någon roll. Man beter sig inte så som han gör. Älskar man någon så utsätter man inte den personen för detta.

Tycker du ska avvakta. Nästa gång han hör av sig så var bestämd att nej, detta går du inte med på. Han har skjutit ut sig själv. önska honom lycka till och bryt sen kontakten.

För din egen skull

känns bara som att jag måste utforska detta för att inte grubbla OM  det gått eller ej? men ha det är väldigt fram och tillbaka och det är tredje gången han gör slut.. 

• Anonym (Sårad igen?)
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 23:41:54 följande:

Vilka planer har ni for helgen? Det är väl dem ni ska fousera på. Något kan ju ha varit akut ikväll; jobb? sjuk släkting? fixa helgens saker?

Vi ska ut i skogen och basta och laga mat. Tack! behöver vara realistisk.. men är så rädd för att bli lämnad igen. Han ringde nästan direkt jag startat tråden och han hade somnat... han sa förlåt förlåt osv. Så farligare än så var det inte. 
  • Anonym (Sårad igen?)
    Anonym (Praktisk) skrev 2024-11-19 23:00:09 följande:

Har de praktiska skälen löst sig? För annars kanske han har insett att de fortfarande finns kvar?

Nej de har inte det. Våra problem finns nog kvar. Ska ses imorgon och prata om allt. Är det som är risken. Vi älskar varandra och kan inte bryta, men sen kanske verkligheten kommer ikapp.
  • Anonym (Linda)

Exakt vad har löst sig på 3 månader? 

Det känns väldigt elakt att bygga förhoppning för att sen om nån månad igen inse att det tar slut av samma skäl ännu en gång. 

Det är inte kärlek. 

Gör slut en gång för alla och bryr kontakten om det inte finns nån praktisk lösning på era problem som håller i längden.  Allt annat är faktiskt bara egoistiskt och elakt. 

Älskar man varandra så vill man varandras bästa. Och det är inte att bygga falska förhoppningar.  

Svar på tråden Han ringde och ville ha mig tillbaka. Idag svarar han inte