• Anonym (Kärlek på twitter?)

Träffat tjej via X men något känns skumt?

Jag började skriva mycket med en tjej jag träffade på X (twitter) Det började med att vi höll med varandra mycket i diskussioner sedan gick det mycket till att vi diskuterade skillnader mellan Sverige och där hon är ifrån och bor. Från det till att hon började skriva om att hon känner att jag är hennes "soulmate". Hon skickade bara en dag att "omw to you now" och det är 22 timmars flygresa med mellanlandningar. Hon var här i två veckor och vi hade jättetrevligt. Hon är söt, vacker men det är något skumt. Väldigt intensiv, väldigt intensiv är hon. Det var full fart hela tiden hon ville ha sex, se bebiskort på mig, ha sex, visa olika platser, veta allt om mig, ha sex. Det är liksom pang-pang-pang jag vill det här, det här, det här. Sedan blir det så. Två väldigt intensiva veckor (jag hade sparade semesterdagar). Nu skriver hon att "We are basically married at this point" och hon vill komma hit igen över jul/nyår och träffa mina föräldrar och sedan att jag skall åka till henne och möta hennes föräldrar i februari eller mars. Det känns som att det går väldigt fort?

• Svar på tråden Träffat tjej via X men något känns skumt?
  • Fjäril kär

Jag får ont i magen av det här för av allt du berättar så känns det som att du som person inte verkar viktig utan hon har en färdig plan . Vad du vill och tycker verkar vara ointressant för hon följer sin plan.

Man har inte svaret på allt efter några månader men eftersom hon har allt det verkar hon uppenbart ha haft en plan i flera år.

Hur många  har hon försökt med tidigare utan att lyckas är min undran...  ?

Det känns som hon är en amerikansk variant av balkanbrudar som vill till Sverige och gifta sig oavsett med Vem... 

En sund människa inser att det finns reella problem som inte kan lösas med pappas pengar . En sund person föreslår inte pappa som svaret på all byråkrati och naivt tror att lagen inte gäller henne...

Åk över och hälsa på henne och se om hon talar sanning  men se till att prata med hennes föräldrar enskilt och se till att du har en bokad returresa som inte kan avbokas. 

• Anonym (Gj)

Nej, nej. 

Lyssna nu på en som är 51 år. Om det inte känns bra så är det inte bra. 

• Anonym (Psykiatri)

Det där skulle kunna vara någon av våra patienter med bipolär sjukdom eller EIPS (tidiga kallat borderline). INTE ett sunt beteende! Och kommer inte sluta väl för ts. Lyssna på din magkänsla ts!  (Och läs gärna på lite om dessa diagnoser)

• Anonym (Kärlek på twitter?)
    Tow2Mater skrev 2024-11-20 00:41:01 följande:
    Vilket 'work-visa"?

www.uscis.gov/working-in-the-united-states/information-for-employers-and-employees/petition-process-overview

Så hon vill inte att ni ska gå igenom visaprocessen baserat på äktenskap?
    Jag har faktiskt ingen aning.
    Fjäril kär skrev 2024-11-20 00:41:51 följande:

Jag får ont i magen av det här för av allt du berättar så känns det som att du som person inte verkar viktig utan hon har en färdig plan . Vad du vill och tycker verkar vara ointressant för hon följer sin plan.

Man har inte svaret på allt efter några månader men eftersom hon har allt det verkar hon uppenbart ha haft en plan i flera år.

Det känns som hon är en amerikansk variant av balkanbrudar som vill till Sverige och gifta sig oavsett med Vem... 

En sund människa inser att det finns reella problem som inte kan lösas med pappas pengar . En sund person föreslår inte pappa som svaret på all byråkrati och naivt tror att lagen inte gäller henne...

Åk över och hälsa på henne och se om hon talar sanning  men se till att prata med hennes föräldrar enskilt och se till att du har en bokad returresa som inte kan avbokas. 

Det kändes som hon gick väldigt fort från lära känna till att bestämma att vi var menade för varandra och hennes plan ja. 
    Anonym (Gj) skrev 2024-11-20 05:24:03 följande:

Nej, nej. 

Lyssna nu på en som är 51 år. Om det inte känns bra så är det inte bra. 

Anonym (Psykiatri) skrev 2024-11-20 06:13:34 följande:

Det där skulle kunna vara någon av våra patienter med bipolär sjukdom eller EIPS (tidiga kallat borderline). INTE ett sunt beteende! Och kommer inte sluta väl för ts. Lyssna på din magkänsla ts!  (Och läs gärna på lite om dessa diagnoser)

Det känns på ett sätt väldigt bra, jag är starkt dragen till henne rent fysiskt, när hon var här kändes det som att jag gick på moln med bara korta pauser av men vad intensiv hon är och hon pratar hela tiden. Fysisk attraktion är ju en viktig bit och jag har aldrig känt så här starkt på det sättet tidigare. Men jag är rädd att jag dras med och låter penis bestämma.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kärlek på twitter?) skrev 2024-11-20 06:47:07 följande:

Det kändes som hon gick väldigt fort från lära känna till att bestämma att vi var menade för varandra och hennes plan ja. 

Det känns på ett sätt väldigt bra, jag är starkt dragen till henne rent fysiskt, när hon var här kändes det som att jag gick på moln med bara korta pauser av men vad intensiv hon är och hon pratar hela tiden. Fysisk attraktion är ju en viktig bit och jag har aldrig känt så här starkt på det sättet tidigare. Men jag är rädd att jag dras med och låter penis bestämma.
    Vad du behöver göra är att dra ner på kontakten med henne och samtidigt börja kolla upp fakta kring det hon säger. Det är dessutom din skyldighet eftersom det handlar om lagar och regler kring migration etc och då finns inga ursäkter kring att det gått för fort eller att du trodde hon hade rätt. 
    Ta lite vuxet ansvar här. 

Ju mer fakta du har ju lättare kommer du ha att säga nej. 
  • Anonym (tippar)

Arkansas? Religös/religösa föräldrar. Kanske har hon varit frisläppt tidigare och fått ett ryckte om sig, som måste "kureras" med att hon hittar en man, men den mannen kommer inte hittas på hemorten. Och det är så klart bråttom för att få bort stämpeln. Europeiska män, särskilt nordeuropeiska, är mindre nogräknade om kvinnors sexuella bakgrund.

Du är hennes biljett att bli accepterad igen hemma i Conway.

Spekulationer, naturligtvis, men jag har vuxit upp i Amerkanska Södern. 

• Anonym (J)
    Anonym (Rätt tolkning) skrev 2024-11-19 22:56:24 följande:

Jag kan inte se något skumt i det du berättar här iaf. Det vore ju en helt annan sak om hon började trixa och ville ha pengar innan ni träffades. Sen tog pengarna slut, hon vill ha mer för att kunna resa, köpa pass, mamman blir sjuk, etc, etc.

Ni har ju träffats! Hon verkar vara en skön tjej. Troligtvis förälskad i dig. Jag skulle säga att många svenska killar som tidigare bara har träffat svenska tjejer får en chock när dom ser hur bra många utländska tjejer kan vara. Inte alls som svenska tjejer. Visst, det går lite fort. En bagatell i mina ögon.

Haha nej det är varningsflaggor överallt här. Bara det där med att helt bsra sådär åka 22h till en kille , hur visste hon att han kunde ses då? de verkade ju inte ha bestämt något. Desperat tjej.
  • Anonym (J)
    Anonym (Kärlek på twitter?) skrev 2024-11-20 06:47:07 följande:

Det är ju att hon är så intensiv som gör att du blir nyfiken. De gör så. För att fånga personen. Det där försvinner garanterat efter ett litet tag. 
  • Anonym (J)
    Fjäril kär skrev 2024-11-20 10:20:30 följande:
    Vad du behöver göra är att dra ner på kontakten med henne och samtidigt börja kolla upp fakta kring det hon säger. Det är dessutom din skyldighet eftersom det handlar om lagar och regler kring migration etc och då finns inga ursäkter kring att det gått för fort eller att du trodde hon hade rätt. 
    Ta lite vuxet ansvar här. 

Ju mer fakta du har ju lättare kommer du ha att säga nej. 
    Håller med. och LÄR KÄNNA henne. Ni känner inte varann än. Har hon inte tålamod är hon inte seriös.
  • Ascendere
    Anonym (Kärlek på twitter?) skrev 2024-11-20 00:08:19 följande:
    Jag har försökt prata lite om det mest för att kanske sakta ner henne men det är "Don´t worry, my dad will hire you" Så det känns som hon redan har planerat allt. Vart vi skall bo, vart jag skall jobba. work-visa och att vi skall gå i kyrkan på söndagar och sedan "hike"  
    Nej nej nej.
    Som någon skrev, hon har en plan, där ingår en man, nu råkar det ha blivit du men det har inget med dig som person att göra, hon vill bara ha någon som tackar ja.
    Tycker du ska reda ut ditt eget liv och vad du vill istället för att bara haka på någon annans plan. 
Svar på tråden Träffat tjej via X men något känns skumt?