• Anonym (Less)

Klagar på att jag aldrig är kåt

Jag är aldrig kåt, ok! Och har nu också fått höra det av min man. Jag vet inte varför jag aldrig är kåt! Hur fan vet man det?! orkar inte att han klagar, gör ju inte att jag blir mer kåt direkt 

• Svar på tråden Klagar på att jag aldrig är kåt
  • Anonym (.))
    Anonym skrev 2024-11-21 20:44:57 följande:
    Ok, killen är en skitstövel.
    Normalt att tappa sexlusten då.
    Det tror jag definitivt. Ju mer vidrigt och osexigt en man beter sig mot kvinnan, desto mer avtänd kommer hon troligtvis att bli. Jag vet vad jag talar om sen flera år tillbaka. 
  • Anonym (r)
    Anonym (Less) skrev 2024-11-21 20:00:07 följande:

Jag lämnar denna tråd. Har blivit missförstådd vid de flesta inlägg.

Ja det är väl ett återkommande problem med tanke på antal trådar.
  • Dr Nail

Skicka din man till Denmark så han kommer tillbaka lugnare, då kommer han inte störa dig på ett tag.

• Anonym (42)
    Dr Nail skrev 2024-11-22 10:18:05 följande:

Skicka din man till Denmark så han kommer tillbaka lugnare, då kommer han inte störa dig på ett tag.

Fråga Farah vad hon tycker om det förslaget. Tydligen så man gör i Sydamerika! 

Men källan till att lösa problemet är att prata om det. Kass man som inte drar sitt lass även om jag känner att jag drar hela lasset i mitt förhållande. 

Men gör tydligt för honom att du behöver komma för att det ska bli intressant med sex igen. Sen får ni väl liva upp sexlivet med erotiska noveller (ex sexnovell .se) eller ren porr.. Kanske på sikt besöka en sexklubb
  • Freddie K

Du kanske bara behöver lite spänning eller känna dig åtrådd och så. Hur gör du när du är på egen hand?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (JB)

Jag förstår att du inte är kåt, med en sån kass älskare. 

• Anonym (sweet dreams)
    Anonym (B) skrev 2024-11-21 19:29:18 följande:
    Du skulle naturligtvis ha lämnat honom. Bara en idiot gör om samma misstag om och om igen och hoppas det blir annorlunda.

Grattis, du har just beskrivit en genomsnittlig man som "inte får tillräckligt med sex", men aldrig har funderat över varför
  • Anonym (sweet dreams)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-11-21 19:56:16 följande:
    Då har du valt fel man. Ditt eget beslut.
    Problemet är att så många män är fel att det blir svårt att välja rätt.
  • Tyra myra

Denna diskussion speglar på ett bra sätt hur liten insikt många har i ämnet sex och samlevnad.

Ett fungerande sexliv kräver att båda parter känner lust till varandra. Gör man inte detta kanske man ska nöja sig med att bara leva tillsammans eller gå skilda vägar. 

För att behålla lusten till varandra krävs både tillit och öppenhet från båda parter. Det krävs kärlek i relationen helt enkelt.  De som tror att man kan särskilja kärlek och sex blir nog besvikna. 

Den romantiska kärleken och den erotiska kärleken är nära förknippade med varandra och när den ena av dem minskar eller saknas så gör man nog bäst i att fundera på om man kan reparera detta eller avsluta relationen.  Det är når någon av parterna börjar känna sig fångad i relationen som den nedåtgående spiralen börjar.  

• Venenum

Börja om från början. 
    Förklara för din man att du inte är kåt och varför du inte är kåt. Fundera över och förklara vad som gör dig kåt. Då har han en möjlighet att vara en del av lösningen. 

Lycka till!

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Epikuros
    Anonym (Less) skrev 2024-11-21 18:57:43 följande:
    Klagar på att jag aldrig är kåt

Jag är aldrig kåt, ok! Och har nu också fått höra det av min man. Jag vet inte varför jag aldrig är kåt! Hur fan vet man det?! orkar inte att han klagar, gör ju inte att jag blir mer kåt direkt 

Det låter ju inget vidare med din situation. Fattar att gnäll inte får det att rinna till. Men om jag väljer att tolka din man på ett snällt sätt (och jag medger att jag inte har en aning om hur han är och kanske tar helt fel) så förhåller det sig så med många av oss män att vi aldrig fått lära oss att formulera behov.
    Jag lever i ett sexlöst förhållande. Under många år gick jag omkring och tänkte att jag behövde mer sex i mitt liv.  "SEX" - odefinierat hur, när, varför, med vem ... bara sex. Men sen fattade jag att vad det egentligen handlade om var att jag verkligen saknade min fru. Vad jag verkligen längtade efter var henne, men jag var så otränad på att ens i tankarna formulera sånt. 
Svar på tråden Klagar på att jag aldrig är kåt