• Anonym (Ung kvinna med äldre man)

Dejta äldre

Jag har börjar dejta en man som är 11 år äldre än mig. Han är väldigt snäll och givmild. Men varför har jag så svårt att släppa tanken om att han kommer få grå hårstrån och vara rynkig om några år och jag fortfarande kommer se ut som en ung vuxen? Tror ni på att kärleken inte ser nummer? På ett sätt känner jag mig lite som en sådan hollywood housewife, han betalar för allt, har egen lägenhet och bil. Jag har precis börjar karriären och pluggar fortfarande, kan det vara därför jag dras till honom? Har jag blivit en ?gold digger??

• Svar på tråden Dejta äldre
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Hur gamla är ni?

• Anonym (M)

Vad är problemet? Tror du att du inte kommer att vara attraherad av honom längre, eller är det omgivningens tankar? Skit i vad andra tycker. Om du inte älskar honom längre fram, oavsett orsak, så kan man faktiskt göra slut.

Var tacksam om du har hittat en bra man! De växer inte på träd.

• Anonym (Adriana)

11 år är ju ingenting.  Ni har ju fortfarande väldigt många gemensamma referenspunkter i livet . Och ju äldre ni blir desto mindre kommer skillnaden märkas då ni istället refererar till ett gemensamt liv och utgår från samma liv och är med på livshändelser tillsammans. 

Och vad gäller åldrande... vem säger att han får gråa här alls?  Kanske är det du som får grått hår istället?  Och varför skulle inte gråa hår vara sexigt? Tänk på alla skådisar och artister som anses hunkar och har både grått hår och grått skägg som till och med tonåringar finner sexiga. 

Och har ni varit gifta i 20 år är det väl DET som räknas som viktigt istället för håret? 

• Anonym (bb)
    Anonym (Ung kvinna med äldre man) skrev 2024-11-22 11:28:24 följande:
    Dejta äldre

Jag har börjar dejta en man som är 11 år äldre än mig. Han är väldigt snäll och givmild. Men varför har jag så svårt att släppa tanken om att han kommer få grå hårstrån och vara rynkig om några år och jag fortfarande kommer se ut som en ung vuxen? Tror ni på att kärleken inte ser nummer? På ett sätt känner jag mig lite som en sådan hollywood housewife, han betalar för allt, har egen lägenhet och bil. Jag har precis börjar karriären och pluggar fortfarande, kan det vara därför jag dras till honom? Har jag blivit en ?gold digger??

Inga problem, så ytlig som ger sken av att vara, så är han väl snart utbytt. 
    Anonym (Adriana) skrev 2024-11-22 11:45:53 följande:

11 år är ju ingenting.  Ni har ju fortfarande väldigt många gemensamma referenspunkter i livet . Och ju äldre ni blir desto mindre kommer skillnaden märkas då ni istället refererar till ett gemensamt liv och utgår från samma liv och är med på livshändelser tillsammans. 

Och vad gäller åldrande... vem säger att han får gråa här alls?  Kanske är det du som får grått hår istället?  Och varför skulle inte gråa hår vara sexigt? Tänk på alla skådisar och artister som anses hunkar och har både grått hår och grått skägg som till och med tonåringar finner sexiga. 

Och har ni varit gifta i 20 år är det väl DET som räknas som viktigt istället för håret? 

Jo jag köper det. Har nog aldrig sett grått hår som något attraktivt inte just nu iallafall men det kanske kommer med åldern. Vi får se hur det går helt enkelt.
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-22 11:31:58 följande:

Hur gamla är ni?

Jag är i tidig 20 års ålder han närmre till 40.
    Anonym (M) skrev 2024-11-22 11:43:31 följande:

Vad är problemet? Tror du att du inte kommer att vara attraherad av honom längre, eller är det omgivningens tankar? Skit i vad andra tycker. Om du inte älskar honom längre fram, oavsett orsak, så kan man faktiskt göra slut.

Var tacksam om du har hittat en bra man! De växer inte på träd.

Nej folk i min omgivning har inte med saken att göra. Jag kommer bara på mig att tänka mycket på åldersskillnaden. Jag vet inte om han är en bra man ännu det har bara gått någon månad. Men han festar mycket och är närmre 40 år, jag ser mig själv på en helt annan plats när jag är i hans ålder. Sedan umgås han med mycket yngre kompisar. Samtidigt som jag är attraherad till honom och klickar med honom kan jag inte stoppa dom tankarna. Men du har rätt jag får kanske se hur det går lite.
  • Anonym (M)

Han låter lite omogen i jämförelse med dig, som att ni är i olika faser i livet, där det paradoxalt nog är du som kommit längre.

Men det där med grått hår skulle jag inte fästa mig så mycket vid, attraheras man av personen så spelar färgen mindre roll. Hans personlighet är viktigare.

• Anonym (Kvinna 25)

Grå hår stör mig inte så mycket. MEN kala fläckar och flint, usch.

Anonym (Kvinna 25) skrev 2024-11-22 13:48:10 följande:

Grå hår stör mig inte så mycket. MEN kala fläckar och flint, usch.

Det hade jag inte ens tänkt på. När börjar man tappa hår? Men du som ändå är 25 vad är äldsta killen du skulle kunna träffa?
  • Anonym (Hjälper inte?)

Jag vet inte om dejta äldre hjälper? Jag har haft tanken att 30+ män har växt upp och vill träffa kärleken.

Det är vad jag också vill. Kärlek, gifta sig allt det där. Har aldrig haft ett intresse av att ligga runt, festa eller vara ung på set sättet utan alltid kärleken.

Så har sökt mig till män 30-35 ända sedan jag var 15...men det har inte hjälpt och nu är jag snart 30 själv.

• Anonym (?)

Han är närmare 40 och du tidig 20 men bara 11 år som diffar? Är du 25 och han 36? Skulle inte säga du är tidig 20 då, eller så är han inte närmare 40. 

Oavsett, är ni nöjda bägge är det inga problem .

Svar på tråden Dejta äldre