• Anonym (Koala)

Hur höga krav får man ha när man dejtar?

Jag vet att jag till stor del är singel för att jag har för höga krav. Det är många som har det idag, märker även att männen börjar ställa högre och högre krav. Hur höga krav får man egentligen ha och kan kärlek växa fram även om allt inte känns 100 från början? Hur tänker ni? 

• Svar på tråden Hur höga krav får man ha när man dejtar?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 13:49:28 följande:
    Det är hyckleri från männen då väldigt många män påpekar hur långa de är...
    Fast de skiter väl i vad männen påpekar på sina profiler, de är inte intresserade av att träffa män
  • Svensson5
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 13:05:04 följande:
    Så det du menar är att en kort man behöver kompensera sin längd med annat ? 
    Det förutsätter ju att en kvinna kan se förbi att mannen är kort också.  Samtidigt som det kräver att hon inte får kontakt med en lång, tränad, trevlig och rolig man. För då är den korta mannen med samma egenskaper ute ur matchen.

Nu är jag ganska säker på att dina problem beror på att du har en oskön personlighet.

Men de flesta kvinnor och män kan förbättra sin fysik så att de blir lite mer attraktiva.

Du verkar ju även ha lite konstigt focus på dina problem, det är väldigt få män som är långa och vältränade 

Det är ju även så att majoriteten av män och kvinnor inte kan få vem de vill eller några ?10 poängare? utan man för gå på helheten, tex att man är en skön person att umgås med 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-11-29 13:59:42 följande:
    Fast de skiter väl i vad männen påpekar på sina profiler, de är inte intresserade av att träffa män
    Nej, men varför är det mer accepterat att skriva längden än vikten. Det förstår jag inte ...
  • Anonym (Rob)
    Svensson5 skrev 2024-11-29 14:00:05 följande:

Nu är jag ganska säker på att dina problem beror på att du har en oskön personlighet.

Men de flesta kvinnor och män kan förbättra sin fysik så att de blir lite mer attraktiva.

Du verkar ju även ha lite konstigt focus på dina problem, det är väldigt få män som är långa och vältränade 

Det är ju även så att majoriteten av män och kvinnor inte kan få vem de vill eller några ?10 poängare? utan man för gå på helheten, tex att man är en skön person att umgås med 

Jag skulle säga att de kvinnor jag söker tillhör toppskiktet.   Det finns liksom inte särskilt många kvinnor som är smala och attraktiva.  De i sin tur kan plocka från toppskiktet av marknaden.
    Om jag hade attraherats av mulliga kvinnor hade jag kunnat swipa höger på 9/10 kvinnor.   
  • Marmite Devil
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 14:02:57 följande:
    Nej, men varför är det mer accepterat att skriva längden än vikten. Det förstår jag inte ...
    Nej, vi har förstått det. 
  • Anonym (Snygg)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 13:56:03 följande:
    Ska man tolka det som att du inte tycker att utseendet på män är så viktigt?
    Om jag tycker en kvinna är snygg och har snygg kropp så är det den bästa komplimangen kvinna kan få... 
    För då är det en kvinna jag kan tänka mig att ge energi till... Är hon inte attraktiv skulle jag inte ödsla min tid på henne. Eftersom attraktion är grunden i ett förhållande. Jag är dock väldigt selektiv på att ge kvinnor såna komplimanger.  
    What! Hur menar du nu?

Måste erkänna att jag tyvärr för ofta dras till de snyggare och mest eftertraktade männen, men även öppen för de andra killarna som av den större massan inte är lika heta. 

Så jo utseendet är viktigt.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 14:02:57 följande:
    Ska man inte träffa en man utan en kvinna, man bryr sig om hur kvinnan framställer sig osv, så är det inte intressant om män skriver ut sina längder eller ej, jag tror män på dejtingsajter främst är intresserade av kvinnors profiler och inte att kolla så att män och kvinnor ska skriva på samma sätt
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Snygg) skrev 2024-11-29 14:08:05 följande:
    What! Hur menar du nu?

Måste erkänna att jag tyvärr för ofta dras till de snyggare och mest eftertraktade männen, men även öppen för de andra killarna som av den större massan inte är lika heta. 

Så jo utseendet är viktigt.
    Men det går inte ihop för dig då. Du tycker inte om att få komplimanger för ditt utseende. Men du tycker ändå att utseendet är viktigt?  Känns motsägelsefullt...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-11-29 14:12:44 följande:
    Ska man inte träffa en man utan en kvinna, man bryr sig om hur kvinnan framställer sig osv, så är det inte intressant om män skriver ut sina längder eller ej, jag tror män på dejtingsajter främst är intresserade av kvinnors profiler och inte att kolla så att män och kvinnor ska skriva på samma sätt
    Ok, männen tänker väl att det är nåt speciellt med kvinnan eftersom hon sticker ut från mängden.  Kvinnor vill ju normalt sett inte prata om sin vikt överhuvudtaget. Så då måste de va nåt fel på henne.  
    Det är väl de jag menar att skulle fler kvinnor göra det skulle det inte vara något konstigt.
  • Svensson5
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 14:06:27 följande:
    Jag skulle säga att de kvinnor jag söker tillhör toppskiktet.   Det finns liksom inte särskilt många kvinnor som är smala och attraktiva.  De i sin tur kan plocka från toppskiktet av marknaden.
    Om jag hade attraherats av mulliga kvinnor hade jag kunnat swipa höger på 9/10 kvinnor.   

Om du nu bara söker kvinnliga tiopoängare så bör du ju själv vara en?
    Varför skulle de annars välja dig?

Visst att det kanske är lite nya tider, men de jag har haft långa relationer med har varit mer ?bildade? än mig.

Nu tror jag iof inte att alla vill ligga.
    Men jag får fortfarande en hel del blickar och leende från tjejer som kan vara allt ifrån halva min ålder och uppåt.
    visst att jag är i ganska bra form men det gäller även på stan och när man tränar 

Så jag tror att du överskattar ditt eget ? värde? väldigt mycket 

• Anonym (Snygg)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 14:19:28 följande:
    Men det går inte ihop för dig då. Du tycker inte om att få komplimanger för ditt utseende. Men du tycker ändå att utseendet är viktigt?  Känns motsägelsefullt...
    Om du läser mina kommentarer en gång till så kan du förmodligen läsa vad jag verkligen skriver utan att tolka efter vad du tänker att jag skriver.

Jag har hört i rätt många år att jag är attraktiv, men det var mer viktigt när jag var tonåring. antagligen för att jag hade sämre självkänsla då. Nu är det jul så klart men har inte samma effekt längre.
  • Anonym (Snygg)
    Anonym (Snygg) skrev 2024-11-29 14:49:26 följande:
    Om du läser mina kommentarer en gång till så kan du förmodligen läsa vad jag verkligen skriver utan att tolka efter vad du tänker att jag skriver.

Jag har hört i rätt många år att jag är attraktiv, men det var mer viktigt när jag var tonåring. antagligen för att jag hade sämre självkänsla då. Nu är det jul så klart men har inte samma effekt längre.
    Haha ja nu är det jul, men skulle enbart vara ett ju
  • Anonym (Snygg)
    Anonym (Snygg) skrev 2024-11-29 14:50:17 följande:
    Haha ja nu är det jul, men skulle enbart vara ett ju
    Menar skulle vara ordet kul
  • Anonym (Maria)

Jag tror inte att det är så viktigt för kvinnor, även de smala, att du ska få igenom din önskan om att skriva ut vikten ska bli något slags normalläge 

Anonym (Rob) skrev 2024-11-29 14:21:45 följande:
    Ok, männen tänker väl att det är nåt speciellt med kvinnan eftersom hon sticker ut från mängden.  Kvinnor vill ju normalt sett inte prata om sin vikt överhuvudtaget. Så då måste de va nåt fel på henne.  
    Det är väl de jag menar att skulle fler kvinnor göra det skulle det inte vara något konstigt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-11-29 15:33:18 följande:

Jag tror inte att det är så viktigt för kvinnor, även de smala, att du ska få igenom din önskan om att skriva ut vikten ska bli något slags normalläge 

Nej, de får väl många matchningar ändå. Men det hade helt klart underlättat om man skrev ut vikten när helkroppsbild saknas.  
Svar på tråden Hur höga krav får man ha när man dejtar?