• Anonym (Bonus)

Någon som gjort slut på grund av besvärligt bonusbarn?

Jag älskar min partner verkligen! Men hennes ex. kille är den mest störda person jag träffat och tyvärr har det satt sina spår i deras gemensamma barn som i princip har blivit ett empatilöst och egoististiskt monster bortom all kontroll och räddning. Barnet lyssnar aldrig på sin mor. Lyssnar på mig när jag säger till honom på skarpen. Men då gråter han sedan ut hos sin mor och berätttar för sin far om vilken hemsk person jag är trots att jag bara vill honom väl och försöker få honom att förstå att man behöver städa sitt rum, man behöver gå och lägga sig i tid för att orka med skolan, man kan inte sitta med näsan ner i telefonen hela dagarna.

• Svar på tråden Någon som gjort slut på grund av besvärligt bonusbarn?
  • Anonym (J.A.)

Bor du ihop med mamman och barnet? Hur länge har ni varit ett par?

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Det är faktiskt inte din uppgift att uppfostra barnet, inte DITT barn.

Lämna familjen är helt klart det bästa för alla inblandade. 

• Dexter dot com

Är din partner också missnöjdmed barnets uppförande och har hon isf sökt hjälp för att lära sig hantera sitt barn?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Bonus)
    Dexter dot com skrev 2024-11-26 11:06:38 följande:

Är din partner också missnöjdmed barnets uppförande och har hon isf sökt hjälp för att lära sig hantera sitt barn?

Hon har gått i någon typ av föräldrautbildning angående barnet. Dessutom har skolan eller Soc skickat någon typ av Webbutbildning till henne om hantering av diagnosbarn. Barnet kommer aldrig få någon diagnos på pappaeret eftersom pappan motsätter sig det.
  • Yllop

Avsluta förhållandet så snart som möjligt för både din och deras skull. Inget gott kan komma ur detta.

Svar på tråden Någon som gjort slut på grund av besvärligt bonusbarn?