• Dokken

Blödning i vecka 6

Hej allihopa! 

Med flera missfall och misslyckade ivf i bagaget har vi lyckats bli spontant gravida, ett mirakel!

Vi fick ett jättestarkt + på bim+1 och CB:s digitala visade 3+ veckor för 9 dagar sedan. Vi är 6+3 nu.

I förrgår och igår på morgonen upptäckte sambon en blödning med färskt blod när hon skulle gå på toa, ungefär som en vanlig mens, inga vävnader eller klumpar. Det har bara varit dom två blödningarna, inget mer under dagen. Ingenting imorse heller. Hon har inga värkar osv. Vi pratade med barnmorskan så vi ska på ultraljud först den 20e december. Lååång väntan tills dess så vill stilla min oro lite grann genom att fråga er om någon har varit med om något liknande och vill dela sin historia? Eller vad era tankar är? 

Mvh

• Svar på tråden Blödning i vecka 6
  • Dokken
    Dokken skrev 2024-11-28 12:00:36 följande:
    Blödning i vecka 6

Hej allihopa! 

Med flera missfall och misslyckade ivf i bagaget har vi lyckats bli spontant gravida, ett mirakel!

Vi fick ett jättestarkt + på bim+1 och CB:s digitala visade 3+ veckor för 9 dagar sedan. Vi är 6+3 nu.

I förrgår och igår på morgonen upptäckte sambon en blödning med färskt blod när hon skulle gå på toa, ungefär som en vanlig mens, inga vävnader eller klumpar. Det har bara varit dom två blödningarna, inget mer under dagen. Ingenting imorse heller. Hon har inga värkar osv. Vi pratade med barnmorskan så vi ska på ultraljud först den 20e december. Lååång väntan tills dess så vill stilla min oro lite grann genom att fråga er om någon har varit med om något liknande och vill dela sin historia? Eller vad era tankar är? 

Mvh

5+3 ska det vara*
  • Anonym (Ano)
    Dokken skrev 2024-11-28 12:37:54 följande:
    5+3 ska det vara*

Har två erfarenheter av graviditeter. En slutade med blödningar och i missfall v 8 och en pågående utan blödningar i v 14. Vet att blödningar inte behöver betyda något men INGEN på familjeliv kan säga vad som händer. Allt kan vara lugnt men det kan också innebära missfall. 

Om jag vore ni, och möjlighet finns där ni bor, skulle jag boka ett tidigt ultraljud privat. Ofta kan man komma redan 6+0. Det kostar kanske 700-1000kr men det är det värt för att stilla oron. 

Jag håller tummarna och lycka till ❤️

Svar på tråden Blödning i vecka 6