• Anonym (D)

Lära sig snabbt

Om ni är på en praktikplats och en handledare ska visa något som ni ska genomföra. 

Om hon visar en gång olika inställningar som ska stå på skrivaren, flera olika steg, kan ni då komma ihåg allt och genomföra korrekt? 

Hon visade mig kanske 1-2 gånger sedan skulle jag skriva ut typ 15 ark och man behövde ställa in samma inställningar enskilt på alla.

Jag missade en inställning.. Men hon hann se efter ett tag och sa då till. Då blev det rätt på resten. 

Har känt en del press att göra allt rätt. Blir ju liksom som en bedömning allt jag gör.

Man jobbar i ett program som hon beskrivit som enkelt. Och jag tycker det verkar enkelt, men det är ju ändå ett nytt program och man behöver komma ihåg alla olika funktioner. 

Hur snabbt behöver man lära sig för att kalla sig lättlärd?  

• Svar på tråden Lära sig snabbt
  • Anonym (Eh)

Om du inte hänger med - säg till! Jag hängde inte med, kan jag anteckna medan du berättar en gång till?

• Anonym (?)
    Anonym (D) skrev 2024-11-29 08:45:11 följande:
    Lära sig snabbt

Om ni är på en praktikplats och en handledare ska visa något som ni ska genomföra. 

Om hon visar en gång olika inställningar som ska stå på skrivaren, flera olika steg, kan ni då komma ihåg allt och genomföra korrekt? 

Hon visade mig kanske 1-2 gånger sedan skulle jag skriva ut typ 15 ark och man behövde ställa in samma inställningar enskilt på alla.

Jag missade en inställning.. Men hon hann se efter ett tag och sa då till. Då blev det rätt på resten. 

Har känt en del press att göra allt rätt. Blir ju liksom som en bedömning allt jag gör.

Man jobbar i ett program som hon beskrivit som enkelt. Och jag tycker det verkar enkelt, men det är ju ändå ett nytt program och man behöver komma ihåg alla olika funktioner. 

Hur snabbt behöver man lära sig för att kalla sig lättlärd?  

Sluta känna press att göra direkt rätt. Se till att det mesta blir rätt, känner du att du inte klarar det fråga. Gör inte om samma misstag för många gånger
  • Anonym (Leffie)

Sånt skriver jag alltid ner. 

Men du är på praktik. Det innebär att du är där för att lära dig, så känn ingen press att prestera. Men använd möjligheten att upptäcka hur du själv funkar - att du behöver anteckna såna saker tex. 

Svar på tråden Lära sig snabbt