Märkligt beteende? (Julklappar)
Funderade på en sak med mitt ex. Han hävdar att han gillar att ge bort presenter mer än att få men samtidigt önskade han sig dyra saker när han fyllde år och till jul.
Själv önskade jag mig ingenting eftersom vi är medelålders och tycker att julen ska handla om barnen.
Jag föreslog att vi kunde ge varandra något gott eller en symbolisk gåva men det tyckte han var tråkigt.
Till saken hör att jag är ensamstående på heltid med mitt barn och står för alla utgifter medan han och hans exfru båda är höginkomsttagare och delar på alla utgifter kring barnet. Exet och jag bodde alltså inte ihop.
Jag minns att han önskade sig något från en dyr klädaffär och jag insåg att jag inte hade råd med någonting i den affären. Jag gick bara omkring där och fick ont i magen av prislapparna.
Till slut köpte jag en halsduk till honom från en annan märkesaffär som också var rätt dyr för mig. När han öppnade paketet kommenterade han märket och tillade ?Ja det är ju inget fel på det.?
Det hade varit en annan sak om jag själv förväntade mig dyra presenter men jag är inte alls sådan. Jag bryr mig inte om lyx och märken utan hade som sagt blivit glad för något symboliskt.
Jag skulle framför allt inte önska mig svindyra saker från en person som har sämre ekonomi än jag själv.
Är det inte ett märkligt beteende?
Det var jag som gjorde slut av flera skäl men ibland undrar jag om jag överdrev vissa saker. Det kanske är ett normalt beteende men jag skulle inte vilja sätta någon i den situationen.