• Anonym (Röd)

Han skickar inte hjärt-emojis längre, bara slängkyssar. Betyder det nåt?

Löjlig fråga men har tänkt på en grej. Var ihop med en man i 1.5 år. Vi gjorde slut av olika anledningar men mest pga avstånd. Nu har avståndsfrågan löst sig och vi är återförenade sedan 8 månader. Tagit det långsamt. Messar varje dag. 

Tänkt på att när vi var ihop första gången skickade han ofta röda hjärtan i sms. Nu skickar han bara emojin som ger en slängkyss. Förvisso är det ett litet rött hjärta i den men inte samma sak som bara rlda hjärt-emojin tycker jag. Vad tror ni? Bör jag fråga honom? Vi är båda över 30 så barnslig fråga kanske men något jag tänkt på.
  • Svar på tråden Han skickar inte hjärt-emojis längre, bara slängkyssar. Betyder det nåt?
  • Anonym (fdPåJakt)

Det är lite individuellt tror jag, hur mycket emojies och annat betyder, för den som skriver.
    Jag tänker alltid igenom varje emoji. När jag förr skrev med en tjej, så betydde ett hjärta väldigt mycket och slängkyssen lite mindre. Andra människor gödslar med hjärtan och annat hit och dit.

Jag tycker att du ska kommunicera med honom istället genom att prata med honom... fråga om han tycker att allt är bra emellan er. Förklara att du tycker att du upplever hans meddelanden mindre romantiska än förr, och att det gör att du upplever lite oro.

• Anonym (Kallt)

Hans känslor för dig har svalnat och han känner att han inte vill anstränga sig lika mycket längre. 

Svar på tråden Han skickar inte hjärt-emojis längre, bara slängkyssar. Betyder det nåt?