Vad kan detta få för konsekvenser? Otillåten frånvaro från jobb. Fast ledig
Är detta är helt glasklart för alla? Jag hade ingen aning faktiskt och har ändå jobbat här i 16 år.
Jag jobbar vaken-natt och är långledig 10 dagar då och då. Jag var sjuk dom två sista nätterna vilket innebär att det är två veckor sen jag var på arbetsplatsen. Dumt nog glömde jag friskskriva mig och gjorde det först i dag (Arbetsplatsen visste att jag kommer till nästa pass)
Jag visste helt ärligt inte att om jag hade vart sjuk dag 8 hade jag behövt gå till läkaren och få intyg. Fast jag är ledig och glömt friskskriva mig.
Men visst jag står ju inte till förfogande om jag behöver beordras in så det förstår jag, om jag fortfarande är sjukskriven.
Men nu då i efterhand fick jag veta att jag egentligen behöver lämna ett sjukintyg för dag 8.
Vad kan hända om jag inte får nåt intyg? Jag kan väl inte få löneavdrag när jag inte skulle jobbat? Är det varning som gäller?
Och vad menas egentligen med att stå till förfogande, vi har ju inte jourtid precis. Dessa får ju betalt för det, att hoppa in vid behov.
Säg att jag är i Spanien, måste detta meddelas till arbetsplatsen då eftersom jag ju inte kan stå till förfogande? (Som svar på sistnämnda vet jag att det inte är så. Men det borde ju vara samma sak då jag inte kan jobba)
Nån som vet konsekvensen?