• Anonym (blodådror)

Gravid? tydliga blodådror på bröst?

Hej! hade äl högst troligen mellan 23-24.11 och hade då samlag. Ca 5 dagar efteråt började det ömma i brösten och det har hållit i sig men utvecklats o blivit värre o värre. ca 7 dagar efter äl högg det till engång där nere..  9 dagar efteråt har jag nu fått riktigt tydliga blodådror på båda bröst,riktit blålila färg o ytliga. har tidigare lagt märke till att ja ibland har EN  blodådra som är tydligare men nu har jag plötsligt flera tydliga blodådror och det gör mycket mer ont i brösten samt kliar(?) eller hur jag ska förklara det i bröstvårtorna. har svettats o frusit om vart annat. har ibland haft lite värk i magen. brukar vanligtvis ha humörsvängingar före mens men har känt av något sånt nu, känner mej stabil i humöret. kan detta vara pms som eskalerat eller låter det som gravid symtom? har bim om två dagar dvs 5.12

• Svar på tråden Gravid? tydliga blodådror på bröst?
  • Anonym (blodådror)

men har inte känt av  pms humörsvängningar nu*

• Sarafamliv

Svårt att veta fören du har testat men en av mina tidigaste gravid symtom va också super tydliga ådror på brösten och dom höll sig så ända till förlossning 👍 Håller tummarna att du är gravid! 

• Anonym (blodådror)
    Sarafamliv skrev 2024-12-03 19:49:22 följande:

Svårt att veta fören du har testat men en av mina tidigaste gravid symtom va också super tydliga ådror på brösten och dom höll sig så ända till förlossning 👍 Håller tummarna att du är gravid! 

jo så svårt då det lika bra kan vara pms? tack! ????
  • Anonym (blodådror)

gick tydligen inte att använda emojis? Tack! <3

• Anonym (blodådror)
    Anonym (Kvinna30+) skrev 2024-12-03 22:50:52 följande:

Vanligt

uttveckla gärna mera, vanligt pms symtom eller gravidsymtom?
  • Anonym (blodådror)
    Sarafamliv skrev 2024-12-04 14:52:04 följande:

Både som PMS symtom och gravid symtom, när är din mens beräknas? 

Imorgon :) men inte vågat ta test ännu? rädd att det bara är pms. 
  • Sarafamliv
    Anonym (blodådror) skrev 2024-12-04 19:33:45 följande:
    Imorgon :) men inte vågat ta test ännu? rädd att det bara är pms. 
    Jag förstår! Håller tummarna att det är en graviditet! 
  • Anonym (blodådror)

tack snälla duSkäms
    ingen mens å inget plus än sålänge? om mensen inte dyker upp så blir det att testa pånytt på sönda eller måndag.. men med tanke på dagens minus antar jag nog att mensen är på kommande. :(

• Anonym (CD)

Man måste vänta lite med test.
    Sen kan man se om man är gravid, om inte annat syns det på magen efter ett tag.

Svar på tråden Gravid? tydliga blodådror på bröst?